Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس رسانه گفت: جنگ رسانه ای در فرایند جنگ نرم کاربردی ترین نحوه رویا رویی با ملت های جهان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سعید نادری، کارشناس رسانه در گفت و گو با چشم نیوز اظهار داشت: جنگ رسانه ای در فرایند جنگ نرم کاربردی ترین نحوه رویا رویی با ملت های جهان است چنان که استفاده از رسانه ها برای تضعیف کشور و هدف و بهره گیری از توان و ظرفیت آنها اعم از مطبوعات،خبر گزاری ها،رادیو تلویزیون،اینترنت و اصول تبلیغات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس رسانه گفت: به منظور ایجاد بحران ویا تداوم و تشدید آن و از سویی بهره گیریاز تاکتیک هاینوین برای دفاع از منافع ملی.جنگ رسانه اییکی از جنبه های برجسته جنگ نرم و از جمله جنگ های جدید بین المللی استکه عمدتا به هنگامدر گیری های نظامی کاربرد بیشترمی یابد،اما این بدان مفهوم نیست که در سایر موارد چنین جنگی در جریا ن نیستو یا مورد استفاده قرار نمی گیرد.

 

نادری تصریح کرد: درجنگ رسانه ای هر کشوری با حداکثر توان برای پیشبرد اهداف سیاسی خود از رسانه ها بهره می گیرد ،از این رو تنها جنگی است که می تواند حتی در شرایط صلح به شکل رسمی ادامه یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: جنگ رسانه ای ظاهرا میان رادیو و تلویزیون،م فسران مطبوعاتی، خبر نگاران، خبر گذاری ها، شبکه های خبری و پایگاه های اینترنتی  جریان دارد، اما واقعیت آن است که در پس این جدال ژور نالیستی چیزی به نام(سیاست رسانه ای کشور)نهفته است که مستقیما از بود جه های رسمی مصوب پارلمان ها یا بودجه های سری سازمان های اطلاعاتی ،امنیتی یا جاسوسی تامین می شود. 

 

کارشناس رسانه اذعان داشت: سر بازان جنگ رسانه ای، کارشناسا ن تبلیغات، سیاست مداران تبلیغات بین المللی و کارگزاران رسانه ها هستند.در جنگ رسانه ای مدرن شلیک های رسانه ای به کشور هدف به مثابه کمک مستقیم به شلیک های نظامی مو شک های دور برد و بمب های هدایت شونده لیزری است.

 

نادری بیان داشت: پیچیدگی ابعاد مختلف(جنگ رسانه ای)موجب شده است تا تصمیم گیری در باره طراحی، تدوین استراتژی، چارچوب، تکنیک های کاربردی، نحوه عملیاتی کردن اهداف و ماموریت های تعریف شده و نیز استفاده حداکثراز توان هر رسانه(با توجه به امکانات انتشار مکتوب، صوتی، تصویری، چند رسانه ای،اینترنتی و انلاین)تنها به ژنرال های نظامی واگذار نشود.

 

وی گفت: جنگ رسانه ای مقوله ای است که همکاری هماهنگ و نزدیک بخش های نظامی ،سیاسی، اطلاعاتی، امنیتی، رسانه ای و تبلیغاتی یک کشور را می طلبد. طراحان جنگ رسانه ای لزوما ژنرال های پادگان نشین نیستند، بلکه ممکن است دانشمندان و اندیشمندانی از دانشگاه های معتبر هر کشوری باشند.

 

کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: مردمی که زیر بمباران جنگ رسانه ای قرار دارند،چه بسا ممکن است دامنه و عمق حملات سنگین آن جنگ را درک نکرده و حتی از وجود آن نیز بی خبر باشند.

 

وی افزود: باید به هر طریق ممکن کوشید تا دشمن روحیه خود را ببازد و اراده اش را برای مقاومت از دست بدهد.به واقع مهارت و هنر آن است که دشمن را بدون توسل به جنگ و بااستفاده از عامل روانی به زانو در اوریم.

 

نادری در ادامه گفت: از این رو یکی از پدیده هایی که به هنگام وقوع جنگ رخ  می دهد بمباران استراتژیکی است که افزون براز بین بردن تاسیسات زیر بنایی، اهداف روانی را نیز نشانه می رود که همان تخریب روحیه دشمن،تضیف ارادهغیر نظامیان برای مشارکتدر جنگ و ایجاد یاس و نوامیدی در جامعه است . 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی

حسن مرادی استاد دانشگاه و کارشناس انرژی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کشور ما یکی از پر مصرف ترین کشور های دنیا در مصرف گاز است، گفت: ما دومین کشور دارای ذخایر و منابع گازی هستیم اما مصرف انرژی در کشور بسیار بالاست، که آن هم دلایل متعددی دارد.

وی ادامه داد: مهمترین دلیل مصرف بالای گاز در کشور ما به قبل از انقلاب باز می گردد، زمانی که لوله کشی گاز به صورت رایگان انجام شد مردم گمان بردند که گاز نعمتی لایزالی و پایدار است و خبر نداشتند در کشور هایی که لوله کشی گاز وجود دارد با چه سختی این گاز را به مصرف می رسانند بنابراین بر اساس عادت نا مانوس و بدون مطالعه مصرف گاز به شدت افزایش پیدا کرد.

این کارشناس انرژی یادآور شد: یکی از دلایل مهم هدر رفت انرژی در کشور را می توان بخاری های گازی غیر استاندارد عنوان کرد.

وی ادامه داد: بر اساس محاسبه ای که در دولت های یازدهم تا سیزدهم انجام شده است نشان می دهد ۲۵ میلیون بخاری در کشور وجود دارد که اکنون این تعداد بیش از ۲۵ میلیون بخاری است که منجر به هدر رفت گاز می شود.

مرادی با بیان اینکه متاسفانه هیچ مکانیزم صحیحی برای استفاده از بخاری وجود ندارد، یادآور شد: در بسیاری از روستا ها به علت بزرگ بودن خانه های روستایی ۵ تا ۶ بخاری در هر خانه مورد استفاده قرار می گیرد که در این صورت حجم بالایی از گاز مورد استفاده قرار می گیرد و دولت باید برای این موضوع تدبیری در نظر بگیرد.

این کارشناس انرژی توضیح داد: دولت یازدهم و دوازدهم بنا داشتند طی برنامه هایی با کمک شرکت بهینه سازی سوخت این ۲۰ میلیون بخاری فاقد استاندارد را اصلاح کنند اما متاسفانه جز ۱۰ هزار بخاری نتوانستند بخاری بیشتری تولید کنند زیرا قیمت بالایی داشت و هر کسی قدرت خرید آن را نداشت و حتی این ۱۰ هزار بخاری که با روش جدید ساخته شده اند به آموزش و پرورش هدیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بخاری های غیر استاندارد نانوایی های غیر استاندارد، فلر ها وموتورخانه های غیر استاندارد منجر به هدر رفت و پرتی گاز می شود به همین دلیل باید خود را با آخرین فناوری های روز دنیا تطبیق دهیم تا بتوانیم این ثروت خدا دادی را به صورت بهینه استفاده کنیم.

کد خبر 6093137 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • نحوه ساخت یک جعبه ابزار کاربردی با لوله پلیکا به روشی ساده (فیلم)
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای «طرح نور» فراجا
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است