Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی طالقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس در مورد سخنانی که از حسین شاه حسینی عضو شواری مرکزی جبهه ملی در مورد آیت‌الله طالقانی نقل شده است را کذب محض خواند.

وی افزود: خدا مرحوم شاه حسینی رو که احتمالا دچار نسیان شده بود، رحمت کند اولا فردای شبی که قائله دستگیری برادرم مجتبی خوابید ما یعنی آیت‌الله طالقانی، من و برادرانم مجتبی، حسین و حاج چهپور و دو نفر از محافظین آقا به اضافه مرحوم ناصر بختیار مستقیم به شمال و باغ وی رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالقانی گفت: فقط به برادرهای دیگر مثل محمدرضا و ابوالحسن تلفن می‌زدیم و حتی جایمان را هم به اینها نمی‌گفتیم، اینکه یک چنین سناریویی مرحوم شاه حسینی نقل کرده از اول تا آخرش کذب بوده است.

وی ادامه داد: چهار ماه بعد در ماه مبارک رمضان چون مرحوم طالقانی به دلیل دیابت و بیماری نمی‌توانست روزه بگیرد از تهران خارج شدیم. سازمان تربیت بدنی ساختمانی در جاده چالوس داشت که چند روزی را در آن جا سپری کردیم و این هیچ ربطی به ماجرای مسافرت آیت‌الله طالقانی ندارد.

بنابراین گزارش، حسین شاه حسینی، نخستین رئیس سازمان تربیت بدنی و رئیس کمیته ملی المپیک پس از انقلاب و عضو شورای مرکزی جبهه ملی و از چهره‌های ملی-مذهبی ایران دیشب در سن 90 سالگی درگذشت. پس از درگذشت او خاطره‌ای از وی در فضای مجازی منتشر شد که ویژه‌نامه نوروزی روزنامه شرق در سال 90 منتشر کرد. در این ویژنامه ادعا شده بود که بعد از قهر آیت‌الله طالقانی پس از دستگیری فرزندانش نزد شاه حسینی رفت که مهدی طالقانی این ادعا را رد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر چهارشنبه در کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه ای و اجلاسیه اساتید معارف اسلامی سراسر کشور گفت: خداوند قرآن کریم را به گستره فراگیر همه زمان‌ها تا روز قیامت نازل کرده و امام هادی علیه السلام نیز در این خصوص فرمودند تازگی و طراوت قرآن کریم به دلیل آن است که خداوند این کتاب را تنها برای زمان و مردم خاصی نازل نکرده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: باید از تمام افرادی که در برپایی کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه ای تلاش کردند قدردانی کرد و امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر این موضوع تاکید داشتند که باید در قرآن تامل و تدبیر کرد که در این صورت کلام وحی در انسان نفوذ کرده و اثر بخش خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف رویکرد قرآنی دارند که البته این امر در قبل و بعد از انقلاب اسلامی متفاوت بوده و تفسیر آیات بر اساس شرایط هر دوره بوده است.

وی تاکید کرد: شیوه تفسیری آیت الله خامنه ای اجتهادی و قرآن به قرآن و مبتنی بر روایات و خرد و عقل است که برخی پژوهشگران نکات ظریفی در خصوص روش تفسیری رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تدبیر و تامل در کلام وحی پیش از تلاوت آن دارای اهمیت است که در این راستا توجه به محکمات در کنار مشابهات باید مورد توجه کرد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: تفسیر قرآن کریم باید به نحوی باشد تا همگان آن را فهم و درک کنند و باید موضوعات مختلف اجتماعی مورد توجه باشد و صرفاً به احکام پرداخته نشود و رویکرد هدایتی و تربیتی در این عرصه مورد توجه باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه قرآن نسخه شفابخشی برای بشریت است افزود: تامل در قرآن کریم موجب خواهد شد زنگار از دل انسان برداشته شود و بستر لازم برای هدایت انسان فراهم گردد که در این صورت آدمی مشمول رحمت الهی نیز خواهد شد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است و در هر بیان ایشان از معارف قرآنی نشانه‌های دیده می‌شود.

کد خبر 6094253

دیگر خبرها

  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور استقلال با تساوی به رختکن رفتند
  • گزارش زنده؛ تراکتور ۰ _ استقلال ۰
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل استقلال
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت