Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@04:00:47 GMT

برگزاری کارگاه آموزشی نه گفتن در سپیدان

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۴۵۴۸

برگزاری کارگاه آموزشی نه گفتن در سپیدان

کارشناس ارشد بهداشت روان شبکه بهداشت سپیدان ابرازامیدواری کرد با آموزش مهارت های زندگی و مخصوصا رفتار قاطع به نوجوانان بتوانیم از بسیاری از آسیب های آینده پیشگیری کنیم .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛کارشناس ارشد بهداشت روان گفت : مهارت جرات مندی از جمله توانایی هایی است که افراد در سنین مختلف به آن نیاز دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جرآت مندی به این توانایی افراد اشاره دارد که آنها صادقانه و بدون ترس از قضاوت دیگران نظرات خود را مطرح نمایند .

 راضیه شریفی کارشناس ارشد بهداشت روان با ابراز تاسف از عدم توجه و تدریس مهارت های زندگی به صورت اصولی و عمقی در طول دوره تحصیل گفت : بسیاری از ناهنجاری های رفتاری و آسیب های اجتماعی ثمره ضعف این مهارت هاست که یکی از مهم ترین اصول مهارتی در روابط اجتماعی و رفتاری ، مرتبط با توانایی نه گفتن به درخواست های غیر منطقی است .

وی با تاکید بر اینکه آموزش رفتار قاطع یا مهارت نه گفتن از آموزش های ضروری دوران نوجوانی است، ادامه داد : تجربه نشان داده است که اکثر کسانی که به سیگار، مواد مخدر، رفتارهای پر خطر جنسی ، الکل و سایر آسیب های اجتماعی دچار شـده اند، از سنین نوجوانی و در اثر ارتباطات صمیمی با همسالان دراین وادی پا گذاشته اند .

شریفی ابراز امیدواری کرد با آموزش مهارت های زندگی و مخصوصا رفتار قاطع به نوجوانان بتوانیم از بسیاری از آسیب های آینده پیشگیری کرده، در عین حفظ دوستی و صمیمیت که لازمه سنین نوجوانی است، آسیب های ناشی از این دوستی ها را به حداقل برسانیم.

 این کارشناس بهداشت اظهار داشت : شرکت کنندگان در  این کارگاه آموزشی “قاطعیت و مهارت نه گفتن” در زمینه مسائل و مشکلات پیش روی در جامعه بویژه از بعد روانشناسی و جامعه شناسی مهارت های لازم را کسب کردند.

وی  برپایی این برنامه را یکی از آموزش های لازم با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، دانست و گفت: هدف از برپایی این کارگاه ها ایمن سازی فردی و اجتماعی دانش آموزان در مقابل آسیب های اجتماعی، گسترش مشارکت و همیاری خانواده ها و محله با مدرسه در زمینه فعالیت های پیشگیرانه و ارائه اطلاعات و ارتقای آگاهی برای جلوگیری از گرایش به آسیب های اجتماعی است. 

شریفی یکی از اصلی ترین دلایل ضعف مهارت نه گفتن را، عدم اعتماد به نفس و ترس از مسخره شدن دانست و خاطر نشان کرد : خود باوری و اعتماد به نفس در کودک و نوجوان از خانواده شروع می شود و تحقیر ،تنبیه و مقایسه از جمله موضوعاتی است که خودباوری را در فرزندان از بین می برد .

وی ادامه داد : هر چند پرورش یک رفتار صحیح در کودکان بسیار مهم است اما باید کاری کرد که این رفتار پایدار مانده و نهادینه شود. نه گفتن منطقی نه تنها مستلزم تشخیص درست موضوع است بلکه همزمان، به یک احساس امنیت نیاز است که کودک را نگران پیامد های آن خصوصا در تقابل با بزرگسالان نکند .

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی دبیر علمی سومین دوره زیست عفیفانه گفت: این طرح به همت معاونت آموزش زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری وزارت آموزش و پرورش با حضور ۲۰۴ معلم، از استان‌های تهران، همدان، گیلان، گلستان و البرز برگزار شده است. سمانه امینی با اشاره به بخش‌های آموزشی این دوره افزود: کلاس‌های فرزندپروری، رسانه و نوجوان، پند بیهوده و برادران دروغین توسط اساتید دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد و محققان بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی آموزش داده می‌شود.  وی گفت: دوره اول و دوم این طرح، مرداد و آبان ماه با حضور ۲۰۰ نفر برگزار شده بود.

دیگر خبرها

  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • رفتاردرمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی
  • برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم