Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@12:36:05 GMT

عجیب ترین راه درمان دیابت!

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۱۴۴۹

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ در این مطالعه که روی نزدیک به ۳۰۰۰ فرد میانسال در هلند انجام گرفت مشخص شد افرادی که با ۱۰ تا ۱۲ نفر رابطه اجتماعی دارند، نسبت به افرادی که تنها ۷ تا ۸ دوست صمیمی دارند کمتر احتمال دارد دچار دیابت نوع دو شوند.

 در این بررسی آمده است هر کاهشی که در تعداد اعضای یک شبکه و رابطه اجتماعی رخ می‌دهد خطر ابتلا به دیابت نوع دو، ۵ تا ۱۲ درصد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 متخصصان هلندی همچنین دریافتند مردانی که به تنهایی زندگی می‌کنند بیشتر احتمال دارد دچار بیماری دیابت نوع دو شوند در حالی که تنهایی زندگی کردن در زنان تاثیری روی بیماری قند خون آنان ندارد.

 کارشناس ارشد این مطالعه گفت: وسیع‌تر بودن شبکه‌ها و روابط اجتماعی تاثیر حائز اهمیتی بر سبک زندگی فرد دارد. در واقع بزرگتر بودن این شبکه‌ها و پیوندها به معنی دسترسی بیشتر به حمایت‌های اجتماعی در زمان مورد نیاز است. همچنین افراد روابط بیشتری در بیرون از منزل دارند و در نتیجه به لحاظ اجتماعی فعال‌تر هستند. علاوه بر این، این شرایط باعث می‌شود سبک زندگی فرد بهبود پیدا کند، غذای سالم‌تری مصرف کند و از نظر جسمی فعال‌تر باشد.

 به گزارش هلث دی‌نیوز، این فاکتورها گام‌های مهمی در پیشگیری از دیابت نوع دو است که با افزایش وزن و زندگی کم تحرک مرتبط است.

منبع:ایسنا

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ویدیویی عجیب و غریب از یک آدم کوتوله در ایران در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده و نشان میدهد که فارسی صحبت می‌کند. این ویدیوی عجیب در شبکه‌های اجتماعی پربازدید و تعجب کاربران را برانگیخته است.

منبع: رکنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • شهری عجیب با شهروندانی در یک ساختمان! (+عکس)
  • روش عجیب درمان ریزش مو (فیلم)
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین