Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیروز حناچی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در پایان جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه معاونت فنی و عمرانی با چالش‌های بسیاری از جمله ایمنی و مقاوم‌سازی پل‌ها مواجه‌ هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران تصریح کرد: به دلیل نبود بودجه و دلایل دیگری از جمله کم تجربگی این وضعیت صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حناچی با بیان اینکه سیستم پایش و مقاوم‌سازی دیوارهای حائل ایمن‌سازی و بهسازی ساختمان‌های شهرداری تهران به صورت مناسب وجود ندارد، اظهار کرد: وجود گودهای خطرناک در سطح شهر از دیگر چالش‌های پیش روی ما است.

وی با بیان اینکه هم اکنون گود بسیار خطرناکی در برج میلاد وجود دارد، بیان کرد: گود میدان فرهنگ در تپه‌های عباس‌آباد و برخی گودها که توسط مردم برای ساخت و ساز ایجاد شده از جمله گودهای خطرآفرین تهران است.

حناچی تصریح کرد: یکی دیگر از چالش‌های ما وجود شن‌چاله‌ها در غرب تهران و در امتداد رودخانه‌ کن است که بر اساس برداشت بی‌رویه از منابع شن و ماسه‌ چاله‌های عظیمی در اطراف رودخانه کن ایجاد شده که در صورت جمع شدن آب در آن‌ها خطرآفرین بوده و نگرانی ایجاد می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران احتمال وقوع سیل را از دیگر چالش‌های تهران عنوان و تاکید کرد: اجرای پروژه‌های آب‌های سطحی در کاهش این خطرات موثر هستند.

وی وجود پروژه‌های نیمه تمام در شهر تهران را از دیگر چالش‌ها برشمرد و اظهار کرد: برای اتمام این پروژه‌ها نیازمند 1400 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

حناچی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم با استفاده از روش‌های سابق تامین اعتبار کنیم، خاطرنشان کرد: باید تصمیم‌گیری شود که با وضعیت موجود کند شدن آهنگ تامین اعتبارات از چه روش‌هایی برای تامین مالی استفاده شود.

وی با بیان اینکه چالش دیگر ما نگاه به شهر به عنوان کارگاه ساختمانی است، گفت: در اجرای طرح‌های عمرانی باید نگاه همه جانبه داشت و اعتبارات اندکی که داریم را به پروژه‌هایی اختصاص دهیم که رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران تصریح کرد: تداخل در نگهداشت شهر، شرکت‌ها و سازمان های تابعه شهرداری که مورد شکایت اعضای شورا است، از دیگر چالش‌های ما است.

حناچی با بیان اینکه 70 درصد از قراردادهای عمرانی شهرداری با قرارگاه خاتم است، اظهار کرد: نتوانستیم مطالباتی که با آن‌ها داریم را تامین کنیم و بخشی از آن را به صورت غیرنقدی پرداخت کرده ایم.

حناچی با بیان اینکه نیازمند پرداخت سهم دولت برای اداره تهران هستیم، خاطرنشان کرد: مسائلی که در خصوص ایمنی و توسعه در تهران وجود دارد تنها بر عهده شهرداری نیست.

وی با تاکید بر اینکه معاونت فنی و عمرانی رویکرد جدیدی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به خلاقیت و ایجاد جاذبه و زیباسازی طرح‌های عمرانی اولویت بندی خواهد شد و اجرای پروژه‌ها با استانداردسازی و بررسی جنبه های اجتماعی اجرای پروژه‌ها با نگاه خلاقانه ایرانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به برخی مکان‌ها مانند ساختمان برق آلستوم و زندان اوین گفت: این مکان‌ها را می‌توان برای شهروندان حفظ کرد تا از ظرفیت‌ آن‌ها استفاده کنند.

حناچی با بیان اینکه زندان بزرگی در جنوب تهران ساخته شده که بخشی از ظرفیت آن خالی است، اظهار کرد: امکان این وجود دارد که زندان اوین به این محل منتقل شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به موضوع زلزله تهران اظهار کرد: گزارشاتی که اخیرا در فضای مجازی با استناد به شرکت جایکا منتشر می‌شود مربوط به اواخر دهه هفتاد است.

وی با بیان اینکه در آن دوره دولت اعتبار مناسبی قرار داد و تصمیم گرفته شد که تمام بیمارستان‌ها مقاوم‌سازی شوند، اظهار کرد: اهتمام و استمرار برای ادامه برنامه با تغییر دولت وجود نداشت.

حناچی تصریح کرد: اگر با تغییر دولت فرصت را از دست نمی‌دادیم و مسیر ادامه پیدا می‌کرد، امروز نگرانی کمتری وجود داشت.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد مدیریت شهری باید تغییر کند اظهار کرد: این مدیریت 1585 پرسنل دارد که 1379 نفر مرد و 206 نفر زن هستند.

حناچی تاکید کرد: تهیه تسهیلات در حمل و نقل تکمیل و احداث شبکه معابر، ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح، پیاده‌سازی نظام تعمیر و نگهداری از جمله تکالیف معاونت فنی و عمرانی هستند.

گفتنی است؛ پس از پایان سخنان حناچی، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در واکنش به موضوع انتقال زندان اوین خطاب به حناچی گفت: برای انتقال زندان اوین عجله نکنید چون مکان خوش‌ آب و هوایی است و ما هم گاهی برای ملاقات به آنجا می‌رویم.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: البته باید هماهنگی و پیگیری کنیم که زندان اوین به فضای شهری تبدیل شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران

به گزارش تابناک، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از ظهر امروز (۵ اردیبهشت) در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال رخداد تندر و آذرخش پیش‌بینی می‌شود. بر پایه بررسی نقشه‌های پیش یابی و واکاوی الگو‌های همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۵ اردیبهشت) با گذر زبانه سامانه بارشی از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر، افزایش باد و در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است.

در روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) نیز در این بخش‌ها افزایش موقتی ابر و رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از فردا تا یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت‌ماه)  صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵  و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های سنجش آلودگی فیروزکوه ۷.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۲.۸ میلیمتر، آبعلی ۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۴ میلیمتر، چیتگر ۲.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، شهریار ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۷ میلیمتر، شرق تهران ۰.۳ میلیمتر و ورامین با ۰.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • سوسیداد 0-1 رئال: تیم کارلتو برای قهرمانی عجله دارد
  • غرامت ۲۳۰ هزار یورویی طارمی روی دست پورتو!
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر
  • شکایت از پورتو به‌خاطر مهدی طارمی!
  • شکایت جدید از باشگاه پورتو؛ پای مهدی طارمی در میان است!
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • آسمان ابری و بادی تهران در پایان هفته
  • احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • رگبار پراکنده باران در تهران
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند