Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخشتین جلسه مجمع مشورتی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با موضوع آسیب شناسی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه مجمع مشورتی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با موضوع  آسیب شناسی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، به ریاست عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور گروهی از صاحبنظران حوزه قرآن و عترت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در ابتدای این جلسه عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به اینکه پیش از این نیز نشست هایی در رابطه با ابعاد گوناگون نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در محل معاونت قرآن و عترت برگزار شده گفت : یکی از اولویت های کاری خود را که در نخستین نشست خبری خود نیز اعلام کرده بودم ، کیفیت بخشی و غنا بخشی به نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بود که در میان فعالیت های معاونت از دیرباز از برجستگی و موقعیت ممتازی برخوردار است و به  نوعی ویترین کارهای متعدد در حوزه های گوناگون به شمار می رود.

در این جلسه که با حضور ریاست سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگانی داز معاونت هنری و نهادهای فعال در حوزه نمایشگاهی برگزار شد،فقهی زاده تصریح کرد: واقعیت این است که در تمام دوره های مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه ای به نماشگاه بین المللی قرآن کریم شده است ولی همچنان لازم است درباره غنابخشی بیشتر فکر و رایزنی کرد و از این رو پیشنهاد می کنم به طور خاص توجه ویژه ای به تقویت جنبه عترت در نمایشگاه نشان داد که در این صورت تغییرات محتوایی مثبت و جدی در بخش های مختلف نمایشگاه پدید آمد.

فقهی زاده ضمن اشاره به اینکه جنبه محتوایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می بایست تقویت شود ،بیان داشت: تقویت استانداردهای نمایشگاه ،عدم استفاده از قالب های قدیمی ،محتوا بخشی و همچنین فضاسازی موثر برای جلب نگاه ها به سوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می بایست در اولویت قرار گیرد تا افراد و گروه های بیشتری  بتوانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی همچنین توجه به مدل های محتوایی و نوآوری در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را از موارد مهم در این زمینه دانست و عنوان کرد: عترت را می بایست طوری معنا کنیم که تمام ابهاماتی را  که به اسلام ضربه می زند رفع کند . قرآن کریم و اهل بیت (ع) عامل وحدت بین مسلمانان جهان به شمار می روند.

گفتنی است حاضرین در این جلسه نسبت به واکاوی جنبه های محتوایی و اجرایی برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نکاتی را بیان کردند و بر تغییرات مثبت در نمایشگاه های سال های اتی اظهار امیدواری کردند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل

دریافت 34 MB کد خبر 6092135

دیگر خبرها

  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن