Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، شیرازی گفت: هدف از انجام ارتودنسی بازگرداندن عملکرد طبیعی مجموعه دندان، فک و صورت است زیرا این ناهنجاری‌ها منجر به ارتودنسی می‌شود.
محسن شیرازی در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در ارتباط با موضوع ارتودنسی اظهار داشت: هدف از انجام ارتودنسی بازگرداندن عملکرد طبیعی مجموعه دندان، فک و صورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین همه این ناهنجاری‌ها می توانند منجر به ارتودنسی توسط دندانپزشک شود.

 


وی افزود: ناهنجاری‌های دندانی، فکی و صورت می‌تواند منجر به مشکلاتی در تنفس، بلع، جویدن و اختلال در گفتار شود و یا زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.
دبیر مشاوره دوازدهمین کنگره دندانپزشکان عمومی ایران ادامه داد: هدف از ارتودنسی رفع مشکلات مجموعه‌ای از اختلالات در دندان، فک و صورت است و در واقع دندانپزشک تلاش می‌کند علاوه بر این مشکل، عاملی باشد تا اختلالات روحی و روانی ناشی از این مسئله را برطرف سازد.


شیرازی با اشاره به اینکه شکاف کام و لب ناهنجاری‌های شدیدی در ناحیه دهان، فک و صورت ایجاد می‌کند، افزود: برگرداندن وضعیت صحیح این مجموعه به صورت اثربخش توسط دندانپزشک انجام می‌گیرد.


وی ادامه داد: بهترین زمان برای معاینه اولیه ارتودنسی قبل از پایان رشد است به ویژه مواقعی که ناهنجاری فک و دهان وجود دارد و اگر بخواهیم هدایت را در مسیر طبیعی قرار دهیم بهترین زمان موقعی است که فاکتورهای رشد وجود داشته باشد.



بهترین زمان برای انجام ارتودنسی
دبیر مشاوره علمیه دوازدهمین کنگره دندانپزشکان عمومی ایران با بیان اینکه زمان پاپان رشد در دختران و پسران متفاوت است، افزود: ولی به طور کلی اواخر تبدیل شدن دندان‌های شیری به دائمی و اوایل نوجوانی بهترین زمان برای انجام معاینه ارتودنسی به شمار می‌رود.
 


ارتودنسی باید از حوزه درمان به پیشگیری برسد
شیرازی با اشاره به اینکه تاکنون علم ارتودنسی از جنبه‌های درمانی مورد توجه بوده است، گفت: این مسئله در حوزه پیشگیری بیشتر حایز اهمیت است و اگر بتوانیم پیشگیری کنیم، شدت ضایعه که نیاز به ارتودنسی دارد را کاهش و یا از ایجاد آن جلوگیری می‌کنیم در حالی که درمان بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر است.


دبیر مشاوره دوازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با بیان اینکه پیشگیری فرد تنها در موضوع پوسیدگی دندان مطرح نیست، افزود: ارتودنسی مجموعه چند فاکتوری است و علاوه بر موضوع درمان، روان و ارتباطات اجتماعی فرد را نیز گاهی تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین توجه به آن ضرورت دارد.


وی خاطرنشان کرد: در حالی که پوسیدگی دندانی علی‌رغم اهمیت، در ارتباطات اجتماعی و سلامت روان فرد تأثیر ندارد لذا این مسئله اهمیت پیشگیری از ارتودنسی را مورد توجه قرار می‌دهد.
دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران 19 تا 22 دی ماه سال جاری و به مدت 4 روز در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.



آخرین خبر

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛حسین نژاد صبح امروز در همایش متمرکز آموزش زائران حج تمتع گفت: آموزش‌های زائران قبل از انجام حج تمتع موجبات آرامش آنها در اجرای اعمال حج خواهد شد.

وی از حج به عنوان کنگره عظیم جهانی یاد کرد و افزود: در این کنگره که از سرتاسر جهان با هر زبان و فرهنگی ورود پیدا می‌کنند، اما در قالب یک فرهنگ و فارغ از هر نوع ژستی اعمال خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: همه زائران در یک لباس مشترک و به دور از غرور حرکت عظیمی را انجام می‌دهند.

حسین نژاد گفت: اعمال حج درس‌های بزرگی را در دنیایی از معرفت و آیین‌ها به زائران خواهد داد.

وی با بیان اینکه تمام حرکات و اقدامات زائران باید الگو باشد بر داشتن نظم و انضباط به عنوان یک ضرورت برای زائران جمهوری اسلامی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • لبخند زیبا و جذاب، راز جذابیت لبخند بازیگران چیست؟
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • بهترین فصل برای سفر به جنوب کشور کدام است؟
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند
  • دبی باز هم همه را انگشت به دهان کرد!
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان