Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل در نشست خبری صبح امروز با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع ترافیک گلوگاه‌های ورودی و خروجی تهران اظهار داشت: بسیاری از خودروها برای سفر به شمال شرق و غرب کشور ابتدا وارد تهران می‌شوند و پس از تهران مسیرها به نقاط مختلف کشور منشعب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همین عامل باعث ایجاد ترافیک بسیار سنگین در جاده‌های ورودی و خروجی تهران می‌شود که مشکلاتی را برای ساکنان این شهر هم ایجاد کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر ترافیک عبوری از تهران وارد مسیر آزادگان می‌شود که این مسیر هم در حال حاضر کمربندی شهری تهران محسوب می شود. بنابراین این ازدحام خودرو در مبادی تهران باعث شد تا اقدامات ویژه برای کاهش ترافیک انجام دهیم که پروژه‌های آزادراه حرم تا حرم و کنارگذر جنوبی تهران از جمله اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای کاهش ترافیک مبادی پایتخت است.

خادمی با اشاره به تقسیم ترافیک در این مسیرها گفت: با طراحی این پروژه‌ها و شروع ساختمان‌ها قرار بر این است که کسانی که مقصدشان شمال غرب کشور است از مسیر ساوه – بوئین زهرا – قزوین تردد کنند. همچنین در نمایشگاه اخیر حمل و نقل قراردادی منعقد شد برای اتصال چند شهر به سمت بومهن و تبریز که در این صورت بدون نیاز به ورود به تهران خودروها می‌توانند به شمال کشور تردد داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش ترافیک در تهران و شروع پروژه‌های آزادراهی در اطراف پایتخت اظهار داشت: ساخت کنارگذر جنوبی تهران به طول 158 کیلومتر، ساخت پروژه حرم تا حرم و کنارگذر بویین زهرا – قزوین از جمله اقدامات ما برای کاهش ترافیک مبادی تهران است به این صورت که خودروهایی که مقصدشان غرب، شرق و شمال کشور است بدون ورود به تهران از مسیرهای جایگزین تردد خواهند داشت.

خادمی از بهره برداری قطعه 1 کنارگذر جنوبی تهران تا پایان سال خبر داد و گفت: قطعه 1 آزادراه کنارگذر جنوبی تهران حدفاصل چرم‌شهر تا اتوبان تهران – قم تا پایان امسال زیر بار ترافیک می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین با برقراری اتصال چند شهر به بومهن کریدور  شمال – جنوب بدون ورود به تهران به شبکه راهی کشور متصل می‌شود طول این مسیر 120 کیلومتر است و همانطور که گفته شد در نمایشگاه اخیر حمل و نقل قرار داد ساخت این پروژه را منعقد کردیم .

وی با تاکید بر رفع گلوگاه‌هایی ترافیکی مبادی ورودی و خروجی تهران به عنوان پدافند غیرعامل اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهم در بحث زلزله روانی ترافیک در مبادی ورودی و خروجی پایتخت است که این اقدامات در ایجاد دسترسی‌ها بدون ترافیک به تهران موثر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به زلزله اخیر تهران و قفل شدن مبادی خروجی شهر اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات تهران پس از وقوع زلزله احتمالی ترافیک سنگین در مسیرهای خروجی شهر است که باید برای رفع آن هر چه زودتر اقداماتی انجام شود.

وی افزود: از این رو پروژه آزادراه همت را در دستور کار قرار داده‌ایم که طول این پروژه 20 کیلومتر است و تاکنون 5 کیلومتر از این آزادراه زیر بار ترافیک مانده است و مدت زمان ساخت 15 کیلومتر باقیمانده منوط به تخصیص اعتبارات است.

خادمی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در اتمام این پروژه تملک اراضی است که 60 واحد مسکونی را باید تملک کنیم که این اقدام نیاز به اعتبارات 35 میلیارد تومانی دارد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۷۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه + فیلم

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرکرده کارشناس هواشناسی با اشاره بر بی‌سابقه بودن بارش‌های جنوب و جنوب شرقی طی ۵۰ سال اخیر، گفت: از بعداز ظهر امروز (۳۱ فروردین) یک سامانه جدید بارشی از نواحی شمال غرب وارد کشور خواهد شد؛ بنابراین استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، شمال کرمانشاه، نواحی شرقی لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال بختیاری، شمال فارس و کرمان منتظر بارش‌های بهاری باشند.

این مسؤول با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تا یک‌شنبه (۲ اردیبهشت) ادامه‌دار خواهد بود، افزود: از روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) این سامانه بارشی در مناطق دیگر گسترش خواهد داشت که تمام استان‌های غربی و شمال را در برمی‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: در روزهای آتی مجدد دو سوم مناطق کشور شاهد باران خواهند بود.

وی در پایان دمای امروز (۳۱ فروردین) را ۲۳ درجه بالای صفر اعلام کرد.

کد خبر 6082279 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • جزییات ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام در غرب تهران | ۴۲ ملک معارض این ساختمان تعیین تکلیف شدند
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه + فیلم
  • ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • مدل جدید تریاک‌فروشی در شمال تهران توسط یک زن
  • ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز
  • ضرب العجل دستگاه قضا برای حل ترافیک در ایست و بازرسی خنجی بندرخمیر
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در تهران
  • توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در پهنه غرب و شمال‌غرب تبریز
  • آخرین جزئیات از ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان