Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@07:09:37 GMT

محفل قرآنی حسینیه هراتی‌ها به یاد استاد فرقانی + فیلم

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۱۵۳۷

محفل قرآنی حسینیه هراتی‌ها به یاد استاد فرقانی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با جلسات قرآن هفتگی جامعه قاریان افغانستان مقیم مشهد، شب گذشته، چهارم دی‌ماه، محفل قرآنی به یاد مرحوم استاد فرقانی از سوی شاگردان ایشان در حسینیه هراتی‌های مشهد برگزار شد.
در ابتدای این محفل قرآنی تعدادی از اعضای جلسه قرآن جامعه قاریان افغانستان مقیم مشهد به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند و در ادامه نیز محمد مشمول، از قاریان برتر مشهد و کشور آیاتی از سوره «قاف» را به یاد استاد فرقانی تلاوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید محمدجواد حسینی، قاری بین‌المللی قرآن در بخش دیگری از این محفل قرآنی به تلاوت آیاتی از سوره «حمد» و «بقره» پرداخت و همچنین فوت استاد فرقانی را به جامعه قرآنی تسلیت گفت.


کبیر قلندرزاده، رئیس جامعه قاریان افغانستان مقیم مشهد و از شاگردان مرحوم فرقانی در قسمتی از این محفل نورانی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره این استاد پیشکسوت، آیاتی از سوره «بقره» و «بلد» را به روح استاد خود هدیه کرد.
در ادامه حجت‌الاسلام محمدفاضل صفرزاده، از شاگردان مرحوم فرقانی به بیان خاطرات و ویژگی‌های شخصیتی این استاد پیشکسوت قرآن پرداخت و گفت: تلاش استاد فرقانی در زمینه قرآنی تلاش فی‌سبیل‌الله بود و ایشان همواره برای قرآنی شدن جامعه اسلامی تلاش می‌کرد.
وی افزود: اگر بخواهیم از زندگی ایشان درس بگیریم باید شخصیت این استاد را از چند جهت مدنظر داشته باشیم، مهم‌ترین ویژگی شخصیت مرحوم استاد فرقانی مدیریت ایشان بود، این استاد پیشکسوت یک مدیر جامع بود و شاید به همین دلیل شاگردان ایشان در رده‌های بالایی از پیشرفت قرار گرفتند.
حجت‌الاسلام صفرزاده با اشاره به شخصیت علمی مرحوم استاد فرقانی اظهار کرد: مرحوم فرقانی جزو افتخارات جامعه علمی نجف بود، بر فنون و علوم قرآنی تسلط داشت و تلاوت‌های اساتید برجسته را می‌شناخت و آموزش می‌داد.


وی گفت: مرحوم فرقانی تذکرات اخلاقی و اعتقادی را از آیات قرآن برای شاگردان خود بیان می‌کرد و همیشه بر انجام مستحبات و بهره بردن از فضیلت ماه‌های رجب، شعبان و رمضان تأکید داشت، نماز شبش ترک نشد و همیشه بر حضور اول وقت در نماز جماعت اصرار داشت.
حجت‌الاسلام صفرزاده در ادامه با اشاره به تواضع ویژه مرحوم فرقانی عنوان کرد: این استاد پیشکسوت هیچگاه به دنبال شهرت نبود، همیشه لباس ساده می‌پوشید، همواره با ایثار به تمام معنای خود برای پیشرفت شاگردان به نحو احسن تلاش می‌کرد و در زمینه آموزش قرآن صاحب نظر بود.
در بخش دیگری از محفل قرآنی حسینیه هراتی‌ها، حامد علیزاده، نفر اول مسابقات قرآن مالزی و قاری بین‌المللی قرآن به تلاوت آیاتی از سوره «یس» و «حاقه» پرداخت و غم از دست دادن این استاد پیشکسوت قرآن را به خانواده و شاگردان وی تسلیت گفت.


گفتنی است، در پایان این محفل قرآنی نیز حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی و از شاگردان مرحوم فرقانی به بیان خاطرات و صفات شخصیتی استاد فقید خود پرداخت.
فرازهایی تصویری از تلاوت قاریان بین‌المللی در محفل قرآنی حسینیه هراتی‌ها مشهد در قسمت زیر قابل پخش و دریافت است.

Number of Visited: 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی Number of Visited: 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار نفر در این استان حافظ قرآن و از پنج جزء تا کل قرآن کریم را حفظ هستند.

  حجت الاسلام مهدی رمضانی افزود: نوزدهمین آزمون سالانه اعطای مدرک تخصصی حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم، ۱۴ اردیبهشت ماه امسال در ۶ شهر استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.   وی با بیان اینکه هزار و ۶۱۸ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند، ادامه داد: حدود هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد بانوان هستند.   رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این آزمون در شهرهای مشهد، خواف، نیشابور، تربت جام، کاشمر و سبزوار برگزار خواهد شد.      

 

دیگر خبرها

  • قرآن همه چیز ماست
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • جواد مجابی: کمال‌الملک شاگردان را به کپیه باسمه‌های فرنگی واداشت/حیدریان: دلش چون بید می‌لرزید که مبادا آن برگ پیش از آن‌که در تابلو ترسیم شود بیفتد