Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اعلام کرد: از سال 1389 تا پایان آذر ماه سال جاری 47 مورد انواع صکوک (اوراق اسلامی) به ارزش بیش از 157 هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه منتشر شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار غلامرضا ابوترابی روز سه شنبه گفت: با گذشت 7 سال از تصویب قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید بیش از 157 هزار میلیارد ریال انواع صکوک در بازار سرمایه منتشر شده که 17 مورد آن به ارزش 13 هزار میلیارد ریال سررسید شده و مبلغ اقساط و اصل این اوراق در مواعد مقرر پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه توضیح داد: اکنون 30 صکوک فعال به ارزش 147 هزار میلیارد ریال در بازار موجود و در حال معامله هستند که تا پایان سال جاری دو مورد دیگر یعنی صکوک اجاره شرکت خدمات ارتباطی رایتل با نماد «صایتل» و صکوک اجاره شرکت داناپتروریگ کیش با نماد «صدانا» در مجموع به ارزش سه هزار و 775 میلیارد ریال سررسید خواهند شد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 17 هزار میلیارد ریال اقساط انواع صکوک توسط شرکت های واسط مالی از بانی ها دریافت و توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز شده است.
ابوترابی ادامه داد: در میان انواع صکوک منتشره در بازار سرمایه، اوراق اجاره با حجم بیش از 86 هزار میلیارد ریال و 32 مورد انتشار بیشترین سهم را داشته است و انواع دیگر صکوک نظیر مرابحه، رهنی و سفارش ساخت هر یک به ترتیب با حجم 66 هزار و 400، سه هزار و یک هزار و 600 میلیارد ریال در جایگاه های بعدی قرار دارند.
وی در خصوص انتشار اوراق جدید اعلام کرد: شرکت ایران خودرو، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و شرکت «آدوراطب» قصد دارند منابع مورد نیاز خود را در مجموع به حجم 10 هزار و 200 میلیارد ریال از طریق انتشار انواع صکوک در بازار سرمایه تامین کنند که موافقت اصولی های مربوطه صادر شده و اکنون در حال طی اقدام های لازم برای کسب مجوز انتشار هستند.
به گزارش ایرنا، با توجه به محدودیت نظام بانکی در تامین مالی طرح ها و پروژه ها، سهم بورس و بازار سرمایه دراین بخش در حال افزایش است به طوری که بانک به تامین مالی کوتاه مدت، و بازار سرمایه به تامین مالی میان و بلند مدت خواهد پرداخت.
بازار سرمایه از طریق ابزارهایی مانند عرضه اولیه، انتشار اوراق و صکوک (ابزار مالی اسلامی)، سود انباشته و اندوخته‌ها و ... اقدام به تامین مالی بنگاه های اقتصادی کرده و بدین ترتیب باری از دوش شبکه بانکی کشور برداشته است.
ابزارهای مالی اسلامی (صُکوک)، اوراق بهادار با ارزش مالی یکسان و قابل معامله در بازارهای مالی هستند که بر پایه یکی از قراردادهای مورد تایید اسلام طراحی شده ‌اند و دارندگان اوراق به صورت مشاع مالک یک یا مجموعه ای از دارایی ها و منافع حاصل از آن‌ها هستند.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام 2022*2025
خبرنگار: میثم طاهری* ناشر: لیلا جودی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه استقلال جواب یاسین سلمانی را داد؛ ویس یا سند داری، منتشر کن!

یاسین سلمانی، بازیکن پرسپولیس در حالی مدعی دریافت پیشنهاد مالی چشمگیر از باشگاه استقلال شده است که استقلالی‌ها مدعی هستند بالاترین پولی که به این بازیکن پیشنهاد کرده‌اند، ۸ میلیارد تومان بوده است.

طرفداری | یاسین سلمانی، بازیکن جوان پرسپولیس که به دلیل آسیب دیدگی شانس همراهی این تیم در فصل جاری را از دست داد، جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد قبل از عقد قرارداد با پرسپولیس، پیشنهاد مالی بهتری از استقلال داشت اما با این که استقلال پول به مراتب بیش‌تری می‌داد، پرسپولیس را انتخاب کرد.

اما در واکنش به این ادعای یاسین سلمانی، یکی از مدیران استقلال مدعی شد این باشگاه در فصل نقل و انتقالات، بالاترین مبلغی که به یاسین سلمانی پیشنهاد کرد، ۸ میلیارد تومان بود.

این مدیر باشگاه استقلال به ایسنا گفت:

اگر یاسین سلمانی، ویس یا پیامی از باشگاه استقلال دارد که شخصی از مدیران این باشگاه به او مبلغی بالاتر از ۸ میلیارد پیشنهاد کرده، لطفا این سند را منتشر کند. باشگاه استقلال فقط در یک مقطع پیشنهاد جذب این بازیکن را به مدیر برنامه‌اش ارائه کرد و بالاترین پیشنهادی هم که به او دادیم، ۸ میلیارد تومان بود.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • باشگاه استقلال جواب یاسین سلمانی را داد؛ ویس یا سند داری، منتشر کن!
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد