Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@02:04:12 GMT

اولین احکام دادگاه نظامی بحرین علیه غیرنظامیان

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۰۱۷۵

اولین احکام دادگاه نظامی بحرین علیه غیرنظامیان

دادگاه‌های نظامی محرمانه بحرین امروز احکامی جنون‌آمیز مبنی بر اعدام شش شهروند را به اتهامات واهی و ساختگی مختلف که هیچ پایه و اساسی ندارند،‌ صادر کرد. از جمله این اتهامات ساختگی تشکیل "گروهکی تروریستی" با هدف ترور فرمانده کل نیروهای امنیتی و ارتکاب برخی جرائم "تروریستی" دیگر بود.

خبرگزاری ایسنا: دادگاه نظامی بحرین امروز (دوشنبه) اولین احکام خود را علیه ۱۷ شهروند بحرینی که چهار تن از آنها از یک سال پیش ربوده شده‌اند، صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، دادگاه‌های نظامی محرمانه بحرین امروز احکامی جنون‌آمیز مبنی بر اعدام شش شهروند را به اتهامات واهی و ساختگی مختلف که هیچ پایه و اساسی ندارند،‌ صادر کرد. از جمله این اتهامات ساختگی تشکیل "گروهکی تروریستی" با هدف ترور فرمانده کل نیروهای امنیتی و ارتکاب برخی جرائم "تروریستی" دیگر بود.

این دادگاه‌ها همچنین هفت تن دیگر را به هفت سال حبس همراه با سلب تابعیت محکوم کرده و بی‌گناهی سایر متهمان را اعلام کردند.

طبق قانون، متهمانی که در حق آنها حکم مجازات صادر شده می‌توانند در دادگاه عالی نظامی تجدیدنظر به احکام مذکور اعتراض کنند، همچنین آنها می‌توانند در دادگاه نظامی فرجام نسبت به احکام صادره اعتراض کنند.

این در حالی است که جمعیت الوفاق بزرگترین گروه شیعه اپوزیسیون بحرین اعلام کرد، این احکام و شروط صدور آن باطل هستند چراکه بر تدابیر غیرانسانی و تحت شکنجه شدید تکیه دارند. جامعه جهانی باید سکوت خود را شکسته و برای آزادی ملت بحرین از این ظلم و ستم کاری کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار
  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • نخستین آزمون رانندگی و اولین تهرانی که تصدیق رانندگی گرفت
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه