Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:56:12 GMT

با اپليکيشن Socratic، رياضي شيرين مي شود

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۱۷۳۷

با اپليکيشن Socratic، رياضي شيرين مي شود

خبرگزاري آريا - مجله همشهري دانستنيها - مائده گيوه چين: هر سال با رسيدن روزهاي پاياني سال ميلادي، «گوگل» فهرستي از محبوب ترين و برترين اپليکيشن ها را که از سوي کاربران و فروشگاه گوگل پلي برگزيده شده اند، معرفي مي کند. پنج اپليکيشني که امسال توانسته اند عنوان برترين ها را در گوگل پلي از آن خود کنند، عبارتند از: «Filters Photo & Camera Beauty- Editor Photo»، «Forecast The What»، «Boomerang»، «Videos Viral Video Top Buzz» و «Shows TV & s Gif Funny».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوگل، بهترين نرم افزارها را از نگاه متخصصان خود هم معرفي کرده، نرم افزارهايي که شايد بيشترين دانلود و بالاترين امتياز را از سوي کاربران نداشته باشند، ولي از نظر متخصصان همه چيز تمام هستند. متخصصان گوگل، اپ «Socratic» را به عنوان برترين اپ سال 2017 انتخاب کرده اند، اما چرا «سقراط»؟
شيوه مطالعه و حل تکاليف دانش آموزان امروزي بسيار تغيير کرده است. علاوه بر تغيير ساختار آموزش و يادگيري دانش آموزان، اينترنت باعث شده بچه هاي امروزي هر جا احساس نياز مي کنند مشکل مورد نظر را با يک جست و جوي ساده در اينترنت حل کنند، در حالي که دانش آموزان دهه 60 در بهترين حالت به چند کتاب راهنما يا حل المسائل دسترسي داشتند يا دست به دامن والدين و خواهر و برادر بزرگ تر خود مي شدند که بيشتر اوقات نتيجه چندان مطلوبي هم نداشت.

فرض کنيد يک معادله رياضي براي حل کردن داريد و هر کاري مي کنيد نمي توانيد آن را حل کنيد، در چنين مواقعي حتي جست و جوي معادله در اينترنت هم جواب نمي دهد، چون در بهترين حالت ممکن مي توانيد معادله هاي شبيه آن را پيدا کنيد. اپليکيشن «سقراط» يا «Socratic» براي اين مسئله، راه حلي انديشيده است. اين اپ مي تواند به تمام سوالات درسي شما از رياضي و علوم گرفته تا فلسفه و تاريخ پاسخ دهد. درواقع اين اپ، دستياري براي انجام تکاليف مدرسه است تا از کابوسي که سال ها همراه دانش آموزان بوده، رهايي يابيد.
شيوه کار
Socratic، ساده و دقيق است و هوش مصنوعي آن شما را متعجب مي کند. کافي است از معادله مورد نظر خود عکس بگيريد، اپليکيشن با استفاده از فناوري OCR، دست نوشته شما را با سرعتي باورنکردني به متن تايپي تبديل مي کند و پاسخ آن را به صورت تشريحي و گام به گام در اختيار شما قرار مي دهد. OCR، فناوري بينايي کامپيوترهاي پيشرفته است که با استفاده از طبقه بندي يادگيري ماشين که با کمک ميليون ها سوال نمونه به دست آمده، مي تواند پيش بيني کند که کدام محتوا به شما کمک مي کند تا سوال خود را حل کنيد. البته امکان تايپ سوالات هم وجود دارد. بنابراين اگر در قسمتي از تکاليف خود مشکلي داريد و هرچه فکر مي کنيد راه حل آن را نمي يابيد، Socratic مانند يک معلم خصوصي به شما آموزش خواهدداد.
شايد بگوييد اين روش دانش آموزان را تنبل مي کند و باعث مي شود بدون هيچ تلاشي براي حل همه مسائل خود سراغ اين گونه نرم افزارها بروند، اما هدف اين اپ تنبل کردن دانش آموزان نيست، بلکه سعي مي کند در آن ها انگيزه ايجاد کند تا به صورت گام به گام يک مسئله را ياد بگيرند. علاوه بر پاسخ تشريحي سوالات، Socratic ويدئوهاي مربوط به حل آن مسئله را هم پيدا مي کند و به شما نشان مي دهد، يعني دقيقا هدف اين است که به شما آموزش داده شود خودتان حل يک مسئله را ياد بگيريد. اگر دانش آموزان به خوبي از ويدئوها و پاسخ هاي تشريحي ارائه شده در اپ بهره ببرند، حتي اگر معلم آن ها را پاي تخته ببرد تا مسئله را حل کنند، نگراني اي بابت دانستن راه حل آن نخواهندداشت. در توضيحي که از سوي سازندگان براي اين اپ ارائه شده هم بارها واژه ها و عبارت هايي مانند «کمک کننده در تکاليف» و «دستيار» به چشم مي خورد.
هوش مصنوعي رايگان
هر چند اين اپليکيشن براي کمک به انجام تکاليف همه دروس از جمله شيمي، اقتصاد، زيست شناسي، زبان انگليسي و... طراحي شده، ولي رياضي و شاخه هاي مختلف مربوط به آن چيزي است که در بين بيشتر دانش آموزان دنيا ساختار و علائمي مشترک دارد و درواقع حل معادله هاي رياضي همه جا يک جور است. در کشور ما هم از اين اپليکيشن بيشتر براي حل مسئله استفاده مي شود، زيرا اعداد زباني بين المللي دارند، ولي براي حل پاسخ مناسب در ديگر علوم بايد به زبان انگليسي مسلط باشيد تا هم سوال خود را به اين زبان مطرح و هم پاسخ را به زبان انگليسي دريافت کنيد، به همين دليل بيشتر کاربرد اين اپ در کشور ما حل مسائل رياضي آن دانش آموزان است.

براي سوالات ديگر، Socratic درواقع گوگل مي کند و تجربه ما در استفاده از اين اپليکيشن نشان داد که اگر همين سوالات را در گوگل سرچ کنيد، پاسخ مشابهي دريافت مي کنيد. همچنين ممکن است سوالي را پاسخ داده باشيد، ولي بخواهيد مطمئن شويد پاسختان درست است، نرم افزار موبايلي Socratic در اين موارد هم بهترين گزينه است. نکته جالب ديگر اين اپليکيشن، اين است که کاملا رايگان است؛ يعني علاوه بر اين که بدون پرداخت هيچ هزينه اي مي توانيد آن را دانلود کنيد، درون نرم افزار هم لازم نيست براي دريافت خدمات بيشتر پرداختي انجام دهيد و به اصطلاح اين اپ، پرداخت درون برنامه اي ندارد.
اطلاعات اپليکيشن Socratic
• دسته بندي: آموزشي
• سيستم عامل: اندرويد و آي‌او‌اس
• حجم: 88 مگابايت
• سازنده: Socratic
• زبان: انگليسي، فرانسه، آلماني، اندونزيايي، پرتغالي و اسپانيايي
• امتياز: 4.6 ستاره
• قيمت: رايگان
بيش از سه ميليون اپ
اپليکيشن هاي برتر سال گوگل مثل همين اپ «سقراط» از بين خيل عظيمي اپ انتخاب شده اند. تعداد اپليکيشن هايي که گوگل پلي در اختيار کاربران اندرويد مي گذارد، ماه به ماه رو به افزايش بوده و اکنون به بيش از 3.3 ميليون اپ رسيده است. در بين اپ هاي اين فروشگاه، اپ هاي جي ميل، مپس، يوتيوب و فيسبوک از جمله اپ هايي هستند که بيش از يک ميليارد بار دانلود و نصب شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان، هدف دشمن در جنگ نرم هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در دیدار با جمعی از معلمان به مناسبت هفته معلم، دانش آموزان را سربازان خط مقدم جنگ نرم دانست و بر لزوم هوشیاری آنها در برابر شگرد‌های هنجارشکنانه دشمنان تاکید کرد.

وی افزود: نگاه دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم در جنگ نرم، به نسل جوان و دانش آموزان است. 

امام جمعه مهریز ادامه داد: امروزه هدف اول دشمن، نوجوانان و جوانان بوده و بهترین ابزار و وسیله مقابله با جنگ فرهنگی دشمن، افزایش بصیرت است.

محی الدینی جنگ امروز را جنگ عقیدتی توصیف کرد و اظهار داشت: دشمن به شدت بر اعتقاد و فرهنگ ما کار می‌کند و باید بیشتر مراقب و مواظب باشیم.

وی گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران با تلاش و همت مضاعف پشت سر رهبری و گوش به فرمان و تذکرات ایشان در مسائل فرهنگی، نشر معارف دین و آموزه‌های اسلام به وظیفه خود عمل می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • دانش آموزان، هدف دشمن در جنگ نرم هستند
  • دانش آموزان چه انتظاری از معلمان دارند؟
  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش
  • معلمی که کلاس درس را به مسجد بُرد
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)