Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تارنماي انديشکده آمريکايي `نشنال اينترست` روز دوشنبه نوشت: راهبرد سراسر ارعاب و تهديد دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا در مورد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، با توجه به اينکه فاقد مشوق است و طرف ايراني را به همکاري ترغيب نمي کند، به شکست خواهد انجاميد.
نويسندگان اين مقاله، بر اين باورند: راهبرد ترامپ که از ديدگاه تئوريک بايد آن را استراتژي تحکم آميز براي چانه زني ناميد که امروزه به عنوان محور سياست خارجي آمريکا قرار گرفته، فاقد عوامل موثر براي موفقيت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين استراتژي با هدف وادارکردن ايران به تغيير سياست هاي خود و در پي کشاندن اروپا به دنباله روي از سياست هاي واشنگتن است.
نويسندگان اين مقاله با آوردن مثال هايي از ناکامي استراتژي ترامپ نوشته اند: با توجه به اينکه ترامپ پس از عدم تاييد دوره اي برجام، آن را براي بازگرداندن تحريم هاي لغو شده (عليه ايران) به کنگره ارجاع داده، اين نهاد قانونگزاري آمريکا خود را به کنار کشيده است.
استراتژي ترامپ در جنبه تهديد، به افراط کشيده شده و جنبه اطمينان دادن به ايران در کنار تعامل اجبار آميز، ناديده گرفته شده و در آن مشوقي براي همکاري در نظر گرفته نشده است. اهداف اين استراتژي نامحدود بوده و گفت و گوهاي ديپلماتيک نيز در آن پيش بيني نشده است.
اين مقاله مي گويد: ترامپ، توافق هسته اي با ايران را به گروگان گرفته است. در روابط بين الملل، ديپلماسي تحکم آميز توام با تهديد، به عنوان راهي براي تاثير گذاشتن روي تصميم گيري طرف متقابل به کار مي رود.
تهديدها براي اين است که به طرف مقابل بگويد در صورت عدم پايبندي به توافق چه نوع تنبيهي در انتظار شماست، البته بيشتر افراد به طور احساسي اعتبار تهديد ها را ارزيابي مي کنند. ترامپ در تهديد براي از بين بردن برجام، فراموش کرده است که تحکم موفقيت آميز نياز به دادن اطمينان خاطر به ايران دارد که پايبندي اين کشور به برجام، با واکنش مثبت آمريکا تلافي خواهد شد.
توماس شلينگ برنده جايزه نوبل مي گويد: به عنوان يک ديپلمات يا معامله گر، شما نمي توانيد بگوييد: ايست وگرنه شليک مي کنم، بدون اينکه بگوييد اگر بايستي، شليک نخواهم کرد.
وي افزود: ترامپ مشخص کرده است که مي خواهد بر اساس آنچه که مي گويد، اين بدترين توافق بين المللي را پاره کند. او ديپلماسي تحکم آميز توام با تهديد را با گفتن اين حرف که مي خواهد اين توافق را پاره کند، از کارآيي انداخته است. تهديد طرف مقابل بدون اينکه مشوقي براي همکاري تعيين کنيد، نوعي گردن کلفتي و شبيه اين است که بگويي: قسم خورم چه اين کار را انجام بدهي و چه انجام ندهي، دچار همان مشکل خواهي شد! اينگونه گفتمان موفقيتي نخواهد داشت.
به گزارش ايرنا؛ انديشکده نشنال اينترست در سال 1985 کار خود را با تمرکز بر سياست خارجي آغاز کرده و در طول چند دهه فعاليت خود با متفکران و دولتمرداني همچون «هنري کيسينجر» ارتباط داشته است. گرچه سياست هاي بين المللي در چند دهه گذشته بطور قابل توجهي تغيير کرده، اما اساسنامه اين انديشکده در سومين دهه فعاليت آن همچنان بدون تغيير باقي مانده و اين نهاد تمرکز خود را بر روي سياست خارجي در راستاي منافع ملي آمريکا قرار داده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توییت طعنه‌آمیز همسر ویتور روکه پس از شکست بارسلونا مقابل ژیرونا! / عکس

نیمکت‌نشینی مجدد ستاره جوان برزیلی در بازی با ژیرونا با واکنش همسر او همراه شد.

طرفداری | نیمکت‌نشینی‌های مداوم ویتور روکه در بارسلونا به یک موضوع جنجالی تبدیل شده‌است.

ویتور روکه، ستاره 19 ساله برزیلی این هفته‌ها شرایط خوبی در بارسلونا ندارد. روکه از زمان پیوستن به بارسلونا، اکثراً به عنوان یار تعویضی، آن‌هم در دقایق پایانی بازی وارد زمین شده و حتی در برخی مواقع مثل جدال شب گذشته با ژیرونا، جزو 5 گزینه تعویض ژاوی نبوده‌است. نیکمت‌نشینی‌های متوالی ویتور روکه، انتقادات هواداران و رسانه‌های نزدیک به باشگاه بارسلونا را در پی داشته و این سوال را به وجود آورده که اگر قرار بود روکه را تا پایان فصل روی نیمکت ببینیم، چرا بارسا برای انتقال زودتر از موعد این خرید 40 میلیون یورویی در ژانویه پافشاری کرد.

در راستای این حواشی، دایانا روکه، همسر این ستاره برزیلی بلافاصله پس از شکست 4-2 بارسلونا مقابل ژیرونا توییتی طعنه‌آمیز منتشر کرد. روکه در بازی دیشب حتی یک دقیقه هم بازی نکرد که صدای برخی از هواداران بارسا را در شبکه‌های اجتماعی در آورد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • توییت طعنه‌آمیز همسر ویتور روکه پس از شکست بارسلونا مقابل ژیرونا! / عکس
  • اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه میشیگان/ پلیس آمریکا به دانشگاه ویرجینیا یورش برد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی