Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@23:35:13 GMT

استیضاح وزیر کشور به جریان خواهد افتاد؟

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۴۰۳۷

استیضاح وزیر کشور به جریان خواهد افتاد؟

طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور یک‌بار دیگر با ۷۰ امضا در مجلس به جریان خواهد افتاد.

قدس آنلاین- طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور یک‌بار دیگر با ۷۰ امضا در مجلس به جریان خواهد افتاد. این خبر را دیروز ولی‌الله داداشی‌زاده، نماینده مردم آستارا در مجلس اعلام کرد و گفت: نمایندگان امضاکننده این طرح به‌زودی آن را تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین تلاش نمایندگان برای استیضاح رحمانی‌فضلی نیست، اما آن‌ها تاکنون برای اعلام وصول این طرح ازسوی هیئت‌رئیسه مجلس موفق نبوده‌اند. طرح مذکور اواخر آبان‌ماه در مجلس به جریان افتاد و با ۲۷ امضا ازسوی نمایندگان ارائه شد، اما هیئت‌رئیسه مجلس قول داد جلسه‌ای برای گفت‌وگو و رایزنی میان وزیر کشور و نمایندگان متقاضی استیضاح برگزار خواهد کرد تا مسائل خود را رودررو مطرح کنند و به توافقی برسند تا دیگر نیازی به استیضاح نباشد.

قول لاریجانی عملی نشد

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر و از تهیه‌کنندگان طرح استیضاح رحمانی‌فضلی در همان‌زمان در مصاحبه‌ای گفت: آقای لاریجانی قول داد تا این نشست مشترک طی روزهای آینده با حضور خود وی برگزار شود و ما بعد از برگزاری این نشست مشترک درباره استیضاح تصمیم‌گیری می‌کنیم.

نمانده مردم خمینی‌شهر گفته بود طرح‌های موازی دیگری هم در مجلس ازسوی نمایندگان درحال جمع‌آوری امضا است.

وی عزل و نصب‌ها در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، تائید صلاحیت برخی از شهرداران علی‌رغم رد صلاحیت آنان، سخت‌گیری و افزایش هزینه‌های زائران اربعین و نابسامانی در صدور گذرنامه‌ها و نارضایتی وسیع زائران، رشد شدید بیکاری به‌دلیل عدم هماهنگی دستگاه ها و استفاده از ظرفیت آنان توسط مدیران وزارت کشور در استان‌ها و شهرستان‌ها و عدم برنامه‌ریزی وزارت کشور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش بی‌رویه آسیب‌های اجتماعی از جمله پدیده شوم طلاق و اعتیاد را از محورهای این استیضاح اعلام کرد.

اکنون به‌نظر می‌رسد طرح دوباره این موضوع و فشار نمایندگان برای اعلام وصول طرح استیضاح وزیر کشور، این‌بار با تجمیع طرح‌های موازی و با ۷۰ امضا نشان می‌دهد یا رایزنی‌های پشت‌پرده و مذاکرات وزارت کشور با نمایندگاه به نتیجه نرسیده است و یا اساساً این اتفاق رخ نداده است.

علی ساری از دیگر طراحان طرح استیضاح وزیر کشور به خبرنگار ما گفت: علی‌رغم قول آقای لاریجانی برای برگزاری نشست مشترک میان نمایندگان و وزیر کشور، این قول عملی نشد و وزیر کشور برای شنیدن حرف‌های نمایندگان به مجلس نیامد. به همین دلیل ما یک‌بار دیگر تلاش می‌کنیم تا این طرح ازسوی هیئت‌رئیسه اعلام وصول شود.

با وجود محورهای مختلف در طرح استیضاح رحمانی‌فضلی به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین و نقطه مورد تأکید طراحان، موضوع عزل و نصب‌ها در فرمانداری‌ها و استانداری‌هاست که از دو وجه مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفته است؛ نخست نارضایتی از عملکرد برخی از این مسئولین در انتخابات گذشته و دوم تغییرات سریع و گسترده استانداران و فرمانداران در دولت دوازدهم.

واکنش فوری سخنگوی وزارت کشور به این موضوع و تأکید بر این‌که با دستور وزیر کشور و در جلسه شورای معاونین، مقرر شد تغییرات فرمانداران در دولت دوازدهم حداکثر تا پایان بهمن‌ماه سال جاری انجام شود، همزمان با طرح مجدد استیضاح رحمانی‌فضلی در مجلس نیز مؤید همین موضوع است.

سیدسلمان سامانی با بیان این‌که در اسفندماه همایش فرمانداران سراسر کشور به منظور تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برگزار شود، گفت: ارزیابی جامعی از عملکرد فرمانداران کنونی انجام شده است و مبتنی‌بر سیاست‌های دولت، تصمیم‌گیری درخصوص فرمانداری‌ها در دستور کار وزارت کشور قرار دارد.

رایزنی تأثیری ندارد

علی ساری اما در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این‌که ضعف در عملکرد وزارت کشور در محورهایی که در طرح استیضاح آمده، آنقدر مشهود است که ورود آقای لاریجانی برای وساطت و تلاش ایشان برای حسنه کردن روابط مجلس و دولت به‌نظر نمی‌رسد تأثیرگذار باشد، افزود: در شرایطی که وزارت کشور همچنان به ادامه روش خود اصرار دارد، چاره‌ای برای ما نمی‌ماند که از حق قانونی خودمان برای پاسخگو کردن وزارت کشور استفاده کنیم.

نماینده مردم اهواز خاطرنشان کرد: بیشترین مسأله ما در این طرح در موضوع استانداران و فرمانداران، عملکرد نامطلوب وزارت کشور در انتخابات برخی از کلان‌شهرها بود و با وجود این‌که وزیر کشور مدعی است انتخابات را به‌خوبی برگزار کرده، فکر می‌کنیم ایشان در تشخیص خوب و بد دچار اشتباه شده‌اند، چراکه به‌عنوان مثال در اهواز ۶۰۰ نفر از داوطلبان به عملکرد وزارت کشور معترض بودند، اما وزیر کشور به اعتراض‌ها درمورد عملکرد بد استاندار هیچ توجهی نکرد.

منبع: روزنامه قدس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: شکری با همتای ایرانی خود برای ادامه مذاکره و گفتگو جهت حل تمام مسائل موجود و در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: سامح شکری، وزیر خارجه این کشور در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود بر تمایل قاهره برای آتش‌بس و تبادل اسرا و رسیدن به توقف کامل و دائم جنگ در غزه تاکید کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه مصر، وزیر خارجه این کشور خواهان تشویق کشور‌ها برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین با هدف تقویت تلاش‌ها برای تشکیل کشور فلسطین بر اساس راه حل ۲ دولت تاکید کرد.

طبق گزارش الجزیره، در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: شکری با همتای ایرانی خود برای ادامه مذاکره و گفتگو جهت حل تمام مسائل موجود و در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد و «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کردند.

در این دیدار، طرفین در خصوص آخرین روند تلاش‌های فی مابین برای ارتقای روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و غزه و تلاش‌های جاری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیران امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درود‌های گرم روسای جمهور ۲ کشور به یکدیگر، اهتمام ویژه سران ۲ کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور