Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی و میلاد عیسی مسیح اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان حضور پیدا کرد و اظهار داشت: در این ایام فرخنده به نام خداوند یکتا که همگی او را به طرق مختلف اما با مفهوم  درکی مشترک پرستش می‌کنیم به یکایک ایرانیان سلام عرض می‌کنم

وی ادامه داد: در این ایام فرخنده و گرامی جهان بیش از هر چیز دیگری به صلح، ‌آسایش و دوستی نیاز دارد در این روزها نگاه همه ما به بیت‌اللحم مکانی که عیسی مسیح به عنوان حکمران صلح و دوستی در آنجا زاده شد دوخته شده و توجه ما بر وضعیت ملت فلسطین متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسقف اعظم ارامنه تهران، ادامه داد: حضرت داوود در ستایش خداوند می‌خواند راه زندگی را به من نشان می‌دهی و حضورت مرا سرشار از شعف می‌گرداند و بودن در کنار تو سعادت جاودانه است.

اسقف اعظم ارامنه تهران، گفت: جهان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند مداخله الهی است تا جنگ‌ها پایان یافته، صلح برقرار شده و دوستی و آرامش میان انسان‌ها گسترده شود. برقراری صلح در جهان مشهود به تحقق عدالت و ایفای حقوق پایمال شده ملت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ادیان به ویژه ادیان الهی وظیفه هدایت پیروان خود به سمت یکتاپرستی و عدالت واقعی را بر عهده دارند، گفت: تاریخ نشان داده است که صلح و عدالت تنها زمانی تحقق می‌یابد که گفت‌وگو و دوستی و احترام متقابل میان پیروان ادیان الهی برقرار شود. 

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان افزود: تاریخ ایران گواه این واقعیت است که ساکنان این سرزمین از دیرباز پیرو هر کدام از ادیان الهی که بودند در کنار هم زیسته و فعالیت کرده و با همزیستی مسالمت‌آمیز و احترام و دوستی متقابل حقانیت آیات کتاب مقدس را به اثبات رساندند.

وی گفت: امروز نیز پیروان ادیان مختلف به ویژه ادیان الهی در سایه جمهوری اسلامی ایران از آزادی‌ها تصریح شده و قانون اساسی در جهت رسیدگی به افعال شخصیه خود برخوردارند.

اسقف اعظم ارامنه تهران، گفت: ایران سرزمین ادیان مختلف و مهد گفت‌وگو وهمزیستی مسالمت‌آمیز بوده و خواهد بود و متأسفانه جهان این واقعیت مسلم را انکار می‌کند.

وی ادامه داد: بیت‌اللحم به عنوان زادگاه حکمران صلح و دوستی و سرزمین‌های اطراف آن این روزها در وضعیت فاجعه‌باری به سر می‌برند، تصمیم ناعادلانه رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس و بی‌توجهی به قطعنامه‌ها و موازین بین‌المللی جهان و به ویژه ملت‌های صلح‌طلب و عدالت‌جو را با چالش جدید مواجه ساخته است. ما باور داریم که ملت حق‌جوی فلسطین بی‌تردید موفق به ایفای حقوق پایمال شده خود خواهد شد.

وی بیان داشت: در اینجا باید این نکته را مورد تأکید قرار دهم که بر اساس الهیات مسیحی حیات سرزمین اسرائیل که به آن در عهد قدیم اشاره شده است پس از آنکه از پذیرفتن عیسی مسیح به عنوان مسیحای وعده داده شده از سوی پیامبران پیشین خودداری کرد پایان یافت. در نتیجه فلسطین وطن ملت فلسطین بوده و بیت‌المقدس پایتخت آن است.

اسقف اعظم ارامنه تهران، ادامه داد«: این ادعا که بیت‌المقدس از قدیم پایتخت اسرائیل بوده است و اخیرا نیز توسط یکی از مقامات سعودی در مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی مطرح شد دروغی آشکار است. آری بیت‌المقدس پایتخت پادشاهی یهودا بوده است اما اسرائیل جدید پس از مسیحیت کلیسای مسیح است و بیت‌المقدس پایتخت فلسطین و بیت‌المقدس مکانی مقدس برای  پیروان سه دین توحیدی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در نتیجه شایسته است با دیدی جامع به موضوع نگریسته و در این راستا گام‌های خردمندانه برداریم. باید به خاطر داشته باشیم اهداف بزرگ با ایثار و جانفشانی‌ها محقق می‌شود ملت‌های مظلوم با ایستادگی و پایداری خود به پیشرفت‌های بزرگ دست یافته و حقوق از دست رفته خود را بار دیگر به دست خواهند آورد. همواره و به ویژه در این ایام گرامی درخواست من از کلیه آحاد ملت این بوده است که با تفکر حرکت کرده و به امور خود رسیدگی کنند.

اسقف اعظم ارامنه تهران، پایان یادآور شد: برای برقراری صلح در جهان و به ویژه در خاورمیانه و همچنین برای آسایش ملت ایران و نیز سربلندی، موفقیت و سلامتی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)  و ملت بزرگ ایران دعا می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رهیافت‌هایی به زیارت» رهسپار بازار نشر شد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، کتاب «رهیافت‌هایی به زیارت؛ روش‌شناسی، پیشینه و مبانی» به قلم رمضانعلی ایزانلو، نویسنده و پژوهشگر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است که شامل رهیافت‌های مختلف به پدیده زیارت نظیرِ پدیدارشناسی، زبان‌شناسی، الهیات تطبیقی، تاریخ ادیان و.. می‌شود.    کتاب «رهیافت‌هایی به زیارت»، هفت مقاله علمی، پژوهشی و پنج سخنرانی را دربرمی‌گیرد و بهره‌گیری از مطالعات میان‌رشته‌ای، رویکرد تطبیقی و کاربردی، تازگی مطالب و مرجع‌بودن از جمله ویژگی‌های این اثر به شمار می‌رود.   این اثر در سه بخش به موضوعات روش‌شناسی، زیارت در ادیان و زیارت اسلام می‌پردازد و زیارت در الهیات تطبیقی، پدیدارشناسی دین با نظر به پدیده زیارت، تحلیل معنای زیارت، بررسی تطبیقی سنخ شناسی زائران حرم رضوی و مکان‌های مقدس یهودیان، از دیگر موضوعات مطرح شده در این اثر است.   کتاب «رهیافت‌هایی به زیارت؛ روش‌شناسی، پیشینه و مبانی» در شمارگان هزار نسخه و در قطع رقعی نگاشته شده و در اختیار علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گفته است.

دیگر خبرها

  • ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب به شهر زاهدان
  • کودکی در قرن بیست‌ویکم | ببینید
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • امیرعبداللهیان: دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم
  • مسلمانان در صورت یک‌دلی و یک‌صدایی به تمام حقوق پایمال‌شده خود می‌رسند
  • بازگشایی مجدد راه منطقه سهندآباد به آزاد راه پیامبر اعظم
  • (تصاویر) گورستان ارامنه در روستای معموره
  • کتاب «رهیافت‌هایی به زیارت» رهسپار بازار نشر شد
  • حمله با چاقو به اسقف حامی فلسطین در استرالیا
  • لزوم حفظ دستاوردهای عملیات موفق سپاه در مقابل عملیات روانی دشمن