Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهردار تهران گفت: بد قوارگي شهر تهران در موضوع معماري، هدر رفتن ساعت‌ها عمر مفيد مردم و ميليارد ها دلار سرمايه ملي در ترافيک، شدت مصرف انرژي، مسايل اجتماعي و فرهنگي و ... از جمله موضوعاتي است که مستلزم پيدا کردن راه حل هاي فوري است.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، محمد علي نجفي، شهردار تهران در سومين کنفرانس ملي شهر سايبري گفت:‌براي نخستين بار که يک دستگاه IBM وارد دانشگاه تهران شد، خيلي مهم بود که يک دستگاه با سرعت مي تواند محاسبات را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعدا در دانشگاه صنعتي شريف يک دستگاه CTC آوردند اما همين دستگاه ها بعدا انقدر گرفتاري ها و اختلالات داشتند که يک استاد در دانشگاه شريف مي گفت IBM يعني “it’s better manual” اما امروز به اينجا رسيده ايم که همه زندگي انسان تحت تاثير سيستم هاي سايبر و فضاهاي هوشمند قرار گرفته است.
وي ادامه داد:در بعد اقتصادي کاربرد فناوري اطلاعات مفهوم جديدي تحت عنوان اقتصاد اطلاعاتي را در دنيا مطرح کرده است، همچنانکه امروز ديگر منبع اصلي توليد ثروت در دنيا خلق دانش جديد و کاربست آن در همه عرصه ها است.
نجفي گفت: از اينجا است که واژه شهر هوشمند مطرح شده است که به عنوان يک برنامه فراگير و هدف قابل دسترس در بسياري از شهرهاي دنيا مطرح مي شود، شهري که به اتکاي زير ساخت هاي گسترده فناوري اطلاعات بتواند خدمات مديريتي و بهبود کيفيت زندگي شهروندان را تضمين کند.
شهردار تهران گفت:‌شهر هوشمند به عنوان يک راه حل عمومي براي مديريت شهري مطرح شده و اين اميدواري را ايجاد کرده است که بتواند موضوع پايداري شهرها و دستيابي به شهر پايدار را محقق کند.
نجفي اظهار داشت: باور امروز مديريت شهر تهران آن است که دستيابي به شهر هوشمند از کليدي ترين فعاليت هاي مديريت شهري تلقي مي شود
وي تصريح کرد: در حال حاضر با ساختار مديريتي به غايت پيچيده و تو در تو در شهرداري روبرو هستيم که هم‌پوشاني هاي زيادي دارد. از اين رو يک سيستم اداري بروکراتيک و بسيار کندي در شهرداري حاکم است که همين سيستم به مزمن شدن فساد در شهرداري کمک کرده و گردش و شفافيت اطلاعات را بسيار دشوار مي کند.
شهردار تهران يادآور شد: ضوابط عجيب و غريب ديوان سالارانه اي وجود دارد که مديران و شهرنودان را دچار مشکل کرده است.
نجفي گفت:‌اميدواريم در دو فاز شش ماهه و يک ساله ساختار شهرداري را متناسب با شرايط امروز به روز رساني کنيم؛ البته تعبير ساختار ناصر الدين شاهي براي شهرداري غلو است اما بايد عنوان کرد که ساختار کهنه، فرسوده و غير متناسب با شرايط امروز فناوري و علم در شهرداري تهران حاکم است.
شهردار تهران با بيان به اينکه با مسايل و مشکلات عديده اي درباره موضوعات زيست محيطي، ايمني و تاب آوري در شهر روبرو هستيم؛ گفت:نمونه آن را نيز در هفته قبل شاهد بود يم که مردم و مسئولان چه حجمي از اضطراب را به دليل عدم تاب آوري شهر تحمل کردند.
نجفي گفت: بد قوارگي و بي قوارگي شهر تهران در موضوع معماري و شهرسازي، هدر رفتن ساعت ها عمر مفيد مردم و ميليارد ها دلار سرمايه ملي در ترافيک، شدت مصرف انرژي، بد مصرف کردن منابع حيات شهر، مسايل اجتماعي و فرهنگي و ... از جمله موضوعاتي است که مستلزم پيدا کردن راه حل هاي فوري خواهد بود.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: شهرداري با حجم بزرگي از نيروي انساني مواجه است به نحوي که حدود 68 هزار و 400 نفر پرسنل قرادادي، پيماني و رسمي در شهرداري تهران هستند که اين مجموعه منابع انساني با کارايي بسيار پائين، کاملا به شهرداري وابسته اند؛ اين در حالي است که در مقايسه با شهرهاي ديگر دنيا شاهد هستيم که آمار نيروي انساني شهرداري تهران بسيار بالا است.
نجفي گفت: يکي از تصميمات ساختاري براي پيگيري برنامه هاي شهر هوشمند، تشکيل دبيرخانه يا ستادي در اين رابطه است؛ هم اکنون دستورالعمل اين موضوع تنظيم شده و به دنبال آن هستيم که نقش هماهنگي يا اجرايي اين ستاد يا دبيرخانه را تعيين کنيم تا طي يکي – دو هفته آينده، ترکيب اعضا و نوع فعاليت مشخص شود.
نجفي گفت: به سازمان مشارکت و سرمايه گذاري شهرداري تهران ابلاغ شده است که تامين مالي پروژه هاي شهر هوشمند را در اولويت کاري قرار دهند؛ در اين زمينه جلسات و مذاکرات متعددي با سرمايه گذران خارجي انجام داده ايم و اميدواريم طي دو - سه ماه آينده يک همايش بين المللي براي معرفي 100 پروژه، تحت عنوان فرصت هاي سرمايه گذاري در شهر تهران را برگزار کنيم که بخش زيادي از اين پروژه ها در زمينه شهر هوشمند خواهد بود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورا با بیان اینکه با کمترین امکانات این اقدام جهادی صورت گرفت، گفت: راه اندازی این سامانه اقدام ارزنده‌ای است و مصوبات را می‌توان در سامانه پایش مورد ارزیابی قرار داد. مصوبات دوره پنجم و ششم در سامانه قرار گرفته و امیدواریم مصوبات دوره‌های قبل نیز سریعتر اضافه شود.

احمد صادقی ضمن تقدیر از رئیس شورا جهت راه اندازی سامانه و ماندگار شدن آن به عنوان یکی از اقدامات مثبت شورا، گفت: راه اندازی این سامانه اقدامی در راستای هوشمندسازی و قابل تقدیر است.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه این سامانه علاوه بر ثبت مصوبات می‌تواند با همکاری اعضا، نظارت و پیگیری اجرای مصوبات را نیز انجام دهد، تأکید کرد: شهرداری مواردی را انجام می‌دهد که به کار خود ارتباط دارد و در همین راستا سامانه پایش می‌تواند تمام موارد را بررسی کند.

مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران هم در این جلسه با بیان اینکه مطرح کردن این موضوع که شهرداری نظارت گریز است با این سامانه نقض می‌شود، اظهار کرد: ۲۲ هزار مکاتبه با شهرداری انجام شده است. مشی ما عدم پاسخگویی نیست و این حجم از نظارت‌ها و بازدید از سطح مناطق و برگزاری جلسات کمیسیون‌ها، نشان دهنده تعامل سازنده شهرداری برای نظارت شوراست. نباید فراموش کرد که تلاش ما در مسیر اثرگذاری پاسخگویی قرار دارد.

او افزود: میزان پاسخ به مکاتبات بسیار بالاست. این سامانه مشخص می‌کند که اجرای کدام مصوبات و کدام مکاتبات عقب افتاده است. در پاسخ و پیگیری تذکرات ما جدی هستیم، اگر مشکلی وجود داشته باشد، جلسات پیرامون آن برگزار می‌شود و ما بی تفاوت نیستیم.

باقری با بیان اینکه نامه چهار عضو شورا در مورد ابهامات قرارداد چین پس از اینکه در رسانه‌ها منتشر شد به دست ما رسید، توضیح داد: تأکید می‌کنم نباید این موضوع را ترویج کرد که ما نظارت گریز هستیم و تلاش ما این است که مشی پیگیری تذکرها را دنبال کنیم.

کد خبر 849326 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شوراى شهر تهران شهرداری شورای شهر تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