Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی فرمانداراسبق گرگان از ناگفته های انخابات 88 و بروز اغتشاشات در این شهر گفت: از ساختمان های مشرف به خیابان آقایان گلدان را به سر بسیجیان پرت می کردند، با سنگ به نیروی انتظامی حمله میکردند در حالی که سیاست نیروی انتظامی این بود که درگیری ایجاد نشود و با ارامش همه چیز را حل کنند اما اقایان اینطور نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از کلاس بیست؛ "علی منصوری رضی" در گفتگویی با این پایگاه خبری ناگفته های انتخابات سال 88 و فتنه را اینگونه بیان کرد : زمانی که یک انتخابات برگزار می شود و به دستور وزارت کشورنامزدهای انتخاباتی ثبت نام می کنند. بعد از بررسی صلاحیت ها دستورالعمل های اجرایی ابلاغ می شود و هرفرمانداری موظف است که تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخابات انجام دهد.

وی ادامه داد: قطعا یکی از بررسی های سلامت انتخابات  بحث انتخاب معتمدین در هر شهرستان است که به تعداد 30 نفر انتخاب می شوند و هریک از معتمدین برای هر صندوق  بین 5 تا 7 نفر هیئت اجرایی انتخاب می کنند  و علاوه بر این 3 تا 5 نفر از شورای نگهبان و نیروی انتظامی دارد و از لحاظ عقلی نیز زمانی که 21 نفر چشم تیزبین دارند برسر یک صندوق رای حضور داشته باشند، هیچگونه تقلبی امان پذیر نیست .

مشارکت مردم نقطه قوت نظام بود

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار اسبق گرگان درباره راهکارهایی فرمانداری گرگان از حیث حضور گسترده مردم در آن زمان گفت:  فرمانداری تمام توان خود را صرف کرد چرا که هرچه مشارکت مردم در صحنه انتخابات بیشتر بشود نقطه قوت جمهوری اسلامی محسوب می شود .

وی با بیان اینکه کسانی که میخواستند در زمینه تبلیغات حاضر باشند آزادگذاشته شدند ، افزود: در بحث تبلیغات انتخاباتی هم اصولگرایان و هم اصلاحطلبان  هر دو کاملا فضای آزاد و بازی را برای تبلیغات و اهداف تبلیغاتی شان داشتند و هیچ مانعی در نظر نگرفتیم .

در گرگان به اصل نظام توهین شد اما برخوردجدی صورت نگرفت

منصوری رضی افزود: حتی آن زمان عده ای در دانشگاه و در مکان های مختلف به اصل نظام  اهانت کردند اما چون زمان انتخابات بود به قوه امنیت واگذار شد و برخود جدی با آنها صورت نگرفت .
وی بیان کرد: در زمانی که مسئولین ستادهای خود را معرفی کردند، آقایان کلاتی مسئول ستاد انتخابات "مهدی کروبی" ، نقوی مسئول ستاد "محسن رضایی" شد و آقای ایزد مسئول ستاد "محموداحمدی نژاد" و ربیعی مسئول ستاد آقای "میرحسین موسوی" شد .

برخلاف قانون تبلیغات عکس بزرگی را از ساختمان  پنج طبقه آویزان کردند

معاون سیاسی و امنیتی فرماندارگرگان در سال88 با بیان اینکه قانون به طور واضح نحوه تبلیغات کاندیداها را مشخص کرده است، ابراز کرد: اما دیدیم  برخلاف قانون از یک ساختمان پنج طبقه عکس بسیار بزرگی را آویزان کردند اما ما سختگیری نکردیم .

