Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:15:15 GMT

فعالیت 11 هزار همیار طبیعت در قزوین

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۷۵۱۸

فعالیت 11 هزار همیار طبیعت در قزوین

قزوین-ایرنا-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین از فعالیت 11 هزار همیار طبیعت در قالب مروجان افتخاری، همیار محافظ و دانش آموزی در استان خبر داد.

علی اکبر اسدالهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد از همیاران طبیعت کارت همیاری دریافت کرده اند و در جهت حفظ عرصه های طبیعی تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: از این تعداد 342 نفر مروج افتخاری و 44 نفر نیز به عنوان همیار محافظ فعالیت می کنند و سایر همیار دانش آموزی هستند.
اسدالهی به لزوم استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت برای حفظ انفال و اراضی ملی اشاره کرد و گفت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و به دنبال آن ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ها، به عنوان متولی اصلی حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری صحیح و اصولی از منابع‌طبیعی تجدید شونده تلاش دارند تا از توان مردم برای حفظ و احیای این منابع خدادادی استفاده کنند.
وی یادآور شد: با توجه به کمبود نیروی حفاظتی در سطح استان و مشکل جذب نیرو و نبود امکان حضور نیروهای ما در همه نقاط استان، مشارکت همیاران نقش بسیار مهمی در حفاظت از عرصه‌های طبیعی ایفا می‌کند.
اسدالهی با تاکید بر اینکه حفاظت از این عرصه‌ها بدون مشارکت مردم غیر ممکن است،افزود: مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی در جامعه تاکید دارند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین افزود: همیاران طبیعت به وسیله دستورالعمل‌ها و آموزش‌های لازم سطح دانش و بینش خود نسبت به این منابع خدادادی را افزایش می دهند و به عنوان محافظ طبیعت به طور افتخاری با این اداره کل همکاری می کنند.
اسدالهی تصریح کرد: ترویج فرهنگ حفظ منابع‌ طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در حفاظت و احیا و توسعه منابع‌طبیعی از جمله اهداف همیار طبیعت است.
60درصد وسعت استان قزوین را اراضی ملی دربرگرفته است که از این میزان 853 هزار و 485 هکتار شامل مراتع هستند که از نظر پوشش گیاهی به سه درجه خوب،متوسط و فقیر تقسیم بندی می شوند.
جنگل ها با 28 هزار و 157 هکتار دیگر عرصه های طبیعی قزوین هستند که حدود 1.8 درصد از مساحت استان قزوین را تشکیل داده اند و عمدتا در الموت و طارم سفلی شهرستان قزوین قرار گرفته اند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد

به گزارش جام جم آنلاین البرز،با حضور بخشدار بخش پلنگ آباد، شهردار پلنگ آباد، روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جمعی از پرسنل این دو اداره، در فاز اول نهالکاری مشارکتی تعداد هزار اصله نهال در بخش پلنگ آباد در فرفورژه میانی جاده اشتهارد به ماهدشت غرص شد. گفتنی است فاز بعدی نهالکاری این خیر منابع طبیعی در آذرماه سال جاری اجرایی خواهد.

حسین نعمائی در حاشیه این مراسم با تاکید بر ترویج فرهنگ درختکاری و ضرورت توسعه فضای سبز و نیز اجرای پروژه بزرگ درختکاری فرفورژه میانی جاده اشتهارد به ماهدشت خواستار مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و همیاران طبیعت در اجرای این طرح شد و گفت: احساس تکلیف همگانی و ترویج فرهنگ نهالکاری نیازمند مشارکت عمومی است و در این راستا مشارکت مردم، سمن‌ها و ... و تلاش آنان برای اجرای این موضوع، امری اجتناب ناپذیر است و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد در نظر دارد این پروژه مهم را با مشارکت و همکاری نهاد ها، ارگان‌ها و مردم، تا پایان سال جاری نهایی و به اتمام برساند.

دیگر خبرها

  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح «همیاران طبیعت» در لرستان
  • ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های طبیعی بوئین میاندشت