Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-28@10:41:36 GMT

آغاز جذب و پذیرش خادم در مصلای قم

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۵۸۶۱۴

آغاز جذب و پذیرش خادم در مصلای قم

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌ علی مدرسی با اشاره به جایگاه نماز جمعه اظهار داشت: نماز جماعت به‌ویژه نماز جمعه جایگاه بسیار والا و رفیعی در دین مبین اسلام در ابعاد عبادی، سیاسی و اجتماعی دارد.

وی با تأکید بر خدمات ارزنده خدام ستاد اقامه نماز جمعه قم در برپایی باشکوه این فریضه الهی و دیگر امور جانبی در این مکان مقدس افزود: نماز پرفیض جمعه در شهر قم نیز به‌موازات شهرهای دیگر کشور هر هفته باشکوه خاصی برگزار می‌شود و در برپایی این امر مبارک نیز عده‌ای از خادمان و مشتاقان مشغول خدمت‌رسانی‌های موردنظر بوده که از این منظر نیز اقدامات آن‌ها بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول امور خدام مصلی قدس قم تصریح کرد: بعد از بازگشت نماز جمعه از شبستان حرم مطهر به این مکان تحولات مناسبی در بخش‌های مختلف مدیریتی اتفاق افتاده و بخش‌های مختلف ستاد اقامه نماز جمعه نیز ساماندهی شده که بخش خدام ازجمله مهم‌ترین آن‌ها بوده است.

 مدرسی ادامه داد: انتظامات، پشتیبانی، امور فرهنگی و امنیتی ازجمله بخش‌های مهم در برگزاری نماز جمعه هستند که در این‌ بین وظیفه واحد انتظامات ستاد اقامه نماز جمعه شامل آماده‌سازی محوطه مصلی برای اقامه نماز جمعه، نظم و انتظامات موردنیاز برای اتصال نماز جماعت و هدایت نمازگزاران به صحن‌های مصلی است.

وی بخش فرهنگی را یکی دیگر از بخش‌های مهم در نهاد نماز جمعه دانست و عنوان کرد: برپایی غرفه‌های فرهنگی و مباحث پرسش و پاسخ، مشاوره، غرفه کودک و مسابقات و کارهایی از این قبیل ازجمله اموری بوده که در واحد فرهنگی ستاد نماز جمعه قم در طول سال انجام می‌شود.

این فعال فرهنگی ابراز کرد: واحد پشتیبانی مصلی نیز در طول برگزاری نماز جمعه وظیفه آماده‌سازی تجهیزات و امکانات برای برپایی نماز جمعه، امانت‌داری، انتقال سالمندان به محوطه نماز جمعه و دیگر امور هم‌راستا در این زمینه را انجام می‌دهد.

مسئول امور خدام مصلی با اشاره به این‌که مسئله امنیت نماز جمعه بر عهده نیروهای بسیجی خودجوش است، افزود: به‌طور متوسط 100 برادر و نزدیک به 150 خواهر در بخش‌های مختلف مصلای قدس مشغول خدمت‌رسانی هستند.

 مدرسی با تأکید بر آغاز جذب خدام افتخاری در ستاد نماز جمعه قم گفت: با توجه به جایگاه و قداست والای نماز جمعه افرادی که مایل به خدمت‌رسانی به مؤمنین متدینین انقلابی هستند می‌توانند هرروز از ساعت 8 صبح تا نماز ظهر و عصر به واحد امور خدام مصلی قدس قم مراجعه کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در نماز جمعه تهران

دیگر خبرها

  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • کارگران در نماز جمعه تهران
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام