Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: در کارگروه ساماندهی مدو لباس نیازمند هوشمندی و بازنگری در حوزه منسوجات با موضوع پدافند غیر عامل هستیم.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا از کارگروه ساماندهی مد و لباس، حمید قبادی در دومین نشست علمی تخصصی پوشش و پدافند غیر عامل اظهار با اشاره به لزوم طرح مسئله و بهره برداری علمی از مجموعه نشست های علمی تخصصی پوشش و پدافند غیر عامل اظهار داشت: اتفاقات مهمی در حوزه های گوناگون رقم می خورد که کارگروه نیز می تواند در کنار این جریانات نقش مؤثر ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تجربه نشست قبلی نشان می دهد که در چنین شرایطی، صنعتگران ما از دانشگاهیان جلوتر هستند و امید است با پیوند میان این دو بخش، نقش سازنده خود را در فضای فعلی ایفا کنیم.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تأکید بر اینکه نیازمند هوشمندی و بازنگری در حوزه منسوجات با موضوع پدافند غیرعامل هستیم اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث زلزله طی ماه‌های اخیر در کشور ما داغ است، کارگروه تمایل دارد تا مأموریت مهم توجه به مقوله زلزله و منسوجات امدادی را در دستور کار قرار دهد و امیدواریم موضوعات مطرح در این نشست، مسیر جریان سازی در این عرصه را هموار سازد.

** زلزله پدیده‌ای طبیعی و عدم آمادگی ما غیر طبیعی است
معاون امداد و نجات جمعیت هلال امر استان تهران نیز در این نشست با اشاره به وظایف سازمان امداد و نجات به عنوان تخصصی ترین سازمان امدادی جمعیت هلال احمر بیان کرد: این جمعیت در زمان به وقوع پیوستن بلایای طبیعی از جمله زلزله، بیش از هر چیز دیگری به توزیع اقلام زیستی همچون پوشاک و سایر منسوجات نیاز دارد.
تاجیک نوری افزود: امیدواریم تا در این راستا، سطح کمی و کیفی خدمات افزایش یابد و به ویژه در امر تأمین منسوجات، شاهد همراهی طیف گسترده ای از فعالان این عرصه با چنین جریاناتی باشیم.
وی ادامه داد: انواع مختلفی از پوشاک همچون ستادی عملیاتی، مناسب برای فصول سرد و گرم و متناسب با سلسله مراتب سازمانی وجود دارد که البته شرایط طراحی و تولید البسه باید متناسب با وضعیت اقلیمی، سطح کاربردی، رعایت ملاحظات فرهنگی و اجتماعی و رعایت الزامات راحتی استفاده و فعالیت باشد.
وی با اشاره به اینکه زلزله پدیده ‌ای طبیعی و عدم آمادگی ما غیر طبیعی است تأکید کرد: تبیین نیاز فعلی کشور ما در حوزه منسوجات کاربردی برای مقابله با حوادث طبیعی امری حائز اهمیت است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افزایش همه سویه آمادگی در مقابله با این پدیده ها باشیم.

** منسوجات در تقویت حواص محصولات بتنی نقش مؤثری دارند
عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: کاربرد منسوجات در بحث شهرسازی مطرح است و از جمله این کاربردها می توان به الیاف بتنی اشاره کرد.
روح الله باقرزاده افزود: در این بحث، دسته بندی های فنی منسوجات مطرح است که منسوجات در صنعت حمل و نقل، کاربردهای نعتی، بهداشتی پزشکی، خانگی، سازه، ورزش و حوزه ایمنی و محافظت از جمله این کاربردها است.
وی با اشاره به برخی تلاش های صورت گرفته در این دانشگاه در راستای تولید الیاف بتنی به تکیه بر بنیه های صنعت نساجی اظهار داشت: منسوجات در تقویت خواص محصولات بتنی نقش مؤثری دارند و منجر به بهبود خواص سازه ها در راستای مقابله با بلایای طبیعی می‌شوند.
باقرزاده تصریح کرد: نمونه های موفی از ساخت سازه های بتنی با تکیه بر منسوجات در کشورمان به انجام رسیده که از مهمترین خصوصیات این طرح ها می توان به پایداری، دوام و خاصیت عایق بودن این سازه ها اشاره کرد.
فراهنگ ** 9338 ** خبرنگار: صدیقه بهارلو * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته نظامی مشترک با اردن در جریان نشست خود با حضور مقامات دفاعی دو کشور «اثرات بی‌ثبات‌کننده» درگیری‌های جاری در منطقه و نیز موضوع مقابله با گسترش پهپادها در منطقه را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید؛ واکنش روسیه به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف

پنتاگون در این بیانیه اعلام کرد در این نشست که دیروز پنجشنبه برگزار شد همچنین بر اهمیت حفظ امنیت در مرزهای اردن با عراق و سوریه تاکید شد.

در این بیانیه به نقل از مقامات آمریکایی آمده است که دولت آمریکا از نوسازی ناوگان جنگنده‌های F-۱۶ اردن حمایت می‌کند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، مقامات آمریکایی متعهد شدند به تلاش‌ها برای بهبود پدافند هوایی اردن و توانایی آن در مقابله با پهپادها ادامه دهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229350 برچسب‌ها پنتاگون

دیگر خبرها

  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • ایران قوی نیازمند معلم قوی است
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است