Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور قرقیزستان که ساعتی پیش برای دیدار با همتای قزاق خود به «آستانه» سفر کرده با «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان دیدار کرد.به گزارش بلاغ، رئیس جمهور قزاقستان در دیدار با همتای قرقیز خود گفت: «آستانه» آماده حل تمام مشکلات با «بیشکک» است.

رئیس جمهور قرقیزستان که ساعتی پیش برای دیدار با همتای قزاق خود به «آستانه» سفر کرده با «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور قزاقستان در دیدار «سورانبای جین بیک اف» رئیس جمهور قرقیزستان گفت : از سفر شما به این کشور خرسند هستم.

وی خاطرنشان کرد: قزاقستان برای حل تمام مسائلی که هئیت قرقیزی به سرپرستی شما مطرح خواهد کرد، آمادگی کامل دارد.

نظربایف ادامه داد: قزاقستان به عنوان یک کشور مستقل در طی 26 سال همواره روند دوستی با کشورهای منطقه به خصوص قرقیزستان را پیش رو داشته و در نظر داشته اقدامی صورت نداده که منجر به ناراحتی این کشور شود.

وی ادامه داد: مقامات کشورهای قرقیزستان و قزاقستان به قدرت می رسند و از قدرت خلع می شوند اما مشترکات بین 2 ملت همواره وجود داشته و خواهد داشت.

نظربایف افزود: وظیفه همه مقامات قزاقستان و قرقیزستان حفظ دوستی میان دو کشور، روابط خوب و انتقال آن به نسل دیگر می‌باشد.

رئیس جمهور قرقیزستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از دعوت قزاقستان از پذیرای مقامات قزاق در بدو ورود تشکر کرد.

جن بیک اف ادامه داد: وظیفه خود دانستم تا پس از کسب کرسی ریاست جمهوری به قزاقستان سفر کنم و از حمایت های آستانه از بیشکک در طول استقلال تشکر کنم.

وی ادامه داد: مردم قرقیزستان و قزاقستان دارای اشتراکات تاریخی ، سیاسی و مذهبی هستند و همواره این 2 کشور دارای روابط نزدیکی بوده اند.

رئیس جمهور قرقیزستان افزود:25 سال از روابط دیپلماتیک دو کشور و از امضای توافق‌نامه دوستی ابدی بین 2 کشور نیز 20 سال گذشته است.

بر اساس این گزارش، مذاکرات نظربایف و جین بیک اف ادامه دارد و سران کشورهای قزاقستان و قرقیزستان در مورد مسائل مختلف از جمله تعیین حدود مرزها به بحث و گفت و گو خواهند پرداخت.

گفتنی است که نخستین دیدار نظربایف با رئیس جمهور جدید قرقیزستان در «مینسک» در حاشیه نشست سازمان پیمان امنیت جمعی یک ماه پیش بعد از مشکلات مرزی دو ماهه صورت گرفت.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز یکشنبه همزمان با سفر به پاریس گفت که روابط چین و فرانسه نشان دهنده الگوی همزیستی مسالمت آمیز است.

براساس گزارش آناتولی، او افزود: در طول ۶۰ سال گذشته، روابط چین و فرانسه در خط مقدم روابط پکن با کشور‌های بزرگ غربی باقی مانده است و از این رو الگوی خوبی برای جامعه بین المللی در همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد بین کشور‌های دارای سیستم‌های مختلف ارائه شده است. 

سفر برنامه‌ریزی شده رئیس جمهوری چین به اروپا با مقصد اصلی پاریس، دستورکار متنوعی از مسائل اقتصادی، نظامی، امنیتی و سیاسی را در خود جای داده است. این سفر در میانه اختلافات میان کشورهای اروپایی در مورد تجارت با چین و انگشت اتهامی که به سوی پکن در مورد حمایت از روسیه نشانه رفته است، گواهی بر سردرگمی اروپا در نبرد جدید ژئواستراتژیک است.

لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر در مورد این سفر گفته بود، رهبران ۲ کشور (فرانسه و چین) تلاش خواهند کرد تا به صلح، ثبات، توسعه و پیشرفت جهانی کمک‌های جدیدی داشته باشند.

قرار است اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه به پاریس رفته و این دیدار را به نشست سه‌جانبه گفت‌وگو و رایزنی تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در آستانه افتتاح با حضور رئیس‌جمهور
  • ۳ جمله مهم از دیدار بارزانی با رئیس‌جمهور
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • نچیروان بارزانی با رئیسی دیدار کرد
  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور
  • ملی‌پوشان فوتسال به دیدار رئیس جمهور می‌روند
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند