Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@22:00:13 GMT

معابر تنگ پایتخت، قاتل تهرانی‌ها می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۸۳۱۳

معابر تنگ پایتخت، قاتل تهرانی‌ها می‌شود

 پول‌نیوز-در کشورهای توسعه یافته بین یک و نیم تا 2 درصد در سال برای نگهداری ساختمان هزینه می‌شود و این در حالی است که فرهنگ نگه‌داری اساسا در ایران وجود ندارد. منوچهر بهرویان دکترای تخصصی سازه از پلی تکنیک ورشو در این باره به پول نیوز توضیح داد: در ایران از ساختمان‌ و اجزای آن نگهداری نمی‌کنیم و فرهنگ ما یک فرهنگ تخریبی و تعمیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اسبق وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال گذشته بیش از  2 هزار نفر در اثر ایمن نبودن ساختمان‌های کشور فوت کرده‌اند. این روند تا کجا می‌تواند ادامه داشته باشد؟
بهرویان افزود: به جرات به شما می‌گویم که با کاهش هزینه‌های تعمیر در ساختمان و جایگزین کردن آن با هزینه‌های نگهداری، می‌توان ده‌ها میلیارد دلار در صنعت ساختمان کشور صرفه‌جویی کرد.

این فعال و تحلیلگر بازار مسکن گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که تهران با آن در برابر زلزله مواجه است، مقاوم نبودن ساختمان‌های پایتخت است. نباید به تخریب ساختمان‌های پایتخت فکر کنیم بلکه باید از این فرهنگ فاصله گرفته و سراغ مقاوم‌سازی واحدها برویم.
او افزود: البته هزینه های مقاوم‌سازی هر ساختمان با ساختمان دیگر متفاوت است و ساختمان هرچه قدیمی‌تر باشد، هزینه‌های مقاوم‌سازی آن بیشتر خواهد بود چرا که در گذشته هم ما فرهنگ و مدیریت نمی‌دانستیم.

بهرویان معتقد است تجربه پلاسکو نمونه خوبی از عدم مدیریت بحران در کشور و پایتخت بوده و توضیح داد: یک لحظه یادآوری پلاسکو کافی است تا بفهمیم بعد از زلزله در کوچه پس کوچه‌‌های پایتخت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ سنگ‌نماهای غیر استاندارد و معابر تنگ و ساختمان‌های بلند مرتبه مردم را به کشتن خواهد داد.

عضو کمیته تخصصی مبحث ۱۱ مقررات ساختمان ادامه داد: 65 درصد بودجه عمرانی کشوری مانند آلمان صرف مقاوم‌سازی ساختمان‌های این کشور می‌شود؛ ساختمان‌های این کشور بین 100 تا 150 سال عمر می‌کنند  و این در حالی است که عمر مفید ساختمان‌های ما نهایتا 30 سال است که بعد از 30 سال هم شهرداردی به راحتی بدون توجه به هزینه فایده‌ها دستور تخریب‌شان را می‌دهد.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد

رئیس سازمان غذا و دارو درباره روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی غذا و دارو، سید حیدر محمدی در خصوص تأمین داروی بیماران تالاسمی اظهار کرد: چند سالی است که با مشارکت انجمن تالاسمی و متخصصین خون و آنکولوژی روند تأمین داروی این بیماران با استفاده از داروهای تولید داخل بهبود یافته است.

وی با اشاره به اینکه تمامی داروهای بیماران تالاسمی در کشور تولید می‌شود، افزود: با توجه به تقاضای برخی بیماران و تفاوت اثربخشی روی آنها، بخشی از سهمیه تأمین داروی این بیماران از مسیر واردات صورت می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ میزان داروهای وارداتی بیماران تالاسمی افزایش چشمگیری داشت که با تلاش بانک مرکزی و تأمین ارز، تأمین دارو نیز انجام شد؛ امسال نیز امیدواریم که با کمک بانک مرکزی و تأمین ارز مورد نیاز، داروی این بیماران را تأمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید و واردات داروی بیماران تالاسمی رشد خوبی داشته است، گفت: بخشی از هزینه‌های داروی این بیماران توسط بیمه سلامت و صندوق بیماران صعب‌العلاج تقبل می‌شود تا بیماران دغدغه‌ای برای تأمین دارو نداشته باشند.

محمدی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود، اضافه کرد: برخی از شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم، از فروش دارو به ایران ممانعت می‌کنند، که دلیل برخی کمبودهای مقطعی همین محدودیت‌های بین‌المللی است. در سازمان غذا و دارو به صورت مستمر هر مسیری را برای تأمین داروی بیماران سپری کرده و تلاش می‌کنیم در حد نیاز افرادی که نسبت به داروی داخلی حساسیت دارند به داروی وارداتی نیز دسترسی داشته باشند.

وی در خصوص تأمین داروی بیماران خاص اظهار کرد: داروی بیماران خاص به صورت مستمر تأمین می‌شود، اما داروی بیماران نادر داروهایی هستند که بعضاً هزینه‌اثربخشی آنها به اثبات نرسیده است و ممکن است خود کشور تولیدکننده نیز در حال بررسی هزینه اثربخشی آن باشد؛ بنابراین هزینه اثربخشی دارو قبل از ورود به کشور باید بررسی شود. عمده داروی بیماران خاص در کشور تولید می‌شود، اما ممکن است در مورد برخی کمبودها بحث تولید داخل و نمونه خارجی مطرح باشد که طبیعتاً مکلف هستیم داروهایی که دارای مشابه تولید داخل هستند و اثربخشی آنها به اثبات رسیده را مورد حمایت قرار دهیم، اما در صورتی که اثبات شود نمونه داخلی روی بیمار اثرگذار نیست سهم کمی از بازار از طریق واردات تأمین می‌شود.

کد خبر 751461

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ارزی؛ طرحی که به سه واقعیت بازار توجه می‌کند
  • هزینه‌ ساخت برج ایفل را مردم کدام کشور پرداختند؟
  • هزینه یک جت شخصی چقدر است؟
  • سندهای به روز شده رفسنجان به دست مردم بومی قشم رسید
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • افشای شگرد مادر و پسر تهرانی برای آدم‌ربایی مردان جوان
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد