Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری‌آنلاین:
یک روزنامه در کره جنوبی گزارش داد، کره شمالی در تدارک برای پرتاب یک ماهواره با موشک‌های بومی است؛ اقدامی که از نظر ناظران خارجی پوششی برای پیشبرد برنامه موشکی کره شمالی محسوب می‌شود.

پیونگ یانگ در حال حاضر هدف چند سری تحریم‌های شدید سازمان ملل به دلیل آزمایش‌هاي موشکی و هسته‌ایش قرار گرفته و هرگونه پرتاب موشکی برای این کشور حتی به بهانه پرتاب ماهواره نیز ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه جونگانگ ایلبو کره جنوبی به نقل از یک منبع دولتی در این کشور گزارش داد، ما از طریق مجاری متعدد دریافته‌ایم که کره شمالی یک ماهواره جدید را تکمیل کرده و نام "کوانگ میونگ سونگ-5" را بر آن گذاشته است.

این منبع اظهار داشت: برنامه آنها این است که ماهواره‌ای مجهز به دوربین و تجهیزات مخابراتی و ارتباطی را در مدار قرار دهند.

پیونگ یانگ در فوریه 2016 ماهواره کوانگ میونگ سونگ-4 را به فضا پرتاب کرد که از نظر جامعه بین المللی پوششی برای یک آزمایش موشک بالستیک بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، يک سخنگوی ستاد کل ارتش کره جنوبی گفت: در حال حاضر مساله غیرعادی وجود ندارد اما سئول هر گونه اقدام تحریک‌آمیز از جمله پرتاب موشک دوربرد تحت پوشش پرتاب ماهواره را رصد می‌کند.

این گزارش در حالی منتشر شده که روزنامه دولتی رودونگ سینمون کره شمالی در گزارشی بر حق "مشروع" حکومت کره شمالی برای پرتاب ماهواره و توسعه برنامه فضایی این کشور تاکید کرده و گفته که پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی کاملا منطبق با قوانین بین‌المللی است.

در همین زمینه: تصویب تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی در شورای امنیت آمریکا کره‌شمالی را مسئول حمله باج‌افزاری معرفی کرد شیرینی‌های ممنوعه در کره‌شمالی کشف سوپر دلارهای تقلبی در کره‌جنوبی وزیر خارجه چین: وضعیت شبه جزیره کره وخیم است رضایت کره‌شمالی از سفر فرستاده سازمان ملل کره شمالی: دولت ترامپ اشتیاق زیادی به آغاز جنگ اتمی دارد یک ادعای عجیب؛ کشف گونه‌ای جدید از انگل‌ها در بدن یک فراری از کره شمالی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوفالوی عصبانی شیر را به هوا پرتاب کرد (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سرقت شیر نر از ۲۰ کفتار (فیلم) عملیات نجات دو بچه شیر کوهی از مخزن آب (فیلم) ترس شدید شیر نر از کروکودیل (فیلم)

دیگر خبرها

  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم
  • بوفالوی عصبانی شیر را به هوا پرتاب کرد (فیلم)
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی