Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > اروپا - ایرنا نوشت: کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه با انتقاد از وجود روحیه ضدروس در میان مقام های آمریکایی و تمایل آنان برای اعمال تحریم های جدید در مورد روسیه، نسبت به تشدید تحریم این کشور، به واشنگتن هشدار داد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در جمع خبرنگاران گفت: تشدید تحریم ها علیه روسیه می تواند خطری دربرداشته باشد که عواقب آن برای روابط آتی روسیه و آمریکا، غیرقابل جبران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های روسیه اعلام کردند: دولت آمریکا فهرستی از مقام ها و شهروندان روس را برای اعمال تحریم علیه آنها تنظیم می کند که در آینده نزدیک آماده و منتشر خواهد شد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در همین حال در باره بروز شرایط دشوار در روابط روسیه و آمریکا، خاطرنشان کرد که کشورش خواهان بروز چنین وضعی نیست.

وی گفت: بدیهی است که خواهان بروز چنین شرایطی در روابط روسیه و آمریکا نیستیم که بدون آن هم در وضعیت اسف باری قرار دارد و با اعمال تحریم ها، ممکن است پیامدهای خطرناک و جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

پسکوف افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، هیچگاه دیدگاه منفی خود در باره تحریم های ضد این کشور پنهان نکرده و بارها تاکید کرده که این تحریم ها غیرقانونی است و مسکو قصد مذاکره ندارد برای لغو آنها، مذاکره کند.

وی ادامه داد: لغو تحریم ها، باید در دستور کار کشورهای اعمال کننده این محدودیت ها، قرار گیرد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با بیان این مطلب که مسکو در وهله نخست، از اصول اقدام متقابل پیروی می کند، اظهار داشت: تحریم ها نمی تواند بدون پاسخ بماند.

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 بر سر بحران اوکراین، چند بسته تحریم های اقتصادی علیه روسیه وضع کرده اند و نام شماری از مقام های این کشور نیز در فهرست تحریم های غرب، قرار گرفته است.

رسانه های روسیه به تازگی اعلام کرده اند: آمریکا فهرست بزرگی از شهروندان روس مشمول تحریم ها را تنظیم کرده و به اتحادیه اروپا ارائه می دهد تا کشورهای اروپایی از تماس با آنها، اجتناب کنند.

49311

کلید واژه‌ها : کرملین - ایالات متحده آمریکا - روسیه -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، براساس اعلام کاخ کرملین، تجهیزات و تسلیحاتی که ارتش روسیه در جریان جنگ بیش از ۲ ساله با اوکراین، به غنیمت گرفته است، در نمایشگاه «پوکلونایا هیل/ تپه تسلیم» در مسکو به نمایش درآمد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه، گفت که انتظار می‌رود مردم علاقه و اشتیاق وافری به این نمایشگاه نشان دهند زیرا آنها باید با چشمان خود نظاره‌گر تجهیزات مغلوب دشمن باشند.

این نمایشگاه در «ویکتوری پارک» پوکلونایا هیل که مقابل موزه «ویکتوری» قرار دارد، برپا شده و در آن تسلیحات ۱۲ کشور شامل آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ترکیه، سوئد، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، فنلاند، استرالیا، اتریش و اوکراین به نمایش درآمده است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه ۳۱ واحد تجهیزات را به نمایش گذاشته‌اند. در بین این تجهیزات تانک لئوپارد ۲A۶ و زره‌پوش پیاده‌نظام «ماردر» آلمان، زره‌پوش «بردلی» آمریکا، نفربر زرهی M۱۱۳ APC و .. به چشم می‌خورد.

کد خبر 6094115

دیگر خبرها

  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود