Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با توجه به فروش فيلم‌ها در فصل پاييز مي‌توان نتيجه گرفت مخاطبان سينما همچنان براي آثار کمدي سر و دست مي‌شکنند و فيلم‌هاي اجتماعي و آثار ديگر ژانرها چندان مورد توجه سينماروها قرار نمي‌گيرند.
به گزارش جام نيوز به نقل از خبرگزاري خبرآنلاين، برخلاف دو فصل گذشته که تعداد فيلم‌هاي کمدي اکران شده در سينماها بيشتر بود درفصل پاييز آثار کمدي کمتري روي پرده رفت، با اين حال گيشه سينماها در فصل پاييز با اکران همان تعداد کم آثار کمدي رونق نسبتا خوبي به خود ديد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در مقايسه با مخاطباني که در نيمه اول سال براي تماشاي فيلم‌ها به سينماها رفتند بايد گفت سالن‌هاي سينما در فصل پاييز يا همان ابتداي نيمه دوم سال با افت مخاطب رو به رو شده است. فروش فيلم‌هايي که در اين فصل اکران شدند هم نشان از استقبال کمتر مخاطبان دارد، نکته‌اي که برخي از مديران اصناف سينمايي نيز به آن اشاره کرده‌اند. در يکي دو ماه اخير اکران تعداد زيادي از فيلم‌ها در کنار هم صداي اعتراض برخي از تهيه کنندگان را درآورد، در واقع آنها اکران اين تعداد فيلم را به فيلم‌سوزي تعبير کردند و معتقد بودند اين سياست نه تنها کمکي به ترغيب مردم براي سينما رفتن نمي‌کند بلکه فرصت انتخاب را فيلم مورد علاقه‌شان را هم از آنها مي‌گيرد و باعث مي‌شود سينماها با افت مخاطب رو به رو شوند.
در ادامه اين تصميم‌گيري و در آغاز فصل پاييز تعداد زيادي فيلم به روي پرده رفت که با توجه به دست نيافتن به رقم قابل توجهي در فروش اين آثار جايشان را با فيلم‌هاي ديگر عوض کردند.
با اين تفاسير و با توجه به رقم فروش آثار کمدي که از ابتداي امسال روي پرده سينماها رفتند و با استقبال خوبي رو به رو شدند بايد گفت همچون گذشته مخاطبان سينما ثابت کردند از فيلم‌هاي کمدي نسبت به ساير ژانرها استقبال بيشتري مي‌کنند و فروش بالاي اين آثار در مقايسه با فروش فيلم‌هاي اجتماعي که در بهترين حالت به رقمي حدود نصف فروش آثار دست پيدا کردند گواه اين مدعاست. همانطور که 5 فيلم پرفروش امسال از ابتداي سال تا کنون نيز فيلم‌هاي کمدي «نهنگ عنبر، سلکشن رويا»، «گشت2»، «خوب، بد، جلف»، «اکسيدان» و «ساعت پنج عصر» بودند.
البته رونق فروش فيلم‌ها در فصل پاييز با اکران چند فيلم کمدي در ماه آذر که آخري‌اش هم «آينه بغل» به کارگرداني منوچهر هادي است بيشتر شد و پيش‌بيني مي‌شود اين فيلم نيز تا پايان اکران به رقم قابل توجهي از فروش دست پيدا کند و با توجه به استقبالي که همچنان از اين فليم با بازي محمدرضا گلزار، جواد عزتي، يکتا ناصر و نازنين بياتي مي‌شود اين فيلم نيز در ميان 10 اثر پرفروش امسال قرار بگيرد. اما پرفروش‌هاي فصل پاييز امسال با توجه به تاريخ اکرانشان تنها به فيلم‌هاي کمدي محدود نمي‌شود. «خالتور» و «آينه بغل» تا به الان به فروشي بالاي 5 ميليارد تومان دست پيدا کردند و با توجه به ادامه اکرانشان بيشتر هم مي‌فروشند، اين دو فيلم در حال حاضر در رتبه ششم و هفتم جدول پرفروش‌هاي امسال هستند. نکته جالب اينکه هر 5 فيلم قبلي نيز از آثار کمدي هستند. با اين شرايط باز هم تنها فيلم‌هاي کمدي هستند که به فروش بيشتر و رکورد زدن در جدول فروش اميدوارمان مي‌کنند.
اما از ميان فيلم‌هايي که در پاييز امسال روي پرده سينماها رفتند چند اثر اجتماعي هم فروش خوبي کردند. فيلم سينمايي «زرد» اولين ساخته سينمايي مصطفي تقي‌زاده با وجود اينکه در ژانر کمدي نبود در گيشه مورد استقبال خوبي قرار گرفت و به رقم فروش 4 ميليارد و 800 ميليون تومان دست پيدا کرد. «خفه‌گي» فيلم فريدون جيراني نيز که از حضور دو ستاره محبوب سينما يعني الناز شاکردوست و نويد محمدزاده بهره بوده بود و البته فضاي کاملا متفاوتي هم داشت به ميانگين فروش خوبي دست پيدا کرد و حدود 4 ميليارد تومان فروخت. فيلم توقيفي شهرام شاه‌حسيني «خانه دختر» که بالاخره بعد از کش و قوس‌هاي فراوان به اکران رسيد عليرغم انتظار براي فروش بيشتر دو ميليارد و 800 ميليون تومان فروخت. يکي ديگر از فيلم‌هايي که با توجه به ژانرش که سينماي کودک بود شايد بتوان به عنوان پديده اکران فصل پاييز از آن نام برد «قهرمانان کوچک» است که نزديک به دو ميليارد و 500 ميليون تومان دست پيدا کرد. با توجه به عدم استقبال از فيلم‌هاي ژانر کودک در سينما با توجه به شرايط نامساعدي هم که معمولا در اکران اين فيلم‌ها تاثير مي‌گذارد مي‌توان گفت اين فيلم حسين قناعت توانست حداقل گليم خودش را از آب بيرون بکشد.
«ثبت با سند برابر است» بهمن گودرزي، «قاتل اهلي» مسعود کيميايي، «ايتاليا ايتاليا» کاوه صباغ‌زاده از ديگر فيلم‌هاي اکران شده در اين فصل بودند که نتوانستند به رقم دو ميليارد فروش دست پيدا کنند. البته اکران دو فيلم اول همچنان ادامه دارد اما نمي‌توان اتفاق ويژه‌اي در گيشه را براي اين آثار متصور شد.
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بیش از یک میلیارد تومان در فاصله ۲ روز تا شروع اکران

