Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش از توافق اين وزارتخانه با سازمان بهزيستي به منظور ساماندهي و تعيين شاخص ها و استانداردهاي مديريت و آموزش در مهدهاي کودک و پيش دبستاني ها و افزايش سطح پوشش آنها در کشور خبر داد.
به گزاش خبرگزاري آريا،رضوان حکيم زاده اظهار داشت: در آخرين جلسه با سازمان بهزيستي در زمينه ساماندهي فعاليت پيش دبستاني‌ها و مهدهاي کودک قرار بر اين شد که شاخص‌ها و استانداردهاي مناسب براي مديريت مهد کودک ها و پيش دبستاني ها تعيين شود تا کودکان بيشتري به ويژه در مناطق روستايي و عشايري بتوانند از خدمات وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزيستي بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در اين جلسه نقطه نظرات هر دو طرف (وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزيستي) مطرح و مقرر شد شرايط به گونه‌اي باشد که مديريت هماهنگ درباره مهد کودک ها و پيش دبستاني ها صورت گيرد.
معاون وزير آموزش و پرورش بيان داشت: همچنين توافق شد از همه امکانات دو دستگاه استفاده کرده و با تفاهم و همکاري خدمات بيشتري در دسترس کودکان به ويژه در مناطق روستايي و عشايري قرار گيرد.
حکيم زاده يادآور شد: بر اساس قانون، وزارت آموزش و پرورش بايد در زمينه تعيين استانداردها و شاخص ها در دوره پيش دبستاني اقدام کند که در اين رابطه سازمان بهزيستي نيز اعلام کرد از شاخص هاي تعيين شده توسط اين وزارتخانه حمايت خواهد کرد.
وي افزود: آنجا که مجري تعيين شاخص ها در دوره پيش دبستاني وزارت آموزش و پرورش است مقررات ارائه شده از سوي اين دستگاه از اين پس مبناي کار براي دو دستگاه سازمان بهزيستي و آموزش و پرورش خواهد بود.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش بيان داشت: قرار است در جلسه بعدي که دو هفته آينده برگزار مي شود، تفاهم نامه همکاري به منظور سامان دهي مهدهاي کودک و پيش دبستاني به امضا برسد و در اين مدت پيش نويس تفاهم نامه همکاري ميان وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزيستي مورد بررسي نهايي قرار مي‌گيرد.
حکيم زاده يادآور شد: بر اساس آنچه قانون مشخص کرده مجوز مهدهاي کودک توسط سازمان بهزيستي و مجوز پيش دبستاني ها توسط آموزش و پرورش صادر مي‌شود اما استانداردها و شاخص ها براي هر دو دوره با همکاري دو دستگاه تعيين خواهد شد و البته آموزش و پرورش از تجارب سازمان بهزيستي در دوره پيش دبستاني نيز استفاده مي کند.
وي تصريح کرد: سعي مي‌کنيم شاخص ها و استانداردها را با همکاري سازمان بهزيستي به پيش ببريم تا مهدهاي کودک و پيش دبستاني ها از بلاتکليفي خارج شوند و شرايط بهتري براي کودکان مهد کودک ها و پيش دبستاني ها فراهم شده و تعداد بيشتري زير پوشش قرار گيرند.
بنا بر آمارهاي موجود، 17 هزار مهد کودک در سراسر کشور فعاليت دارد که 12 هزار مهدکودک از اين تعداد داراي پيش دبستاني هستند.
اکنون 931 هزار و 322 نوآموز در 31 هزار و 706 مدرسه و در قالب 62 هزار و 360 کلاس درس زير پوشش آموزش هاي پيش دبستاني قرار دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • پاداش وزارت آموزش و پرورش به معلمان به مناسبت روز معلم
  • اجرای ۱۲ برنامه شاخص آموزش و پرورش در مهریز
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال