Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان فارس گفت: کتابخانه دستغیب با قدمت بیش از ۷۰ سال قدیمی‎ترین کتابخانه استان فارس است که به دست طراح آرامگاه حافظیه، آندره گدرا، طراحی و ساخته شد.

وی افزود: این کتابخانه حدود ۷۰ هزار نسخه کتاب و بیش از سه هزار و ۵۰۰ عضو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهری ادامه داد: کتابخانه شهید دستغیب که در قلب مجموعه زندیه شیراز قرار دارد، دارای کتاب‌های غنی و آرشیو کم‌نظیر نشریات است.

بخش منحصر به فرد این کتابخانه، آرشیو نشریات این کتابخانه است که می‌توان آن را غنی‌ترین آرشیو جنوب کشور دانست و در آن کمیاب‌ترین نسخه‌های بسیاری از روزنامه‌ها و نشریات کشور همچون اطلاعات، کیهان، فردوسی و یغما وجود دارد.

در سال ۱۳۲۶ انجمنی به نام "انجمن کتابخانه ملی فارس" با شرکت ۱۲ عضو تشکیل شد. این انجمن برای محل کتابخانه، چندین مکان را در نظر گرفت و بالاخره با جلب موافقت وزارت فرهنگ و اداره کل باستان شناسی ایران، قسمت جنوبی باغ نظر (موزه پارس) برای ساختمان آن در نظر گرفته شد. نقشه این بنا توسط آندره گُدار فرانسوی (طراح آرامگاه حافظ) مدیر وقت اداره کل باستان‌شناسی، طرح‌ریزی و پس از تصویب برای اجرا به شیراز فرستاده شد.

این کتابخانه که در نهایت در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۲۹ کتابخانه آغاز به کار کرد و چهره‌های مطرح فرهنگ و ادب شیراز ریاست آن را بر عهده داشته‌اند، بعد‌ها به کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب تغییر نام داد و اکنون یکی از معتبرترین کتابخانه‌های ایران به شمار می‌رود.
انتهای پیام/ر

برگزاری جشن کتابخانه شهید دستغیب شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی

با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور و جمعی از دانشگاهیان سراسر کشور در تالار فجر دانشگاه شیراز ترتیب یافت، از سه کتاب «سرو سیمین: منتخب اشعار دومین جشنواره سراسری شهید آوینی»؛ «سرو زرین: آثار منتخب رشته‌های هنری دومین جشنواره سراسری شهید آوینی» و «سرو سرخ: منتخب داستان‌های کوتاه دومین جشنواره سراسری شهید آوینی» رونمایی شد.

دکتر حامد تقوایی، دبیرکل دومین جشنواره شهید آوینی درخصوص انتشار این سه اثر توضیح داد: کتاب‌های سرو سیمین، سرو زرین و سرو سرخ، به‌همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز با همکاری اداره‌کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان آماده شده و دربردارنده‌ی آثار برگزیده و منتخب آثار دومین جشنواره سراسری قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی در زمینه‌های شعر، داستان و هنر‌های تجسمی اعم از نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، طراحی پوستر و تصویرسازی است. همچنین معرفی دبیران و داوران بخش‌های مختلف جشنواره در کتاب آورده شده است.

گفتنی است، فاطمه فرهادی، مدیر هنری این مجموعه، فرج‌الله زارعیان جهرمی، ویراستار، محسن گل‌آرایش، طراح جلد و آزاده حق‌شناس گرافیست و صفحه‌آرای این سه‌جلد بوده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی