Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آران و بیدگل گفت: رصد اولویت‌های فرهنگی و شناسایی آسیب‌ها و موانع پیش روی هیئات مذهبی از مهم ترین ماموریت های شورای هیئات مذهبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در جمع اعضای جدید شورای هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل، وظیفه این شورا را خطیر خواند و گفت: شورای هیآت مذهبی به عنوان بازوی توانمند سازمان تبلیغات اسلامی و حلقه ارتباطی هیآت مذهبی با حاکمیت عمل می کند و اداره تبلیغات اسلامی نقش نظارت بر عملکرد این شورا را عهده دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هیآت مذهبی را بزرگترین تشکل مذهبی کشور خواند و افزود: هدف اصلی از تشکیل این شورا حل مسائل و مشکلات هیآت مذهبی توسط گروهی از بطن خود هیآت و تصمیم‌گیری و تصمیم‌ سازی کلان در حوزه هیئات مذهبی است.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آران و بیدگل رصد اولویت‌های فرهنگی و شناسایی آسیب‌ها و موانع پیش روی هیئات مذهبی را از مهم ترین ماموریت های شورای هیئات مذهبی خواند و گفت: با توجه به حجم و فرگیر بودن مخاطبان هیئات مذهبی و ظرفیت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی موجود در آن، شورای هیئات مذهبی بایستی با مشورت و احصای نظرات صاحب نظران،راه کارهای مناسب برای نهادینه کردن معارف اهل بیت(ع) در بطن جامعه ارائه کند.

حجت الاسلام سمیع الله مردان با بیان اینکه مربی قرآن، روحانی و مبلغ دینی، مداح و رابط فرهنگی چهار رکن هر هیئت مذهبی را تشکیل می‌دهند خاطر نشان کرد: تقویت این ارکان هیأت مذهبی می تواند در تقویت باورها و ارتقای فرهنگ دینی و پیشگیری از آسیب هایی که جامعه را تهدید می کند، نقش بسزایی داشته باشد.

وی  با اشاره به مردمی بودن تشکّل شورای هیئات مذهبی افزود: عدم تعیین ردیف بودجه برای شورای هیئات مذهبی در اعتبارات دولتی، تعامل سازنده اعضای این شورا با خیرین و واحدهای درآمدزا را برای پیگیری امور و پیشبرد اهداف را می طلبد.

پایان پیام/513

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها

 سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در همایش شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش مرکزی که در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز شورا‌ها با تبریک سالروز تاسیس شورا‌های اسلامی، از این نهاد مردمی به عنوان تجلی حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و اداره امور شهر‌ها و روستا‌ها یاد کرد.

وی با اشاره به اقدام جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا برای مذاکره با نیرو‌های مقاومت بر تبیین دستاورد‌های انقلاب از سوی اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران به عنوان نمایندگان عالی دولت در روستا‌ها تاکید کرد.

حسینی نژاد، توجه به اقدامات فرهنگی و پیوست‌های اجتماعی در روستا‌ها را یک اولویت دانست و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقدامات آموزشی و آگاه سازی خانواده‌های روستایی در سوء مصرف مواد مخدر را یک ضرورت برشمرد. 

همچنین در این همایش احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح طرح یاری گران در راستای اقدامات فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اعضای شورای اسلامی روستا‌ها و دهیاران خواست بر اجرای موثر این طرح اقدام لازم را عملی کنند. 

در پایان این همایش از روسای شورا‌های اسلامی و دهیاران فعال در برگزاری جشنواره‌های روستایی تجلیل شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است