Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیروزی 3-0 بارسلونا مقابل رئال مادرید، به اندازه ای درخشان بود که بعد از چند روز، همچنان اخبار رسانه های ورزشی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش "ورزش سه"، مردان ارنستو والورده حالا با اختلاف عجیب و فوق‌العاده 14 امتیازی از کهکشانی‌ها، پیش هستند و شانس اول قهرمانی لالیگا به شمار می روند. اما آیا اشتباهات زیزو باعث شکست مادریدی‌ها شد یا عملکرد خوب والورده در این بازی حساس، زیدان را به شکست واداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


1- ال‌ کلاسیکو با طعم 2-4-4 کلاسیک!


برای سال‌ها، سیستم 2-4-4 کلاسیک، سیستم اصلی فوتبال انگلیس محسوب می‌شد و نمایندگان اسپانیا، اغلب از سیستم 3-3-4 استفاده می‌کردند. امروزه اما، این اتفاقات کاملا عوض شده است. در حالی که یکه تاز لیگ جزیره یعنی منچسترسیتی پپ گواردیولا با ترکیب 3-3-4 کلاسیک، همه رقبا را با اختلاف گل، تار و مار می‌کند و بارسلونا والورده با سیستم 2-4-4 در لالیگا، یکه تازی می‌کند.


در ابتدا بازی، هر دو تیم با ترکیب 2-4-4، اما به شیوه‌های متفاوت بازی می‌کردند. بارسلونا با 4 هافبک خطی بازی می‌کرد و رئال نیز برای مقابله با این خط هافبک قدرتمند، از 4 هافبک استفاده می‌کرد. این تعداد زیاد هافبک در میانه میدان، سبب شده بود تا موقعیت‌های زیادی را روی دروازه دو تیم شاهد نباشیم.

 

 

 

کریستیانو رونالدو و کریم بنزما، دو مهاجم نوک میزبان این بازی بودند. دو مهاجم نوک رئال مادرید، وظیفه باز کردن فضا برای هافبک‌های این تیم، به خصوص لوکا مودریچ را داشتند که در این امر، رونالدو بسیار موفق‌تر بود. اما اشتباه زیدان مربوط به بازی دادن لوکا مودریچ در پستی بود که او نیاز داشت تا به حملات اضافه شود و بنابراین، این پست، پستی بود  که مودریچ، به خوبی نمی‌توانست از پس آن بر بیاید. این خود یکی از عظیم ترین مشکلات مادریدی‌ها در نیمه اول بازی بود.


2- اشتباهات تاکتیکی در کار مدافعین کناری:


به دلیل اینکه هافبک‌های رئال مادرید، بسیار نزدیک به هم بازی می‌کردند، مدافعان کناری مجبور بودند تا در حملات رئال شرکت داشته باشند. دو مدافع کناری رئالی‌ها، از بهترین مدافعین در امر هجوم هستند و این را در بازی‌های گذشته نیز ثابت کرده‌اند اما حضور کارواخال و مارسلو در حمله، فضای بزرگی را در پشت آن‌ها به وجود می‌آورد و همین موضوع سبب شد تا بارسا در ادامه کار، گل اول را به ثمر برساند.


اما نکته عجیب و جالب این بازی، حضور کاملا دفاعی دو مدافع کناری بارسا در هنگام حملات و حتی دفاع کردن بارسا بود و همین به مدافعین کناری رئال، اجازه نفوذ را نمی‌داد. تنها حالاتی که دو مدافع کناری بارسا، سرجی روبرتو و یوردی آلبا، جلو می‌کشیدند در هنگام ضدحملات بود و این اتفاقات، یعنی این که فضایی برای مدافعین کناری رئال برای حمله کردن، وجود نداشت.

 

 

 

همین موضوع هم باعث به ثمر رسیدن گل اول آبی و اناری‌ها شد. آنها در آن حرکت، ابتدا با حرکت خوب بوسکتس و پاس خوب او توپ را به  ایوان راکیتیچ رساندند و پس از این که راکیتیچ به خوبی فضای پشت مارسلو را تشخیص داد و توپ را به سرجی روبرتو داد،این بازیکن اسپانیایی با یک پاس دیدنی، توپ را به سوارز رساند تا برنابئو برای دقایقی در سکوت فرو رود!

 

 

 

 

پاس راکیتیچ، مدافعین وسط رئال را از بازی خارج کرد. سوارز یارگیری نشده، توانست از غیبت کارواخال استفاده کند و دروازه قو‌های‌سپید را در خانه، باز کند. این ضربه، یک ضربه آسان برای گل کردن بود اما یارگیری نکردن دفاع رئال مادرید، پروسه گل کردن توپ را آسان تر کرده بود.


3- بارسا، مانع ضد حملات طوفانی کهکشانی‌ها:


از سوی دیگر، کاتالان‌ها از ضد حملات رئال مادرید، به خوبی جلوگیری کردند. وقتی ضربه ایستگاهی رخ می‌داد، چهار بازیکن باز می‌گشتند و سازمان دفاعی تیم را حفظ می‌کردند تا مانع از ضدحملات خوب رئالی‌ها با توجه به سرعت کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی رئال، شوند. و این اتفاق به این معنا بود که یکی از برنامه‌های رئال برای گلزنی، بر باد رفته بود!

 


4-اشتباه بزرگ در یارگیری لئو:


متئو کواچیچ، در این فصل لالیگا، از لحاظ تعداد بازی، آمار خوبی را نداشته است. او تنها در سه بازی برای مادریدی‌ها به میدان رفته است. اما در الکلاسیکو، او تجربه بسیاری داشت. او در هر دو بازی سوپرجام این فصل که با تحقیر شدن بارسا در مقابل رئال، همراه بود، در ترکیب ثابت کهکشانی‌ها، قرار داشت.


او در دو بازی مقابل بارسا در سوپرجام، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و توانست مسی را به بهترین شکل، یارگیری کند اما این اتفاق در بازی روز شنبه مقابل بارسلونا، نیفتاد. اما مشکل اصلی رئال، همین کار بود. استفاده از کواچیچ در مرکز 4 هافبک لوزی این تیم، باعث شده بود تا هرگاه هافبک کروات به دنبال مسی می‌رفت، فضای عظیمی برای بارسا ایجاد می‌شد.
و همین اشتباه باعث گلزنی سوارز روی گل اول شد. کواچیچ به دنبال مسی راه افتاد و همین موضوع منجر به رسیدن توپ به راکیتیچ و گلزنی آبی و اناری‌ها شد. اما اشتباه زیدان در یارگیری مسی نبود، بلکه اشتباه بزرگ زیرو در ترکیب ابتدایی و نحوه چینش آن بود. او نباید کواچیچ را در مرکز خط هافبک می‌گذاشت.

 

 

 


5- حماسه پیکه:
قبل از شروع فصل جدید لالیگا و پس از بازی‌های سوپر جام که با قهرمانی مقتدرانه رئال همراه بود، پیکه اعلام کرد که برای اولین بار از زمان حضورش در بارساست که احساس می‌کند، بارسا در جایگاهی پایین تر از رئال قرار دارد. اما عملکرد او در روز شنبه، بی نظیر بود. با وجود اینکه رئال اشتباهات زیادی داشت، اما در نیمه اول، بازی را در کنترل داشت و با ارسال از جناحین، سعی در باز کردن دروازه آبی و اناری‌ها داشت اما عملکرد فوق‌العاده پیکه با هشت دفع توپ در طول بازی، مانع از گلزنی مادریدی‌ها شد. البته نباید در این زمینه از نقش موفق دروازبان آلمانی بارسلونا یعنی ترشتگن، گذشت.

 


ترجمه: محمد مهدی موسی‌پور

رئال مادرید بارسلونا

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل تماشایی ذخیره طلایی خیرونا برای قهرمانی رئال

به گزارش "ورزش سه"، کریستین پورتو بعد از ورود به زمین در نیمه ‏دوم برای خیرونا به چهره محبوب رئالی‌ها تبدیل شد. دو گلی که او ‏وارد دروازه بارسا کرد می‌تواند باعث قهرمانی زودهنگام رئال شود. ‏

پورتو در دقیقه 65 به جای داوید لوپز وارد زمین شد. تا آن زمان بارسا ‌‏2-1 از خیرونا پیش افتاده بود ولی پورتو کمتر از یک دقیقه بعد از ‏ورود به زمین گل زد تا بازی 2-2 دنبال شود. او دو دقیقه بعد در ‏نقش پاسور ظاهر شد و میگل گوتیرز با پاس او بازی را 3-2 به سود ‏خیرونا کرد. ‏

درحالیکه بارسا هنوز برای بازگشت امید داشت در دقیقه 80 پورتو با ‏ضربه‌ای تماشایی به زیبایی دروازه بارسا را باز کرد تا امیدها نقش بر ‏آب شود. ‏

ویدئو: 331814

این تعویض طلایی ارسال ساویو را با شوتی سرضرب و تماشایی به ‏گوشه سمت چپ دروازه بارسا فرستاد تا نتیجه 4-2 شود. او با دو ‏گل و یک پاس گل ستاره اصلی خیرونا در بازی امروز است. اگر بازی با ‏پیروزی خیرونا به پایان برسد رئال مادرید قهرمان این فصل لالیگا ‏خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • بارسلونا با هافبک آرژانتینی قرارداد بست!
  • داور مشهور: به‌خاطر گارد افتخار رئال محروم شدم!
  • سرنوشت‌سازترین لحظه فصل رئال از دید آنچلوتی
  • ادعای عجیب ژاوی بعد از قهرمانی رئال!
  • ژاوی: بارسا نباید این فصل را فراموش کند
  • (ویدئو) خلاصه بازی خیرونا ۴ - ۲ بارسلونا؛ بارسا باخت؛ رئال قهرمان شد
  • رئال مادرید قهرمان شد؛ آنچلوتی سیگار برگ را روشن کرد
  • قهرمانی شماره 36 رئال: آنچلوتی سیگار برگ را روشن کرد
  • خیرونا 4-2 بارسا: امضای ژاوی زیر حکم قهرمانی رئال
  • گل تماشایی ذخیره طلایی خیرونا برای قهرمانی رئال