Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@14:45:53 GMT

کیف پولی از جنس فناوری

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۳۸۵۳

کیف پولی از جنس فناوری

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، کیف پول الکترونیکی نرم افزاری کاربردی برای یک گوشی هوشمند است که نسخه الکترونیکی از کیف پول بر روی گوشی تلفن همراه نصب می شود. از آنجایی که کیف پول های الکترونیکی در دستگاه های متصل به اینترنت متصل می شوند به این ترتیب در نهایت می توانند به اطلاعات بیشتری نسبت به یک کیف پول فیزیکی دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 
یک کارت مراقبت های بهداشتی می تواند با یک پرونه  سلامت ارتباط برقرار کند و در صورت وقوع یک اورژانس پزشکی ، تاریخچه پزشکی بیمار را بلافاصله در دسترس قرار دهد.چنین ظرفیتی می تواند تا حد زیادی فراتر از بهره وری از فناوری پرداخت تلفن های همراه فعلی باشد که اجازه می دهد یک فرستنده تلفن هوشمند یا فرستنده برای پرداخت های بی سیم (pos) استفاده شود. در حالی که آینده کیف پول های الکترونیکی ممکن است اطلاعات شخصی مانند اطلاعات سلامت الکترونیک را با خود حمل کند.  
 
فرموله سازی کیف پول الکترونیکی امروز شامل اطلاعات خرده فروشی است، مانند روش های پرداخت یا برنامه هایی که مصرف کنندگان را قادر به دریافت تخفیف می کند. این کیف پول های دیجیتال و یا کیف های تلفن همراه به مشتریان کمک می کنند تا برروی تلفن همراه پرداخت، تخفیف و سایر پیشنهادها را دریافت کنند.  
 
این کیف پول های دیجیتالی از چندین فناوری از جمله برنامه های تلفن همراه، دستگاه های سخت افزاری، روش های امنیتی برای رمزگذاری را برای تجربه  پرداختی کاربر پسند، همراه و امن استفاده می کنند. فناوری هایی که برای کیف پول های دیجیتالی صورت می گیرد عبارتند از، ارتباط نزدیک زمین یا همان (NFC)، بلوتوث،RFID، وای فای و...که شرکت هایی که سیستم های پرداخت تلفن های همراه را ارائه می دهند شامل اپل ، گوگل ، سامسونگ ، پی پال و...هستند.
 
مهم‌ترین هدف کیف پول امکان انجام پرداخت‌های خرد به صورت سریع و حذف مشکلات در دسترس نبودن پول خرد است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در ساخت داریم و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم، گفت: سعی می‌کنیم ماهواره‌های سنجشی متعددی را داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: سیاست ما در وزارت ارتباطات این است که اولویت اپراتور‌ها توسعه شبکه باشد. اگر اپراتور‌های تلفن همراه پولی دارند باید نخست به این بخش (توسعه شبکه) اختصاص دهند.

وی افزود: من نه خریدارم نه فروشنده که بخواهم خرید دیجی‌کالا از سوی همراه اول را تأیید یا تکذیب کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه سال گذشته در تعامل وزارت علوم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پنجره واحد برای دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد که تا کنون بیش از ۲۶۰ دانشگاه عضو آن شده‌اند، اظهار کرد: این اقدام مشترک در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات به عنوان یکی از طرح‌های برتر انتخاب شد که مایه خوشحالی و افتخار است.

زارع پور تاکید کرد: انشاءلله امسال مانند سال گذشته مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد؛ در حال حاضر ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره هوشمند دولت به مردم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در ساخت داریم و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم، گفت: سعی می‌کنیم ماهواره‌های سنجشی متعددی را داشته باشیم، یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • اگر اپراتورها پولی دارند خرج توسعه شبکه کنند
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک
  • ۱۶۶ خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند