Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: تعداد پروانه های صادر شده از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر ماه دو هزار و ۵۲۳ فقره پروانه ساختمانی و متراژ پروانه های صادر شده دو میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۵۹ میلیون مترمربع بوده است.

سید جمال الدین صمصام شریعت در گفتگو با خبرنگار ایمنا  اظهارکرد: از ابتدای سالجاری تاکنون دو هزار و ۵۲۳ پروانه ساختمانی صادر شده است که در مناطق هفت و ۱۳ تعداد پروانه‌های ساختمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته به طوری که در منطقه هفت، ۱۱ درصد و در منطقه ۱۳ شاهد افزایش ۶۹ درصدی تعداد پروانه های صادر شده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متراژ پروانه های صادر شده نیز از ابتدای سالجاری تاکنون دو میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۵۹ میلیون مترمربع بوده است، افزود: در مناطق پنج، هفت، ۱۰، ۱۳ و ۱۴ شهرداری اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته متراژ بیشتری پروانه صادر شده است که به ترتیب منطقه پنج به نسبت سال گذشته ۸ درصد، منطقه هفت ۱۲ درصد، منطقه ۱۰، ۱۹ درصد، منطقه۱۳، ۸۷ درصد و منطقه ۱۵ یک درصد افزایش متراژ پروانه ساختمانی داشته‌اند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه آمار متراژ صدور پروانه مناطق ۱۵ گانه در خرداد ماه امسال به نسبت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشت اما تا چند ماه نوسان اندکی ایجاد شد، گفت: در آذرماه سال‌جاری نیز به دلیل اعلام تخفیف ۳۵ درصدی بسته تشویقی ساخت و ساز، متراژ صدور پروانه ساختمانی افزایش یافته است.

 وی ارایه تسهیلات کم بهره با اقساط طولانی مدت برای متقاضیان ساخت مسکن را برای شهروندان به خصوص افرادی که قصد سرمایه گذاری در بافت‌های فرسوده دارند را بسیار مؤثر دانست و از شهروندان درخواست کرد: با توجه به بسته‌های تشویقی مناسبی که شهرداری اصفهان در نظر گرفته، از این فرصت ارزشمند نهایت استفاده را ببرند.

صمصام شریعت تاکید کرد: بسته تشویقی ساخت و ساز می‌تواند جانی‌دوباره به صنعت ساختمان بدهد اما در کنار آن باید کمک‌های دولت برای مردم و سرمایه گذاران لحاظ شود، زیرا ایجاد رغبت برای سرمایه گذاران در امر ساخت و ساز، تأثیر زیادی در رونق صنعت ساخت و ساز خواهد داشت.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  محمدرضا عسگریان ؛فرماندار گلپایگان در کارگروه املاک و مستغلات شهرستان گفت: نظارت مستمر بر بازار مسکن موجب کاهش قیمت می‌شود و باید با همکاری یکدیگر و با ارائه راهکار مناسب به کاهش اجاره‌بهای مسکن در شهرستان کمک کنیم.
رئیس اتحادیه املاک و مستغلات شهرستان گلپایگان هم در این جلسه با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته ۴۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است؛ افزود: در طی این بازرسی ها واحدهای بدون پروانه اخطار دریافت کرده‌اند و 30 طرح شکایت از بنگاه‌ها ثبت شده است که ۹۰ درصد آن به صلح و سازش منجر شد.


احمد حمزه لو؛ از صدور ۱۴ پروانه کسب جدید، و ابطال هشت پروانه کسب در گلپایگان هم خبر داد وگفت: پس از 6 سال، قانون اصلاح نرخ‌نامه طی فرایند قانونی و با همکاری شورای نرخ‌گذاری و انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان و کمیسیون اقتصادی و نظارت اتاق اصناف انجام شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهرستان افزایش یافته است، گفت: نرخ اجاره‌بهای مسکن از دوم اردیبهشت هر سال به دلیل تورم، قیمت تعمیر و تجهیز و عقب‌ماندگی عرضه از تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه