Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@22:38:02 GMT

گمرک:حتی یک خودرو هم قاچاق نمی شود

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۰۷۳۱

گمرک ایران با اعلام این مطلب افزود: ارتباط گمرک ایران با ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی الکترونیکی شده است و پس از اخذ مجوز ثبت سفارش انواع خودرو با در نظر گرفتن مجوزهای ورود شامل استاندارد ، نمایندگی رسمی و دیگر مجوزهای مرتبط با واردات خودرو و اطلاعات ثبت سفارش به تفکیک شماره شاسی خودروهای وارداتی به صورت الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان ترخیص خودرو تمامی مشخصات هر دستگاه خودرو شامل نوع خودرو، نشان تجاری، تیپ، سال ساخت، مدل ساخت، کشور سازنده، تعداد سیلندر، حجم موتور، تعداد محور، تعداد چرخ، تعداد درب، رنگ، شماره شاسی، شماره موتور و نوع سوخت (بنزینی، دیزل، نیمه دیزل، گازسوز، دوگانه سوز یا هیبریدی)  با اطلاعات ثبت سفارش که به صورت الکترونیکی از طریق ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت در اختیار سامانه جامع گمرکی قرار گرفته تطبیق داده می شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سردار رضا بنی اسدی فر گفت: یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشور‌های همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری وارد گمرک مرزی بازرگان می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: کالای خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی بعنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی گفت: در بررسی‌های اسنادی مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک "HAIFA" محصول و ساخت رژیم جعلی صهیونستی (اسرائیل) است.

سردار بنی اسدی فر با اشاره به اینکه با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، افزود: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرد و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضایی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضایی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • سيگار هاي قاچاق ميلياردي در بجنورد
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی
  • کشف ۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد
  • ۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد کشف شد
  • استقرار هیئت بازرسی در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • توقیف سه میلیارد ریال کالای قاچاق
  • کشف ۱۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق در تهران
  • ارز خودرو کجا رفت؟