Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به منظور ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و قرآن‌آموزی بین جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران (والدین شهدا، همسران و فرزندان شاهد و ایثارگر و جانبازان) آموزش جامع قرآن، حفظ، تحقیق و پژوهش قرآنی در دستور کار اداره کل امور هنری بنیاد قرار دارد. اقدام به برگزاری مسابقات در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری نیز در این راستاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات شهرستانی در گروه‌های مختلف ایثارگری، همسران، فرزندان دختر و پسر، دانش آموز و دانشجو در استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

این مسابقات که سال گذشته با مشارکت 25000 نفر از فعالان قرآنی شاهد و ایثارگر در سراسر کشور برگزار شد، امسال نیز طبق روال معمول سنوات قبل در ماه های بهمن و اسفند برگزار خواهد شد، امید است در سال جاری با اطلاع رسانی مناسب شاهد حضور پیش از پیش شرکت کنندگان در این برنامه قرآنی باشیم.

داوری سی امین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ و قرائت و همچنین طراحی سوالات آزمون کتبی این مسابقات در مراحل مختلف توسط پیشتازان قرآنی جامعه هدف انجام خواهد شد.

کتاب منبع رشته‌های تفسیر، صفحه 1 تا 150، جلد دهم تفسیر شریف نمونه تألیف آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی و کتب منبع رشته مفاهیم نیز جلدهای 1 تا 3 مفاهیم قرآن کریم، تألیف استاد وکیل است.

همچنین مذاکره و توافقی با دانشکده علوم و فنون قرآن تهران صورت گرفته است تا آموزش پیشتازان قرآنی و تحقیق و پژوهش در قرآن و برگزاری کارگاه یافته‌های پژوهشی با موضوع قرآن برای جامعه هدف بنیاد، جدی‌تر پرداخته می‌شود و توجه بیشتری خواهد شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

سعید غفاریان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان