Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:20:45 GMT

یک فعال برجسته چینی به 8 سال حبس محکوم شد

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۷۳۹۵

یک فعال برجسته چینی به 8 سال حبس محکوم شد

یکی از فعالان برجسته حقوق بشر در چین پس از انتقاد آنلاین از رهبران پکن، به اتهام تلاش برای براندازی حکومت به 8 سال حبس محکوم شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، یکی از دادگاه‌های شمال شرق چین امروز سه‌شنبه "وو گان" فعال برجسته حقوق بشری را به اتهام اقدام به براندازی حکومت به 8 سال حبس محکوم کرد.

این فعال حقوق بشری پس از بازداشت در سال 2015 میلادی به خاطر راه‌اندازی کمپین‌های حقوق بشری آنلاین، توسط دادگاه شماره دو شهر تیان جین به اقدام برای براندازی حکومت محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیش از محاکمه دو سال را در بازداشت به سر برده بود.

دادگاه مذکور در حکم خود آورده است:‌ وو گان به صورت آنلاین از سیستم سیاسی چین انقاد کرده و از هنر اجرایی برای ایجاد آشوب و توهین به مردم و انتشار اطلاعات نادرست استفاده کرده است.

در ادامه این بیانه‌ای آمده است: وو گان یک سری اقدامات کیفری برای براندازی حکومت و سرنگونی سیستم سوسیالیست انجام داده و به طور جدی به ثبات اجتماعی و امنیت کشور لطمه وارد کرده است.

وی در یکی از این کمپین‌ها با چاقو ژست گرفته بود و گفته بود از این چاقوها برای کشتن خوک‌ها در بین مقامات دولتی استفاده خواهد کرد.

این فعال حقوق بشری در واکنش به حکم خود گفت: از حزب کمونیست چین سپاسگذارم که به من چنین افتخار بزرگی را عطا کرد.

وی یکی از نخستین فعالانی بود که در سال 2015 میلادی در پی آغاز سرکوب گسترده فعالان حقوق بشر توسط دولت پکن بازداشت شد.

به گفته فعالان، حکم صادر شده درخصوص وو گان شدیدترین حکمی است که تاکنون در چین علیه فعالان حقوق بشر و وکلا صادر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در همایش منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان گفت: با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم و این استان باید به عنوان الگویی برجسته برای همه معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری افزود: پیام اجلاس منطقه ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری، برنامه‌ای و امکاناتی شکل بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • «لوران کانته» فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • در جنگ روانی مُفت و مجانی نبازیم!
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود
  • (ویدئو) اعتراضات ضد جنگ دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت