Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - منابع عالي رتبه در دولت عراق اعلام کردند: «حيدر العبادي» نخست وزير اين کشور فهرست شروطي را که اربيل پيش از آغاز هرگونه مذاکره‌اي بايد اجرا کند، ارائه داده است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از «العربي الجديد»، يک وزير عراقي با اشاره به تحويل فهرست سيزده گانه شروط دولت اين کشور به مياجيگران براي ازسرگيري مذاکرات با مقامات اربيل، افزود: لغو و اعلام رسمي ملغي شدن همه پرسي، تحويل تمامي گذرگاه‌هاي مرزي و فرودگاه‌ها، تحويل درآمدهاي نفتي و غيرنفتي و درآمد ماليات‌ منطقه کردستان به دولت مرکزي عراق از جمله مهمترين اين شروط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير عراقي همچنين تحويل تمامي افراد تحت تعقيب دولت عراق که در اقليم کردستان هستند، بازگشت به خط مرزي اداري اقليم کردستان به پيش از سال 2003 (زمان اشغال عراق توسط آمريکا) و ملحق شدن نيروهاي پيشمرگ به وزارت دفاع عراق را از ديگر شروط بغداد برشمرد و گفت: اين شروط مغايرتي با قانون اساسي عراق ندارد و به‌ عنوان مسائل اساسي براي آغاز مذاکرات با اربيل مطرح شده است.
براساس اين گزارش؛ پناه ندادن به افراد تحت تعقيب دولت مرکزي، انجام سفر مسئولان منطقه کردستان به خارج و استقبال از مقامات خارجي با موافقت دولت عراق از ديگرشروط ارائه شده بغداد است.
بحران در روابط بغداد و اربيل پس از آن آغاز شد که «مسعود بارزاني» رئيس پيشين منطقه کردستان عراق، در حرکتي يکجانبه، 25 سپتامبر گذشته، همه‌پرسي جدايي کردستان از عراق را برگزار کرد.
بغداد اين اقدام را خلاف قانون اساسي و وحدت ارضي عراق دانست و با آن مخالفت کرد.
علاوه بر بغداد، همسايگان عراق، برخي نهادهاي منطقه‌اي و بين‌المللي مانند اتحاديه عرب و سازمان ملل نيز با اين همه‌پرسي مخالفت کردند. 134/111

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آب‌گرفتگی خیابان‌های اربیل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • (ویدئو) آب‌گرفتگی خیابان‌های اربیل
  • تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو