Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد - شهردار خرم‌آباد وعده داد که معوقات کارکنان شهرداری و همچنین بدهی‌های این نهاد تا پایان امسال پرداخت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید رشیدی در نشست با خبرنگاران بابیان اینکه معوقات کارکنان شهرداری خرم‌آباد تا پایان سال جاری پرداخت می‌شود اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که بدهی‌های شهرداری تا پایان سال پرداخت شود و با پیگیری‌هایی که انجام‌شده، پرداختی‌ها به زیر پنج ماه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۲۰ نیرویی که به شهرداری تحمیل شد

وی ادامه داد: قراردادها و ثبت و ضبط‌های مالی شهرداری کنترل و رسیدگی شده است و هزینه‌های غیرضروری ازجمله نیروی انسانی تحمیل‌شده به شهرداری نیز ساماندهی شده و فقط نیروی تخصصی در صورت نیاز جذب می‌شود.

شهردار خرم‌آباد ادامه داد: ۱۲۰ نفری که درگذشته به دلایل خاصی جذب‌شده و به بدنه شهرداری تحمیل‌شده بودند به واحدهایی ازجمله اجراییات، تنظیف و ...واگذارشده است.

رشیدی گفت: با این اقدام حداقل ۵۰۰ میلیون تومان هزینه ماهانه در شهرداری، کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به وضعیت زیرگذر بهارستان و نارضایتی‌های مردم از طول کشیدن روند ساخت این پروژه نیز اضافه کرد: این پروژه در ۱۸ ماه ۱۸ درصد، پیشرفت فیزیکی داشت و ۶۰ درصد عملیات خاک‌برداری آن انجام‌شده بود ولی زمانی که ما شهردار شدیم، ظرف ۳ ماه پیشرفت کار دو برابر شده است ولی حجم مطالبات پیمانکار پروژه زیاد است.

پیگیری برای تأمین اعتبار زیرگذر بهارستان

شهردار خرم‌آباد ادامه داد: پیمانکار زیرگذر بهارستان ۱۲ میلیارد تومان صورت‌وضعیت تائید شده دارد که هنوز پرداخت‌نشده و البته حق هم دارد که روند کارش کند شده باشد چون دریافتی، نداشته است.

رشیدی بابیان اینکه صحبت‌هایی که عنوان و گفته می‌شود که استاندار در اجرای این پروژه همکاری نمی‌کند، درست و دقیق نیست، گفت: استاندار نگفته است که در انجام این پروژه همکاری نمی‌کنم بلکه با بررسی وضعیت پروژه ایشان گفتند که تلاش می‌کنیم مطالبات پیمانکار از محل اعتبارات دولتی پرداخت شود.

وی افزود: در حال تأمین اعتبار این پروژه برای قرارگاه از طریق املاک، اوراق قرضه و ...هستیم که پرداختی داشته باشیم و کار پیش برود.

شهردار خرم‌آباد در خصوص تخلفات برخی نیروهای شهرداری نیز ادامه داد: تخلفاتی که در خصوص چند نفر از همکاران شهرداری هم اعلام‌شده، به دستگاه‌های دیگری هم مربوط می‌شود و بخش عمده‌ای از آن‌ها به خارج از شهرداری مربوط می‌شود ولی اگر از تیم جدید تخلفی ببینیم، قطعاً خودمان برخورد خواهیم کرد.

ایجاد منطقه ۴ در شهر خرم‌آباد

رشیدی در خصوص وضعیت ورودی‌های شهر و به‌خصوص جنوب شهر نیز گفت: محدوده شهری تا «پل ماسور» است و بعدازآن هم در حوزه شهرداری نیست و نمی‌توانیم هزینه کنیم ولی بااین‌وجود با امکاناتی که داریم در حال خدمت‌رسانی به این منطقه هستیم.

وی افزود: دستگاه‌هایی از قبیل شرکت آبفا، آبفار، شرکت نفت، فرودگاه و ...هم با امکاناتی که دارند در حال فعالیت در این قسمت هستند ولی «ماسور» در شرایطی به شهر اضافه شد که ۴۰ درصد طرح هادی آن اجراشده بود درحالی‌که می‌بایست ۱۰۰ درصد طرح هادی آن اجرا شود و بااین‌حال ۱۲ میلیارد تومان برای تعریض خیابان‌های آن لازم است.

شهردار خرم‌آباد ادامه داد: این منطقه هیچ بودجه‌ای ندارد و ما هم نمی‌توانیم بودجه شهرداری یک منطقه را در منطقه دیگر هزینه کنیم اما با ایجاد شهرداری منطقه ۴ تلاش می‌کنیم اعتبار کافی هم برای بهبود وضعیت این منطقه، محقق شود.

رشیدی گفت: با این کار خدمات در منطقه ۴ تمرکز می‌یابد و وضعیت جنوب شهر نیز، ساماندهی می‌شود.

راه‌اندازی «شب بازارها» در شهر خرم‌آباد

وی از ایجاد کمربندی «پل شاپوری» به سمت فرودگاه خبر داد و افزود: لازم است اراضی در این مسیر تملک شود و دستگاه‌هایی ازجمله راه و شهرسازی و راهداری باید در چند کیلومتر این مسیر که خارج از محدوده شهری است، همکاری کنند تا جنوب شهر نیز، توسعه یابد.

شهردار خرم‌آباد ادامه داد: مجوز ایجاد ۲ پل دائمی در سازمان عمران و شهرسازی اخذشده و با انجام مبادله موافقت‌نامه‌ها ۲ پل دائمی در سطح رودخانه خرم‌آباد احداث می‌شود.

رشیدی با اشاره به اینکه یکی از پل‌های موقتی که قبلاً در مسیر رودخانه خرم‌آباد و به سمت میدان استانداری ایجادشده بودند، بسته‌شده است گفت: این پل سال گذشته مجوز تخریب گرفته و ازآنجاکه ارتفاع پل بالا و پس‌زنی آب هم زیاد بود، به املاک مجاور آسیب می‌رساند و باعث شکایت مردم شده بود که با ایجاد این ۲ پل دائمی نیز این مشکل حل می‌شود.

رشیدی همچنین از راه‌اندازی «شب بازارها» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: «روز بازارها» یا «چندشنبه بازارها» مشکلات ترافیکی و ...ایجاد می‌کنند و ایجاد شب بازار علاوه بر کمک به دست‌فروشان باعث ایجاد نورپردازی و ...در این قسمت‌ها هم می‌شود.

وی در خصوص واگذاری پارکینگ نیروی انتظامی به شهرداری نیز افزود: قرار است زمین معوض به نیروی انتظامی واگذار شود تا از این پارکینگ هم استفاده شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز

شهردار تبریز از بررسی طراحی و احداث شش شهربازی در کنار بهسازی امکانات مجتمع تفریحی باغلارباغی در سال جاری با همراهی بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: امسال شش شهربازی با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و با تکیه بر توان تخصصی شهرداری ساخته می‌شود.

وی افزود: در صورت تمایل نداشتن سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این زمینه، شهرداری در دو نقطه شهر اقدام به احداث شهربازی خواهد کرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان در شهر املاک دارد، خاطرنشان کرد: نگاه شهرداری به املاک بیشتر متمرکز بر مولدسازی املاک است و بر همین اساس کمترین تحقق بودجه شهرداری در سال گذشته مربوط به حوزه فروش املاک بود؛ این موضوع در بودجه ۱۴۰۳ نیز مطابق سال قبل پیش بینی می‌شود.

هوشیار اضافه کرد: هر چند در برخی موارد، همچون پروژه‌های کلان شهری نیاز به فروش املاک احساس می‌شود ولی نگاه کلان شهرداری حفظ و مولدسازی املاک است.

وی ادامه داد: بانک اطلاعات املاک شهرداری از دوره مدیریت شهری قبلی خالی تحویل گرفته شده بود و با تلاش بی وقفه دست‌اندرکاران در حال حاضر سامانه یکپارچه اطلاعات املاک و مستغلات شهرداری یکی از سامانه‌های قوی و غنی به شمار می‌رود.

شهردار تبریز تصریح کرد: بیشتر مزایده‌های شهرداری در خصوص املاک به فروش منجر نشده است چرا که در شرایط فعلی خرید و فروش املاک رونق چندانی ندارد؛ از طرف دیگر سیاست‌گذاری شهرداری مولدسازی املاک بوده است و انتظار درآمد از فروش املاک ندارد.

کد خبر 750841

دیگر خبرها

  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • افشاگری عبدالرضا داوری درباره شهردار تهران/ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • صادق خان شهردار لندن شد
  • صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد
  • صادق خان برای سومین بار شهردار لندن شد