درحالی که اکران فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه آغاز می شود، در فاصله دو تا شروع اکران، بیش از  یک میلیارد تومان بلیت برای فیلم پیش فروش شده است.

با توجه به استقبال مخاطبان، پیش بینی می شود «مست عشق» با شروع اکرانش رکورد فروش افتتاحیه را از آن خودش کند.

شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام ‌الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)،  بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ ( پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا)  در «مست عشق» بازی کرده اند.

پخش «مست عشق» بر عهده فیلمیران است.

خرید بلیت هم اکنون از ایران تیک

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فروش بیش از یک میلیارد تومان در فاصله ۲ روز تا شروع اکران
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • درباره «بی بدن» و «قوی‌دل»/ پرونده‌های واقعی، اشک‌ها و لبخندها
  • باز هم سال سینمای کمدی؟
  • بایدها و نبایدهای مسافران در قطارهای سفیر ریل
  • گزارشی از گیشه سینماها؛ کمدی‌ها همچنان پیشتاز هستند
  • کمدی‌ها همچنان پیشتاز هستند
  • کمدی‌ها همچنان پیشتاز هستند/ جهش «ایلیا؛ جست و جوی قهرمان»
  • فروردین ۱۴۰۳ و آشتی‌ای که میان مردم و هنر هفتم رقم خورد
  • فروردین ۱۴۰۳ و آشتی که میان مردم و هنر هفتم رقم خورد