Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@09:12:43 GMT

اعتبارات بلاعوض برای اجرای طرح آبیاری نوین

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۳۹۴۶

اعتبارات بلاعوض برای اجرای طرح آبیاری نوین

گلپایگان-مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: در سال‌های اخیر در روستاهای شهرستان با استفاده از اعتبارات بلاعوض طرح آبیاری نوین اجرا شده است، همچنین در زمینه آبیاری اعتبارات خوبی در برنامه توسعه ششم دیده شده که نیازمند همراهی کشاورزان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حیدرعلی گل‌محمدی در جلسه آموزشی، توجیهی روش‌های نوین آبیاری، اظهار کرد: باتوجه به اینکه راندمان آبیاری در گلپایگان بالا است، با پرت آب مواجه هستیم و یکی از سیاست‌های وزرات جهاد کشاورزی و وزارت نیرو استفاده بهینه از آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزرات جهاد و وزارت نیرو استفاده بهینه از آب به ویژه آبیاری نوین است، گفت: در روستاهای شهرستان با استفاده از اعتبارات بلاعوض، طرح آبیاری نوین اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه اعتباراتی برای اجرای طرح آبیاری نوین در برنامه توسعه ششم تعریف شده است، گفت: تا پایان سال گذشته چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری در ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سیستم آبیاری نوین مجهز شده است، گفت: ۱۱۷ هکتار از اراضی فیلاخص مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است.

گل‌محمدی با بیان اینکه در روستای رباط ابولقاسم، قالقان، شیدآباد و ضامن‌آباد طرح آبیاری نوین اجرا شده است، گفت: در برخی اراضی دشت گلپایگان که طرح آبیاری نوین اجرا شده پرت آب کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه گلپایگان در جذب بودجه برای طرح آبیاری نوین رتبه دوم استان است، گفت: ۱۵۰ میلیارد تومانی بودجه استان در آبیاری نوین سهم گلپایگان ۲۰ میلیارد تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه شبکه‌های قدیمی کشور نه تنها ردیف ملی نداشته بلکه برای آنان ردیف ملی تعریف نشده است،

اظهار کرد: نماینده شهرستان در حال رایزنی برای گرفتن یک ردیف بودجه دائم برای شبکه‌های گلپایگان از محل اعتبارات ملی است.

وی افزود: در سازمان مدیریت برنامه و بودجه برای شبکه‌های گلپایگان ردیف ۲۱۵ را عنوان کرده است تا در سال آینده شبکه‌های شهرستان ردیف ملی اعتبارات را داشته باشد./

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس

مجتبی دهقان پور در اولین نشست شورای کشاورزی استان فارس در سالجاری، بیان کرد: این طرح با هدف شفاف سازی و مدیریت مصرف سوخت و با نصب GPS بر روی ادوات کشاورزی اجرا می‌شود.

به گفته او؛ چهار شهرستان بیضا، زرقان، سپیدان و لامرد به صورت پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اند و شهرستان‌های فسا، قیروکارزین، جویم و کوار نیز متقاضی اجرای آن هستند.

دهقان پور تصریح کرد: در صورتی که کشاورزان شهرستان‌های دیگر نیز راغب به اجرای این طرح باشند، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکل تامین سوخت ادوات کشاورزی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان است، افزود: با توجه به کاهش ۱۰ درصدی سهمیه سوخت ماشین‌های کشاورزی از سوی ستاد قاچاق کالا و سوخت، امیدوارم با حمایت استاندار محترم فارس و همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تلاش کنیم نگرانی کشاورزان در این زمینه برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین