Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،نخستین نشست کمیسیون فرهنگی در دوره پنجم شورای اسلامی شهرمهاباد با حضور نمایندگان انجمن ها ومؤسسات فرهنگی و همچنین برخی از صاحب نظران در حوزه فرهنگ و هنر در تالار وحدت شهرداری مهاباد تشکیل شد.

در ابتدای این نشست مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: انتظارما این است که با تشکیل کارگروههای  تخصصی شاهد تحول چشمگیری در حوزه فرهنگی و هنری شهرستان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مصطفی احمدزاده افزود: شورا و شهرداری در دوره های پیشین نیز در ارتباط با افزایش سرانه مطالعه و کتابخانه ها،حمایت از نویسندگان و پدیدآورندگان قدمهای مهم و مثبتی برداشتند و می طلبد در مقوله همایش ها هم کارهای شاخص تری صورت گیرد.

 کامران علیزاده آذر، شهردار مهاباد هم گفت: فراهم کردن زمینه ایجاد نشاط اجتماعی، برگزاری کنسرت ها،تئاتر و دیگر برنامه های فرهنگی و هنری از اهداف شهرداری برای جبران بخشی از کمبودها و مشکلات فرهنگی شهر است.

 قادر مرادی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد هم در این جلسه،همراهی و هماهنگی هنرمندان از یک سو و خدمت صادقانه مسئولان و تلاش در راستای زدودن محرومیت های فرهنگی از سوی دیگر را لازم و ملزوم یکدیگر اعلام کرد و گفت: امیدواریم پشتیبانی شورای شهر و شهرداری از برنامه های فرهنگی بتواند برخی از کمبودها و مشکلات فرهنگی را رفع کند.

 حجت الاسلام یاسر آقا محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فرهنگ هرجامعه ای به دو بخش ملی ـ هنری و دینی تقسیم خواهد شد گفت: اگر هنر از بطن جامعه برنخیزد و مردم با آن هم ذات پنداری نکنند این هنر پایداری نخواهد داشت.

 وی اضافه کرد: قرآن سرشار از هنر است و می توان به عنوان سرمنشاء بسیاری از هنرها در بازآفرینی داستانها با خلاقیت از آن بهره جست.

 حامد حیدری رئیس شورای شهرمهاباد هم گفت: بدون شک توجه به مقوله های فرهنگی و زیست محیطی مورد توجه ماست و در همین زمینه چهار درصد بودجه شورا به مسائل فرهنگی اختصاص یافته است.

 در ادامه نمایندگان انجمن ها و هنرمندان در خصوص مشکلات بخش فرهنگ و هنر نظرات و  پیشنهاداتی را ارائه دادند.

انتهای پیام/ع

بررسی مشکلات فرهنگی در نشست کمیسیون فرهنگی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق (ع) گفت: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه روز چهارشنبه این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس درخصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ما است، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه شهید مطهری معلم تراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

وی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی