Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@01:24:35 GMT

قدرت خرید مسکن مردم کدام کشورها بالاتر است

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۵۹۱۹۵

براساس اطلاعات ارایه شده از سوی مرکز مطالعات خانه و مسکن امریکا و بر مبنای اطلاعات مالی نیمه اول سال ۲۰۱۷ میلادی ، در میان ۹۰ کشور مورد مطالعه نسبت قیمت آپارتمان به متوسط درآمد خانوارها در عربستان در کمترین سطح است. به تعبیر بهتر متوسط قیمت یک آپارتمان ۹۰ متری در مرکز شهر در کشور عربستان برابر با ۲.۸۴ برابر متوسط درآمد خانوارها در این کشورها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که متوسط درآمد خانوارها در این کشورها ۱.۵ برابر متوسط درآمد هر فرد در کشور در نظر گرفته شده است با این استدلال که ۵۰ درصد از زنان در هر جامعه‌ای شاغل هستند و کسب درآمد می کنند. البته در این محاسبه کل درآمد درنظر گرفته شده است نه درآمد قابل استحصال در هر خانوار بعد از کسر هزینه های زندگی .

بر مبنای این شاخص، امریکا دومین کشور دنیا از نظر شاخص قیمت به درآمد خانوارها است. در این کشور متوسط قیمت یک آپارتمان ۹۰ متری در مرکز شهر ۳.۱۲ برابر متوسط درآمد خانوارها است. در این رده‌بندی کشورعراق جایگاه ۲۲ را دارد و متوسط قیمت مسکن به متوسط درآمد خانوار در این کشور برابر با ۸.۳۳ است و ترکیه با کسب شاخص ۹.۴۱ توانست جایگاه ۳۱ را به خود اختصاص دهد. مالزی جایگاه ۳۴ را در این جدول به خود اختصاص داد.

در این مطالعه ایران جایگاه ۵۷ را دارد و شاخص محاسباتی برای ایران برابر با ۱۲.۹۰ بود . شاخص متوسط قیمت آپارتمان و درآمد خانوارها در ایران مشابه کشورهای شیلی و روسیه و دومینیکن و ارمنستان بوده است.

در انتهای این فهرست کشورهای هنگ‌کنگ، چین، تایلند ، ویتنام ، سنگاپور و الجزایر قرار دارند و متوسط هزینه آپارتمان در این کشورها بیش از ۲۲ برابر متوسط درآمد خانوارها بود.

 

کشورهایی که پایین ترین شاخص را دارند رتبه نام کشور شاخص(متوسط قیمت آپارتمان به متوسط درآمد خانوار) ۱ عربستان ۲.۸۴ ۲ امریکا ۳.۱۲ ۳ افریقای جنوبی ۳.۶۴ ۴ پورتوریکو ۴.۳۱ ۵ قبرس ۵.۱۱ ۶ امارات ۵.۲۰ ۷ فلسطین ۶.۱۳ ۸ کانادا ۶.۳۶ ۹ هلند ۶.۷۱

۱۰

نیوزیلند ۷.۰۳ شاخص متوسط قیمت آپارتمان به متوسط درآمد خانوار در کشورهای منتخب رتبه نام کشور شاخص ۱۹ آلمان ۷.۸۲ ۲۲

عراق

۸.۳۳ ۳۱ ترکیه ۹.۴۱ ۳۴ مالزی ۹.۵۴ ۴۳ بریتانیا ۱۱.۱۰ ۵۰ پاکستان ۱۱.۸۲ ۵۵ روسیه ۱۲.۴۴ ۵۷ ایران ۱۲.۹۰ ۶۲ ژاپن ۱۳.۲۷ ۷۲ کره جنوبی ۱۴.۲۸

 

کشورهایی که بالاترین شاخص را داشتند رتبه نام کشور شاخص ۹۰ هنگ کنگ ۳۸.۶۱ ۸۹ چین ۲۷.۴۰ ۸۸ تایلند ۲۵.۹۵ ۸۷ ویتنام ۲۳.۳۹ ۸۶ سنگاپور ۲۲.۱۸ ۸۵ الجزایر ۲۲.۰۴ ۸۴ آذربایجان ۲۱.۱۴ ۸۳ اوکراین ۱۹.۹۲

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد

محسن منصوری در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی سمنان با بیان اینکه مسأله دولت، مسئله منافع ملی و حل مشکلات اقتصادی است، اظهار داشت: همان جایی که دولت قبل ما را متهم می‌کرد، می‌گفت اینها زبان دنیا را بلد نیستند، اتفافا نقطه قوت و عزت ما شد؛ حتی یک قدم هم از خطوط قرمز عقب نیامدیم.

وی با بیان اینکه دولت امروز مدیریت کارتابلی ندارد؛ مدیریت دولت کاملا میدانی است، افزود: شاخص رشد کشور سال‌ها نزدیک به صفر درصد بود، امروز بالای شش درصد است، همه مراکز بین‌المللی بر این آمار صحه می‌گذارند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه بالغ بر ۸ هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند، تصریح کرد: نرخ رشد نقدینگی به‌عنوان یک شاخص پیش‌نگر از ۴۲ درصد به ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

منصوری با بیان اینکه قیمت مسکن در تهران کاملا تحت کنترل و شیب آن رو به منفی است، اضافه کرد: پنج خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران با سرعت بالایی در حال اجر‌است.

وی با بیان اینکه ۱۲ میلیون نفر برای اولین بار به‌طور رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، ادامه داد: برای اولین بار خط ریلی دریا به دریا در این دولت متصل شده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • کدام کشور با هوش مصنوعی بر خاورمیانه تسلط خواهد یافت؟
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • تفاوت ورق‌های st۳۷ و st۵۲
  • تایتل: تفاوت ورق‌های st۳۷ و st۵۲
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • کدام کشورها بیشترین میزان جرایم سایبری در جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • موشک‌های ایران برای کدام کشورها تهدید است؟