Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@17:12:20 GMT

گمرک: حتی یک خودرو هم قاچاق نمی شود

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۰۳۴۸

اقتصاد > صنعت - امکان قاچاق خودرو از گمرک حتی به تعداد یک دستگاه هم وجود ندارد و ریز اطلاعات تک تک خودروهای وارداتی در بانک اطلاعاتی گمرک ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گمرک ایران با اعلام این مطلب افزود: ارتباط گمرک ایران با ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی الکترونیکی شده است و پس از اخذ مجوز ثبت سفارش انواع خودرو با در نظر گرفتن مجوزهای ورود شامل استاندارد ، نمایندگی رسمی و دیگر مجوزهای مرتبط با واردات خودرو و اطلاعات ثبت سفارش به تفکیک شماره شاسی خودروهای وارداتی به صورت الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در زمان ترخیص خودرو تمامی مشخصات هر دستگاه خودرو شامل نوع خودرو، نشان تجاری، تیپ، سال ساخت، مدل ساخت، کشور سازنده، تعداد سیلندر، حجم موتور، تعداد محور، تعداد چرخ، تعداد درب، رنگ، شماره شاسی، شماره موتور و نوع سوخت (بنزینی، دیزل، نیمه دیزل، گازسوز، دوگانه سوز یا هیبریدی)  با اطلاعات ثبت سفارش که به صورت الکترونیکی از طریق ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت در اختیار سامانه جامع گمرکی قرار گرفته تطبیق داده می شود. ۳۵۲۲۵ کلید واژه‌ها : بازار خودرو - واردات خودرو - تعرفه واردات-گمرک - گمرک - خودرو -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان طلا و جواهر به ثبت صورتحساب الکترونیکی در 2 سامانه الزامی ندارند

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان امور مالیاتی در راستای تسهیل تکالیف مؤدیان مالیاتی، مؤدیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده‌اند ازجمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورتحساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکت‌های معتمد) یا سایر سامانه‌های دولتی از جمله سامانه جامع تجارت، صورتحساب‌های خود را ارسال کنند.

بدیهی است در صورت ارسال صورتحساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تأییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره (۳) ماده (۵) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (۶) قانون تسهیل تکالیف مودیان، نیازی به ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان توسط مودی نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت لازم نیست
  • ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟
  • خبر مهم برای طلافروشان؛ جزییات ثبت صورتحساب در ۲ سامانه
  • فعالان طلا و جواهر به ثبت صورتحساب الکترونیکی در 2 سامانه الزامی ندارند
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است