بیایند یکجا اعلام کنند که مسئولین با ستادها مخالفت کردند

وی با بیان این مطلب که بیایند یکجا اعلام کنند که فرمانداری گرگان یا مسئولین ستاد انتخاباتی با ستاد ها مخالفت کردند، افزود: درحوزه ستاد نیز تنها یک ستاد مرکزی قانونی بود اما به موازات آن در تمام بخش ها دانش آموزی  خواهران، رای اولی ها و ..در تمام جاهایی که به ذهنشان می رسید  ستاد تشکیل دادند و هیچ مانعی هم ایجاد نشد.
منصوری رضی همچنین بیان کرد : حتی در روستا ها عکس  و تابلو باید در محل ستاد نصب شود اما انها در خیابان اصلی که بین المللی است بعنوان ستاد تابلو زدند و مدارک آن هم وجود دارد اما برخوردی نشد و تنها به تذکر اکتفا شد.

مسئولین ستاد موسوی می گفتند ما برنده هستیم، هرکاری میخواهید بکنید

وی با تاکید بر اینکه آقایان زمان انتخابات نهایت استفاده تبلیغاتی را کردند، خاطرنشان کرد:  من یادم هست که در آن زمان فلکه شهرداری بین دوستاد موسوی و احمدی نژاد درگیری شد و بنده به اتفاق نیروی انتظامی آنجا مراجعه کردیم و در همان موقع مسئول محترم ستاد تبلیغات استان با خانواده کنار میدان ایستاد و من با ایشان گفتم که بگذارید انتخابات در نهایت آرامش برگزار شود. وبه  آقایان گفتم هرچه کار تبلیغاتی و بلندگو دارید به داخل ستاد ها منتقل کنید .
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداراسبق گرگان اذعان کرد: یک توهمی از قبل در ستاد میر حسین موسوی  اتفاق افتاده بود که برگ برنده هستیم  اما خدمت برادر عزیز عرض کردم اما ایشان جلوی نیروی انتظامی گفتند هرکاری می خواهید بکنید ما همینطور هستیم .

به آقایان گفتم لیست ناظرانتان کم است اما آنها نخواستند اضافه کنند

وی متذکر شد: موضوع بعدی که در زمان تبلیغات اتفاق افتاد حضور ناظر در سر صندوق ها بود که قانون مشخص کرده برای هر صندوقی  می توانند مشترکا یا افرادی را بعنوان ناظر برای صندوق خودشان معرفی کنند.لیست را بریمان آوردند و من دیدم لیستشان تعدادش کم است،  به آنها گفتیم و آنها هم پاسخ دادند که ما مهمترین صندوق هایمان را در نظر گرفتیم  و بقیه موردی ندارد و برای انها دستور صادر و ابلاغ زده شد .

منصوری رضی ادامه داد: نکته دیگر  این بود که آقایان با همان توهم  هرگونه تذکری را برنمی تابیدند و مجبور بودیم این تذکرات را به شورای تامین بفرستیم تا آنجا تصمیم  بگیرند.

تونل انسانی شکل دادند، مردم را تحریک کردند، به برفپاکن ماشین من "ما پیروز انتخاباتیم "چسباندند

منصوری رضی با اشاره به اینکه 24 ساعت قبل از رای گیری تبلیغات به پایان می رسد و در ستادها بسته می شود افزود: در همان شب  در فلکه کاخ در ستاد آقای موسوی که در شالیکوبی بودند تونلی درست کرده بودند و نام آن را تونل تبلیغاتی و برخی هم تونل وحشت گذاشته و دوطرف افراد ایستاده بودند و مردم را تحریک می کردند .بنده به همراه نیروی انتظامی آنجا بودیم حتی جلوی من را گرفتند که چون با خانواده هستید از اینجا عبور نکنید ممکن است هر لجظه اتفاقی بیفتد  اما بنده از وسط آنجا عب ورکردم و ماشینم را هم از دوطرف هل می دادند؛ در آنجا جلوی برف پاکن ماشین بنده تابلوی دروغ بزرگ ماپیروز انتخابتیم را گذاشتند بله تا این حد برخوردها بود .

 

یک روحانی به همراه حدود 20 نفر اقدام به شکستن در مسجد امیر کردند

مدیر مسئول هفته نامه گلستان مهر در استان با بیان اینکه در شب رای گیری هم یک روحانی که در تمام انتخابات در آخرشب شروع به شلوغ کردن می کند 15 تا 20 نفر را بسیج کرد ، در ساعت یک ربع به 12 شب بود به ما اطلاع دادند این عده ابتدا در مسجد جامع بعد فلکه کریمی برای رای دادن رفتندو برای ورود به مسجد امیر هم با لگد اقدام به شکستن کردند و الان عازم مدرسه شیخ فضل الله نوری هستند. با اینکه از حیث قاونی ساعت 12 شب به بعد روز بعدی می شود ولی چون یک ربعی مانده بود من به یک نفر از شورای تامین گفتم خواهش میکنم در را باز کنید و اگر صندوق باز نشده از ایشان رای بگیرید و با من در تماس باشید. زنگ زدند و گفتند از 15 نفر همراه این شیخ که فقط سه نفرشان رای ندادن و بقیه برای ایجاد جو برای تقلب و مسائل  بعدی بود .

وی با تاکید براینکه شیوه برخورد آقایان باید شکایت و پیگیری قانونی بود، افزود:  در آن زمان قانون توسط اصلاحطلبان مدعی قانون مداری شکسته شد. واقعا ظلم مضاعفی به نظام جمهوری اسلامی ایجاد کردند. یعنی نه تنها قانون بلکه فصل الخطاب نظام  جمهوری اسلامی که یک زمان به آنها داد و از شورای نگهبان هم یک فرصتی خواست اینها نخواستند استفاده کنند . و بعد از آن اردوهای  خیابانی آغاز شد .

فکر میکردند کسی مقابلشان نیست/ روز سوم همه چیز به بسیج واگذارشد

منصوری رضی خاطرنشان کرد: در شهرستان گرگان  از ساختمان های مشرف به خیابان  آقایان گلدان را به سر بسیجیان پرت می کردند، با سنگ به نیروی انتظامی حمله میکردند در حالی که سیاست نیروی انتظامی این بود که درگیری ایجاد نشود و با ارامش همه چیز را حل کنند اما اقایان اینطور نبودند.

وی با بیان اینکه نهایت صبر و استقامت از نظام جمهوری اسلامی و شهر گرگان از مسئولین ستاد انتخابات شده بود، افزود: آنها فکر می کردند که در مقابلشان کسی نیست  و تا روز سوم که واگذارشد به بسیج و بسیج با یک برنامه ریزی دقیقتری قضایا را کنترل کرد.

یک آقایی در شایلکوبی محرک بود که مستقیم با دبی ارتباط داشت

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار اسبق گرگان افزود: در میان افرادی که نام می بردند که یک آقایی در خیابان شالیکوبی ایشان محرک هستند و من مورد را به شورای تامین اعلام کردم، مورد شناخته شده است و  و ایشان ارتباط  دقیق با دبی داشتند .

آقای بارچیان و قرآنی گفتند نمی گذارند آراء را نگاه کنیم با مسئولیت خودم آنها را سر صندوق بردم

وی افزود: در شب انتخابات  و در جلسه شورای تامین بودیم ، دیدم سرو صدای عجیب و غربی اتفاق افتاده و من به بیرون مراجعه کردم  دیدم برادر عزیز آقای بارچیان و اقای قرآنی و بعضی از دوستان دیگر می گویند که اجازه نمی دهند آراء را نگاه کنیم. دست ایشان را گرفتم و بردم ورودی صندوق ها پس از پایان شمارش آرا ، با اینکه یک نسخه از صورتجلسه در صندوق و یکی نزد شورای نگهبان و فرمانداری و رئیس صندوق قرار می گرفت. آقایان را با مسئولیت خودم سر صندوق ها بردم و گفتم صورتجلسه ها را اول به اینها بدهید بخوانند.

صورتجلسه ها را اول آقایان می خواندند /دیدند جایی برای حرف زدن نیست رفتند

منصوری رضی گفت: سه نفری انجا ایستادند صورتجلسه ها را اول آقایان می خواندند و بعد از مدتی که صندوق ها امد گفتند که یکی از آنها رفته است و مدتی دیگری هم نفر دوم  هم رفت و دیدند که فضا آرام است و جایی برای حرف زدن  باقی نمانده است .

آقای «ک»مسئول ستاد کروبی گفت صد درصد انتخابات سالم بود/ رئیس ستاد میرحسین استعفاد داد تا نیاید

وی ادامه داد: خب اینها اعتراض کردند و موضوع بازشماری صندوق ها اتفاق افتاد و دستور رهبر انقلاب آمد و طبق قانون نماینده محترم ولی فقیه یا نماینده از طرف ایشان  و نماینده هیئت اجرایی و نظارت  و اعضای محترم تامین باشند و رندوم صندوق ها را بازشماری کنند در جلسه دادستان هم حضور داشت و سایر عزیزان هم حضور داشتند و من با تک تک اقایان تماس گرفتم دو سه نفر نیامده بودند از جمله یک نفر مسئول ستاد کروبی که گفتگو با ایشان را روی بلندگو گذاشتم و ایشان گفتند اقای منصوری انتخابات صددرصد سالم برگزارشد اما چون به ما گفتند که شرکت نکنید من هم شرکت نمیکنم و دادستان ناراحت شد و گفت که باید دستور بازداشت او را بدهیم.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار گرگان در سال 88 افزود: به مسئول ستاد آقای موسوی هم زنگ زدیم  ایشان اعلام کردند که من استعفا کردم و با این کلمه حاضر به حضور در جلسه بازشماری آرا نشد  و فقط و فقط مسئولین آمدند صندوق ها رندوم بازشماری شدو اختلافی در صندوق ها نبود .

وی در خاتمه بیان کرد: فتنه‎گران صدمه به انتخابات زدند، خسارت جانی و مالی برای ملت ایجاد کردند، اعتماد مردم به انتخابات را و بزرگ ‎تر از همه امیدواری به نظام اسلامی را خدشه‌دار کردند، البته خداوند مکر آنها را به خودشان برگرداند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: امنیت مرکز‌های هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است

آفتاب‌‌نیوز :

محمد اسلامی روز دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: نظام دفاعی و امنیتی کشور هر گونه تعرض به مرکز‌های یاد شده را در نطفه خفه خواهد کرد و با این تسلط و اقتدار حاکم بر کشور در سایه نیرو‌های مسلح، حفاظت و امنیت هسته‌ای در کمال اقتدار و اعتبار به لحاظ امنیتی برقرار است و هیچ نکته‌ای وجود ندارد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه اتمی بوشهر نیز بیان کرد: از سال ۹۵ که عملیات اجرایی ۲ واحد جدید نیروگاه اتمی آغاز شد به دلایل گوناگونی فعالیت‌ها شکل نگرفته بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است.

اسلامی ادامه داد: در این طرح ابتدا ۲۵۰ نفر در چند جبهه محدود فعالیت داشتند، اما امروز تمامی جبهه‌‍‌های واحد‌های ۲ و سه نیروگاه اتمی بوشهر فعال شده و بیش از سه هزار نفر در حال کار و فعالیت هستند.

وی گفت: این شمار نیروی کار در واحد‌های یاد شده تا پیش از پایان سال از پنج هزار نفر عبور خواهد کرد.

اسلامی تاکید کرد: با این روند فعالیت‌ها تلاش می‎شود تاخیر مجدد در روند طرح‌های ۲ و سه رخ ندهد واکنون برنامه عمرانی طرح براساس برنامه زمانبندی در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • اسلامی: امنیت مرکز‌های هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است
  • امنیت مرکزهای هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است
  • لذت از بهار با گل همیشه بهار
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند