Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@18:22:35 GMT

بدون گذشته با همسر آينده!

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۱۰۵۰

بدون گذشته با همسر آينده!

خبرگزاري آريا -

لازمه ازدواج خوب ، صداقت است
گاهي در مرحله آشنايي، دختر يا پسر ويا هردو بنا به دلايلي شک و ترديد دارند، بعضي از مسائل در مورد گذشته خويش را به طرف مقابل بگويند يا نه؟؟!
مسئله ي مهم اين است که دررابطه ي فعلي چه چيزهايي را بايد و چه چيزهايي را نبايد منعکس کرد؟ به خصوص براي خانم ها اين سوال پيش مي آيد که آيا بايد روابط قبلي خود را به طرف مقابل بگويند يا نه؟
در مقوله ازدواج آنچه که براي خانمها آزاردهنده به نظر مي رسد، با آنچه براي آقايان ناراحت کننده است کمي متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چيزي که اغلب براي خانم ها اهميت بسيار دارد اين است که آقا در رابطه ي قبلي طرد نشده باشد. مثلا از خانمي خواستگاري کرده و جواب منفي شنيده باشد. يا اگر نامزدي داشته، طرف مقابل رابطه را پايان داده باشد. در حقيقت خانم نگران وجود عشقي است که در دل مرد باقي مانده است. اين مسئله حتي ممکن است بيشتر از رابطه ي جنسي معمول براي يک خانم اهميت داشته باشد.
در مقابل براي اغلب آقايان موضوع متفاوت است و آن چه برايشان در مورد رابطه ي قبلي خانم مهم تر است، مسئله ي رابطه ي جنسي است. جالب اين است که در همه جاي دنيا مسئله به همين شکل است. هرچند که راستگويي در برخي مواقع به ضرر افراد تمام مي شود، اما جزو الزامات ازدواج است و در درازمدت باعث تضمين سلامتي رابطه مي شود.
لازمه ي ازدواج، صداقت
لازمه ازدواج خوب صداقت است. تا صداقت نباشد اعتمادي نيز وجود نخواهد داشت و براي اعتماد سازي لازم است افراد جرات حرف زدن با يکديگر داشته باشند. بهتر است کسي براي ازدواج انتخاب شود که بتوان با او راحت درباره ي خود صحبت کرد. قاعدتا صحبت در مورد يکسري موضوعات عواقب خاص خود را دارد و ممکن است باعث شود رابطه خاتمه پيدا کند. اما اگر دختر و يا پسر ميداند، موضوع فوق، براي طرف مقابل بسيار مهم است تا آنجا که اگر بگويد ممکن است منتج به پايان رابطه شود و آنرا بيان نکند، در حقيقت در چنين شرايطي با يک عمر احساس عذاب وجدان زندگي مشترک را شروع مي کند و ادامه مي دهد.
پنهان کاري واحساس گناه
در هرصورت، پنهان کاري به شدت احساس گناه ايجاد خواهد کرد و شايد همين احساس گناه مقدمه اي براي چشم پوشي وکوتاه آمدنهاي نابجا باشد. که خود اين مهم موضوعي است که مي تواند، مقدمه مسائل و مشکلات بسيار زياد و بزرگتري شود.
همين کوتاه آمدنها به مرور باعث مي شود، احساس عصبانيت و خشم در طرف ايجاد شود. تدوام اين خشمها خود باعث عصيان و گاهي افسردگي مي شود.
در هر صورت به خصوص درمورد خانم ها، وقتي مسئله اي در رابطه با گذشته وجود دارد و مطرح نمي شود، آزاري چند برابر برايش به وجود مي آورد. پنهان کاري تاثير سوء خود را در رابطه خواهد گذاشت. وقتي که شخص نمي خواهد درمورد گذشته صحبت کند، چون معقتد است به کسي ارتباطي ندارد، شرايط برايش آزاردهنده خواهد بود.
فرق ازدواج با روابط ديگر
ازدواج داراي خصوصياتي است که آن را از ديگر روابط متفاوت مي کند. اصولا اين مسئله که ما الان به هم رسيده ايم وگذشته ي ما به هم ارتباط ندارد در ازدواج صدق نمي کند. افراد در ازدواج علاوه بر آينده، نگاهي گذشته نگر هم دارند و تمايل دارند از گذشته ي طرف مقابل نيز اطلاعاتي کسب کنند. لذا در قدم اول دختر و پسر بايد از اينگونه روابط حذر کنند. قاعدتا رابطه ي عاطفي شديد و رابطه جنسي، زماني مي بايست اتفاق بيفتد که يا ازدواج صورت گرفته باشد و يا به صورت يک تعهد اخلاقي درآمده باشد.
اگر هم رابطه اي شکل گرفت، بايد عواقبش را در نظر بگيرند. در هر صورت اگر يکي از طرفين برايش عدم رابطه جنسي و عدم تجربه آن قبل از ازدواج مهم است. طرف مقابل يا بايد رابطه را با وي خاتمه دهد و يا جرات بيان واقعيت را داشته باشد. دختر و پسري هم که صحبت صادقانه طرف مقابل را مي شود، بايد ارزيابي کند، اين رابطه از روي بي اخلاقي و بي اعتقادي فرد بوده و ايشان شخصيت نا سالمي دارد، يا اينکه در حقيقت خطايي است که جاي بررسي بيشتر دارد.
در بيشتر موارد خانم ها از ترس قطع ارتباط و علي رغم ميل باطني شان تن به رابطه ي جنسي مي دهند و اين کار را به اجبار و نه از روي اشتياق، انجام مي دهند. در اصل اين مسئله نوعي تجاوز به عنف محسوب مي شود و البته از نوع تجاوز عاطفي. اگر چه مسئوليت فرد ناديده گرفته نمي شود. اما در نهايت دو طرف بايست مجموع شرايط را بسنجند، عجولانه و احساساتي تصميم نگيرند. اگر فرد واقعا از کار خود نادم و پشيمان است و شرايط امروزش نشان مي دهد، معقول تر و محکم تر از هميشه با مسائل برخورد مي کند. بهتر است فرصت بررسي و ارزيابي را دو طرف از يکديگر نگيرند و با موضوع منطقي وسنجيده برخورد کنند.
هرچند که راستگويي در برخي مواقع به ضرر افراد تمام مي شود، اما جزو الزامات ازدواج است و در دراز مدت باعث تضمين سلامتي رابطه مي شود. البته لازم به ذکر است که صداقت با ساده لوحي فرق دارد. در ضمن کسي که دروغ مي گويد، نمي تواند به سادگي به ديگران اعتماد کند، چون بر اين گمان است که ديگران هم مانند او دروغ مي گويند.
منبع:تبيان


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 

به گزارش صدای ایران از ایسنا،سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه امروز خرم‌آباد گفت: مشاهده می‌کنیم بخش‌هایی از زنان و دختران در کشور‌های غربی از انحطاط و نابودی پایه‌های خانواده خسته شده و به حجاب و عفاف روی آورده‌اند و در چنین وضعیتی باید هوشیار بود که دستگاه‌های متولی فرهنگی باید هوشیارانه تصمیم بگیرند و اقدام کنند و از هر گونه اقدامی که ابتذال فرهنگی را به همراه دارد، جلوگیری نمایند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: در آن طرف مرز‌ها بوی خوش حجاب و عفاف را می‌بینیم که از درون کشور ما صادر شده است، در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی قانون ساماندهی مُد و لباس به تصویب رسیده که در راستای تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی و پرهیز از الگو‌های بیگانه، وظایفی بر عهده کمیته‌ها قرار داده شده است.

حجت‌الاسلام شاهرخی بیان کرد: این قانون بر برخی از وزارتخانه مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، علوم، صدا و سیما وظایفی را تعریف کرده و نمایندگانی از صنوفی که لباس تولید می‌کنند در این کمیته هستند ولی بازهم امروز لباس‌های غیر مرتبط با فرهنگ ایرانی و اسلامی در بازار مشاهده می‌کنیم.

وی یادآورشد: مانتو‌های بدون دکمه و پیراهن‌های کوتاه در بازار دیده می‌شود به طوری که پیدا کردن لباس‌هایی که با فرهنگ ما مرتبط باشد، سخت است و لازم است تدابیری اتخاذ شود که از توزیع لباس‌های غیرمرتبط با فرهنگ ایرانی اسلامی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه آینده امیدبخش است، گفت: امروز می‌بینیم که پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران و تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی را بر دیوار کنگره آمریکا نصب کردند، فراز و نشیب دیده می‌شود ولی آینده در کشور ما روشن است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: در این استان کارگاه‌های متوسط و کوچک وجود دارد که محصولات صنعتی، دامی و باغی دارند و تولید و اشتغال در این مکان‌ها زنده و پویا است، برخی صنایع تعطیل شده داریم که دنبال می‌شود ولی کارگاه‌هایی وجود دارند که تولید دارو و محصولات شوینده دارند و محصولات متنوع دیگری را تولید می‌کنندبنابراین به آینده امید داریم.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اجرای طرح «سودای بندگی» افزود: در طول سال‌ها مسئولان آموزش و پرورش در نماز جمعه شرکت کردند و دانش‌آموزان را با آداب حضور در این نماز سیاسی، عبادی و فرهنگی آشنا کردند.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات در خرم‌آباد و چگنی گفت: اردیبهشت این انتخابات برگزار خواهد شد که اهمیت مشارکت به قوت خود باقیست و شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف است، لذا مسئولان برگزار کننده انتخابات هم دقت لازم را در برگزاری انتخابات که یک انتخابات سالم برگزار شود، داشته باشند.


دیگر خبرها

  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • توییت طعنه‌آمیز همسر ویتور روکه پس از شکست بارسلونا مقابل ژیرونا! / عکس
  • آرامش نسبی بازار طلا و سکه امروز در رشت در مقایسه با هفته گذشته
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • ناکامی بزرگ بلوگرانا؛ بارسلونا فصل را بدون جام به پایان می‌رساند!
  • اختلاف در ارکان رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود