Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي وزارت بهداشت در مورد انتشار تصاوير عمل‌هاي جراحي در فضاي مجازي توسط پزشکان گفت: اين مسأله غيرقانوني است و از نظام پزشکي درخواست مي‌کنيم برخورد جدي با خاطيان انجام بدهد.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، ايرج حريرچي، سخنگوي وزارت بهداشت در واکنش به گزارش اين خبرگزاري با عنوان «پخش زنده جراحي در اينستاگرام/ جذب مشتري با نمايش قلب و مغز شکافته» در نشست خبري امروز خود گفت: همان طور که نظام پزشکي اعلام کرد اين موارد غير قانوني است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته برخي از اين تصاوير منتشر شده غير واقعي است.
وي با بيان اينکه در مورد خدمات سلامت، تبليغ وجود ندارد، گفت:از نظام پزشکي هم درخواست مي‌کنيم برخورد جدي را با اين مسائل انجام بدهد.
تبليغات در خدمات سلامت معنايي ندارد
روز گذشته نيز جهانگيري معاون نظارت و برنامه‌ريزي سازمان نظام پزشکي نيز در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري فارس در ارتباط با تبليغات پزشکان به ويژه در صفحات اينستاگرام اظهار داشت: به طور کلي در حوزه خدمات سلامت کلمه‌اي به اسم تبليغات نداريم و اگر هم باشد منظور اطلاع‌رساني بوده که طبق مصوبه مجلس سازمان نظام پزشکي مسئول نظارت بر اين اطلاع‌رساني و تبليغات به شمار مي‌رود.
معاون نظارت و برنامه‌ريزي سازمان نظام پزشکي با اشاره به اينکه آنچه مورد تأييد ما و گروه‌هاي علمي پزشکي بوده در اين آيين‌نامه مشخص شده است، گفت: اينکه برخي از پزشکان عکس قبل و بعد عمل جراحي بيمار خود را نشان دهند از لحاظ اخلاقي درست نيست و ما نيز اجازه در اين زمينه صادر نمي‌کنيم. البته در زمينه نظارت بر تبليغات در اينستاگرام بايد توجه کرد که اين مسئله اخيراً شيوع يافته و ما با تعامل با شوراي عالي فضاي مجازي و وزارت ارشاد تلاش کرديم که نظارت‌ها را در اين زمينه بيشتر کنيم. برهمين اساس تماس‌هايي با اين هر دوي اين سازمان انجام گرفته است.
جهانگيري با بيان اينکه مجلس قانوني در زمينه نظارت بر تبليغات اينستاگرام دارد، گفت: ما هم برهمين اساس تخلفات را پيگيري مي‌کنيم از طرفي سازمان بازرسي کل کشور تأکيد کرده که اين موضوع نيازمند رسيدگي است و ما آن را جزو وظايف سازمان نظام پزشکي مي‌دانيم. البته بايد به سمتي پيش رويم که ابتدا اين مسئله را براي همکاران توضيح دهيم و اگر رعايت نکردند برخورد لازم انجام شود.
خاطيان به دادسراي انتظامي معرفي مي‌شوند
وي با تأکيد براينکه خاطيان در اين زمينه به دادسراي انتظامي معرفي مي‌شوند، گفت: البته بايد قبول کنيم که نظارت بر اين مسئله در فضاي مجازي همچون صفحات اينستاگرام سخت است ولي به طور کلي تبليغات و اطلاع‌رساني اگر اغواکننده باشد و به غير از محل کار و نوع کار اطلاع ديگري انجام گيرد تخلف صورت گرفته و سازمان نظام پزشکي در اين زمينه برخورد لازم را انجام مي‌دهد.
فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا و بازپیرایی بوستان شهید باهنر در حال انجام است

شهردار اراک گفت: احیا و بازپیرایی بوستان جنگی شهید باهنر توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری در حال انجام است.

علیرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی از ایجاد فضای‌نشیمن و تفریحی در بوستان جنگلی شهید باهنر خبر داد و اظهار کرد: در راستای احیا و بازپیرایی بوستان جنگلی شهید باهنر که اخیراً در دستور کار شهرداری قرار دارد، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای احداث فضاهای نشیمن و تفریحی در این پارک، توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری در دست اجراست.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و استفاده شهروندان از فضاهای پارکی، بازپیرایی و احیا بوستان جنگلی شهید باهنر در دستور کار شهرداری قرار گرفته و در این راستا عملیات کندمان، تسطیح و رگلاژ انتهای این بوستان برای ایجاد و احداث فضاهای نشیمن و تفریحی، توسط عوامل اجرایی و ماشین‌آلات سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری در دست اجراست.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: احیا و بازپیرایی بوستان جنگی شهید باهنر توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری در حال انجام است.

محمودی تصریح کرد: عملیات کندمان و زیرسازی ابتدای خیابان محسنی هم برای اجرای پیاده راه و فضای مکث شهری، توسط عوامل اجرایی منطقه بافت تاریخی و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک در دست اجراست.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای فضای کیفی در کالبد شهر اراک و با هدف رسیدن به شهری انسان محور، ایجاد فضاهای مکث شهری و پیاده راه در نقاط مختلف شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شهردار اراک اظهار کرد: در این راستا عملیات کندمان و زیرسازی ابتدای خیابان محسنی برای اجرای پیاده راه و فضای مکث شهری، توسط عوامل اجرایی منطقه بافت تاریخی شهرداری و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری در حال انجام است.

محمودی از نصب نیمکت‌های جدید در سطح شهر اراک خبر داد و افزود: با هدف زیباسازی و تکمیل مبلمان شهری و همچنین در راستای استفاده عموم شهروندان و ارتقا سطح رضایتمندی ایشان از خدمات شهرداری، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اجرای طرح نصب نیمکت در پیاده روهای نقاط مختلف سطح شهر را در دستور کار دارد.

وی گفت: ۷۰ درصد جبهه کاری جدید در ابر پروژه منطقه گردشگری نور الشهدا آغاز و فعال شده است.

شهردار اراک افزود: طی سفر کاری به تهران و بازدید از شرکت‌های ایران خودرو و ایران خودرو دیزل، بازدید از اتوبوس و تاکسی‌های برقی را در دستور کار داریم، همچنین در نشست با مدیران عامل شرکت‌های مذکور در خصوص خرید ناوگان حمل و نقل عمومی برقی مذاکره داشتیم.

محمودی با بیان اینکه، جانمایی ویژه پارک بانوان شماره ۲ با گزینه نهایی در دست پیگیری و بررسی است، ادامه داد: درخصوص پروژه پارک آبی اراک نیز در مرحله برآورد هزینه‌ها و تسهیم آنها بین شهرداری و سرمایه گذار هستیم.

وی با اشاره به پیگیری برای تحویل نردبان ۶۴ متری خریداری شده ویژه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تاکید کرد: در تلاش هستیم تا دو ماه و نیم آینده این نردبان را وارد اراک کنیم.

شهردار اراک افزود: احیای محوطه پارکی بوستان جنگلی شهید باهنر اراک با تقسیم وظایف، توسط سازمان‌های مربوطه شهرداری در حال انجام است و در تلاش هستیم که تا خرداد این عملیات را تکمیل کنیم و پیش ببریم و فضای این پارک را برای استفاده بیشتر و بهتر شهروندان ارتقا دهیم و بهبود بخشیم.

کد خبر 752024

دیگر خبرها

  • دستگاه اگزایمر لیزر در بیرجند بهره‌برداری شد
  • احیا و بازپیرایی بوستان شهید باهنر در حال انجام است
  • دلایل خودکشی پزشکان از زبان رئیس سازمان نظام پزشکی
  • از حاشیه بیمارستانی خواننده پاپ تا انتشار آلبوم آقای شاعر!
  • ماجرای محموله روغن آلوده و مسموم و تاریخ گذشته + واکنش وزارت بهداشت
  • وزارت بهداشت : محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد
  • وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد
  • استقرار ۱۲ تیم امدادی در مسیر تردد زائران بازی‌دراز
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان