Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیمارستانها خط مقدم ارائه خدمات به مصدومین ناشی از حوادث و بلایا هستند گفت: ایمنی بیمارستانها اولین گام در آمادگی در برابر حوادث و بلایا است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر قاسم جان بابایی در همایش روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: هم اکنون حوادث و بلایای به عنوان یکی از چالش های عمده نظام سلامت در سراسر جهان مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقوع این حادثه، سالانه منجر به مرگ و میر، مصدومیت و معلولیت میلیون ها نفر می شود و حجم زیادی از منابع جهانی که می تواند زمینه ساز توسعه پایدار شود مصروف نتایج زیانبار حوادث و بلایا می شود.

وی افزود: انواع بلایای طبیعی، عمدتا جمعیت جوان، مولد و نان آور جامعه را در بر گرفته و خسارت های مالی زیادی را بر جامعه تحمل می کند و این امر در کشورهای با درآمد پائین و متوسط جدی تر است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: کشور ایران در معرض انواع مخاطرات طبیعی و انسان ساخت قرار دارد و طی ۱۰۰ سال اخیر پیامدهای ناگواری را متحمل شده است. از آنجا که مدیریت جامع بحران مستلزم مشارکت و همکاری تمامی سازمانها بوده و سلامت همواره اولین مطالبه مردم در بحران ها است، لذا در این راستا و به منظور ایجاد هماهنگی، پشتیبانی، پیگیری عملیات اجرایی کارگروه و آمادگی و پاسخ به حوادث غیرمترقبه تشکیل شده است.

این کارگروه با اولویت پیشگیری و کاهش آسیب پذیری و همچنین تمرکز بر آمادگی، برنامه ریزی و پاسخ و با بهره مندی از توان کمیته های شش گانه اهداف و اقدامات پی در پی را پیگیری می کند.

جان بابایی تصریح کرد: از آنجا که ۵ دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش ... و بزرگداشت زلزله بم است بر آن شدیم تا این روز با محوریت نحوه مدیریت بحران در زلزله کرمانشاه و با ارائه نقشه راه کارگروه سلامت در حوادث غیرمترقبه با نگاهی به درس آموخته های زلزله کرمانشاه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس منابع موجود و تحقیقات انجام شده، اولین و مهمترین قدم برای کسب آمادگی و کاهش اثرات ناشی از وقوع حوادث و بلایا و مدیریت جامع خطر، بررسی و تحلیل عناصر اصلی خطر و پیش بینی نتایج حاصل از تعامل آنهاست. به همین منظور طراحی و تدوین ابزارهای جامع، متناسب با بستر و فرهنگ می تواند اطلاعات قابل اعتماد و معتبر لازم به منظور شناخت خطرات ناشی از وقوع حوادث و بلایا با منشاء طبیعی انسان ساخت را تامین کند.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: از آنجا که بیمارستانها خط مقدم ارائه خدمات به مصدومین ناشی از حوادث و بلایا هستند، ارزیابی خطر و اطلاع از ایمنی بیمارستانها اولین گام در آمادگی در مقابل حوادث و بلایا است.

وی افزود: این ارزیابی شامل شناخت مخاطرات، آسیب پذیری سازه ای و غیر سازه ای، آمادگی عملکردی و ظرفیت به عنوان اولین قدم در بهبود آمادگی بیمارستانها در برابر بلایا است.

جان بابایی خاطرنشان کرد: در زلزله کرمانشاه، بیمارستهای سرپل ذهاب و اسلام آباد آسیب های جدی را متحمل شدند. در بیمارستان شهدای سرپل ذهاب در سال ۹۵ ایمنی سازه ای ۸۷.۵ درصد، ایمنی غیرسازه ای ۳۵ درصد، ایمنی عملکردی ۱۸ درصد و ایمنی کلی ۵۸ درصد برآورد شده بود و در بیمارستان امام خمینی اسلام آباد غرب ایمنی سازه ای ۷۲ درصد، ایمنی غیرسازه ای ۴۷ درصد، ایمنی عملکردی ۵۰ درصد و ایمنی کلی ۶۰ درصد برآورد شده است. این اطلاعات به مدیران در جهت افزایش ایمنی بیمارستان در زمان حوادث و بلایا، اطلاعات خوبی ارائه می دهد.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان افزود: ایمنی کلی تمامی بیمارستانهای استان کرمانشاه ۵۷ درصد محاسبه شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از «گارفیلد» در اولین هفته فروش/ یک فیلم خانوادگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، انیمیشن «فیلم گارفیلد» محصول سونی در اولین آخر هفته اکرانش در بازار جهانی، فروشی ۲۲ میلیون دلاری را ثبت کرد. این در حالی است که فیلم تنها در ۱۸ بازار پخش خود را شروع کرده که به معنی ۳۵ درصد از بازار بین‌المللی آن است و از همه اینها باید نتیجه گرفت که آغاز نمایش آن شروع امیدوارکننده‌ای برای یک فیلم خانوادگی را نشان می‌دهد.

«فیلم گارفیلد» تا ۲۴ ماه می در آمریکا و کانادا اکران نمی‌شود و برای اولین اکران آن در آمریکای شمالی فروشی ۳۵ میلیون دلاری پیش‌بینی می‌شود. این در حالی است که هم زمان پیش‌درآمد «مکس دیوانه» یعنی «فیوریوسا» جورج میلر هم اکران خود را شروع می‌کند.

در بازار بین‌المللی «فیلم گارفیلد» با ۳.۲ میلیون دلار از فروش ۵ روزه خود در اسپانیا، بیشترین فروش را ثبت کرده و پس از آن برزیل با ۲.۲ میلیون دلار، ایتالیا با ۱.۶ میلیون دلار و پرو با ۱.۳ میلیون دلار به استقبال این گربه رفته‌اند.

گفته شده فروش اولیه این فیلم ۷۶ درصد بالاتر از فیلم دوستانه «دی سی لیگ سوپر حیوانات خانگی» است که در نهایت ۱۱۳ میلیون دلار در سطح بین‌المللی به دست آورد و ۴۱ درصد بیشتر از «گربه چکمه پوش: آخرین آرزو» است که فروشش را به آرامی شروع کرد اما در نهایت ۲۹۵ میلیون دلار در سطح بین‌المللی به دست آورد.

«گارفیلد» قرار است در طول تابستان در مناطق کلیدی بین‌المللی عرضه شود.

کریس پرت صداپیشه اصلی «فیلم گارفیلد» در نقش گربه نارنجی معروفی حرف می زند که از دوشنبه‌ها متنفر است و لازانیا را دوست دارد. داستان این فیلم با تمرکز بر گارفیلد و سگی که دوستش است، درباره ملاقات شانسی او با پدر گمشده‌اش است؛ یک گربه خیابانی ژولیده به نام ویک که ساموئل ال. جکسون صداپیشگی آن را انجام داده و این ۲ مجبور می‌شوند زندگی راحت خود را کنار بگذارند و به ویک بپیوندند و در یک دزدی بزرگ به او کمک کنند.

دیگر صداپیشگان این فیلم شامل هانا وادینگهام، نیکلاس هولت، برت گلدشتاین و بوون یانگ هستند.

کد خبر 6097955

دیگر خبرها

  • ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • نگاهی آماری به بازی‌های استقلال و ذوب آهن؛ نکونام به دنبال اولین پیروزی
  • استقبال از «گارفیلد» در اولین هفته فروش/ یک فیلم خانوادگی
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • مانوری برای محک آمادگی در برابر حوادث احتمالی
  • شهرستان تکاب میزبان اولین اردوی ۴ روزه آماده سازی تیم نجات غریق آقایان