Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که پیروزی علیه داعش محقق شده و دیگر هیچ توجیه عملی برای باقی ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه بر ضرورت برگزاری کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی زیر نظر سازمان ملل و در سایه نقش‌‌آفرینی اساسی سازمان ملل در برگزاری این گفت‌وگو تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمام تلاش‌های روسیه برای حل بحران سوریه، مبتنی بر قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

بوگدانف درباره حضور غیرقانونی نیروهای بیگانه در خاک سوریه گفت: مسکو تمام توجیه‌های واشنگتن برای باقی‌ماندن نیروهایش در سوریه به‌ویژه بعد از نابودی داعش را رد می‌کند.

وی افزود: ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم که پیروزی علیه داعش محقق شده و دیگر هیچ توجیه عملی برای باقی ماندن شما در سوریه وجود ندارد کما اینکه اصلا هیچ توجیه قانونی برای حضور شما در سوریه وجود نداشت.

بوگدانف در ادامه اظهار داشت: آمریکایی‌ها بهانه‌های جدیدی برای حضور در سوریه مطرح می‌کنند. به عنوان مثال آن‌ها می‌گویند که قبل از آغاز روند سیاسی در سوریه که منافع معارضان در آن رعایت شود، این کشور را ترک نمی‌کنند و این بسیار سؤال برانگیز است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که حضور ترکیه در خاک سوریه موقت است و این حضور به مناطق کاهش تنش که سه کشور ضامن آتش‌بس یعنی روسیه، ایران و ترکیه بر سر آن به توافق رسیدند، مربوط می‌شود.

انتهای پیام/

R36348/P36446/S8,89,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری نظامی با ایران است.

شویگو، امروز (جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگ‌های در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپاد‌های جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه