Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید در اولیت کشور قرار بگیرد، گفت: حوزه‌های علمیه اگر انسان‌های مومن و متعهد تربیت نکنند در قیامت مواخذه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در جلسه درس اخلاق که در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: جاهلیت برخی اعراب در جامعه صدر اسلام به قدری شدید و سخت بود که هدایت نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کسانی که دل نورانی دارند و در پذیرش حق مشکل ندارند در هر شهر و روستایی که باشند ساکنان مدینةالنبی هستند اما کسانی که در پذیرش حق عناد و دشمنی می‌ورزند با اشاره به کلام الهی در قرآن کریم ساکنان قریه و همانند همان اعراب جاهلی هستند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه خداوند مکه مکرمه را در قرآن کریم به عنوان بلد یاد می‌کند تا اشاره به تقدس آن مکان داشته باشد، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم به جایی که پیامبر(ص) از نقطه ظهور کردند از لفظ بلد یاد می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بسیاری از انسان‌ها تصور داشتن ایمان دارند در حالی که فاقد آن هستند، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ای مومنان ایمان بیاورید؛ بنابراین ایمان ظاهری، ایمان نیست، زمانی ایمان انسان خالص می‌شود که در قلب او نهادینه شود.

وی با تاکید براینکه امروز داعش قرآن می‌خواند اما تنها لقلقه زبان است، گفت: اگر قرآن در وجود انسان نفوذ کند هرگز دست به جنایت و عمل خلاف نمی‌زند.

آیت الله صدیقی در بخش دیگر با تاکید براینکه امروز مساله  فرهنگ باید در اولیت فعالیت‌های کشور قرار بگیرد، اظهار داشت: دانشگاه باید مرکز و کانون پرورش دانشجویان مومن باشد در غیر این صورت خروجی آن رانت‌خواری، واردات کالاهای خارجی، اختلاس و تعطیلی تولید داخلی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: تقویت ایمان، تقوا و فرهنگ را در کشور باید جدی گرفت، امروز برخی انتصابات جدید بسیار اندوهگین است کسانی که این افراد را انتخاب می‌کنند به آخرت خود فکر نمی‌کنند. حوزه‌های علمیه اگر انسان‌های مومن و متعهد تربیت نکنند در قیامت مواخذه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دل فاسد هرگز نور ایمان را درک نمی‌کند، عنوان کرد: خروج از مسیر حق و عدالت و زاویه پیدا کردن با مسیر الهی در اصل حرکت در مسیر شیطان است. انسانی که دلش زنگار گرفته باشد از درک حق محروم خواهد شد.

آیت الله صدیقی در پایان خاطر نشان کرد: ایمان یک پدیده عرشی است، انسان باید دل را آماده کند و حالت عطش داشته باشد تا باران ایمان بر قلب او ببارد تا جان انسان از نور ایمان سیراب شود.

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر مدرسه علمیه خان شیراز و نماینده مردم کهکیلویه و بویر احمد در مجلس خبرگان رهبری در مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) در مدرسه علمیه خان شیراز ضمن برشمردن فضیلت‌های آن امام همام در سخنانی به شکرگزاری از نعمات الهی اشاره کرد و افزود: همه نعمت‌ها و بلا‌هایی که برای بشر رخ می‌دهد همه آزمایش و آزمون الهی است.
آیت اله ملک حسینی با بیان اینکه آزمایش انسان با ثروت و قدرت و گنج‌هایی که خدا به اوعطا کرده سخت‌تر است تا آزمایش شدن با فقر و تنگ دستی است گفت: شکر گزاری داده‌های خدا تنها زبانی نیست بلکه انفاق در راه خدا و دستگیری از مستمندان شرط سربلند شدن از این آزمون است.
وی گفت: هیچ راحتی و سختی برای انسان رخ نمی‌دهد مگر اینکه بستری برای آزمون الهی در مسیر آن نهاده شده باشد.
مدیر مدرسه علمیه خان شیراز افزود: هرچه برای مومن رخ دهد چه خوب و چه بد، خیر است و او را در مسیر رشد قرار می‌گیرد چرا که خدا انسان مومن را دوست دارد و گواه این ادعا این است که اولیا و انبیا بیشترین بلایا و آسیب را متحمل شدند.

دیگر خبرها

  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • برگزاری آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • ایمان برای انسان مؤمن امنیت به ارمغان می‌آورد
  • رقابت ۲۶۱ نفر در آزمون اعطای معادل مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم در گلستان
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است