Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: ۱۰ هزار و ۲۳۸ هکتار طرح آبیاری تحت‌فشار تاکنون در این شهرستان اجرا شده است.
علی مرادی  افزود: روند اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار از سال ۹۵ تاکنون در این شهرستان رشد چشمگیری داشته است.
 وی بیان کرد: برای هر هکتار از زمین‌های کشاورزی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی گچساران اضافه کرد: یک هزار و ۴۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان تاکنون زیر پوشش طرح‌های تجمیعی آبیاری نوین قرار گرفته است.
مرادی هدف از اجرای این طرح را یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، تسطیح و بهره‌برداری مناسب از اراضی، اجرای سیستم‌های تحت‌فشار و کاهش هزینه‌های تولید اعلام کرد و گفت: اجرای این‌گونه طرح‌ها در برخی از نقاط این شهرستان در دست بررسی و مطالعه است.
وی افزود: ۱۵ تا ۲۰ درصد از هزینه اجرای طرح‌های آبیاری نوین در هر هکتار زمین بر عهده کشاورزان است. 
مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: افزایش بهره‌وری، سهولت آبیاری، امکان آبیاری زمین‌های شیب دار و جلوگیری از شستشوی بی رویه خاک، صرفه جویی در نیروی کار و پیشگیری از کار‌های سخت از جمله مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری است.
مرادی گفت: هم اکنون آبیاری نوین ۵۵۳ هکتار از اراضی دشت امامزاده جعفر گچساران در دست اجرا است.
دولت نیز برای اجرای طرح‌های تجمیعی آبیاری کم فشار و تحت فشار به ترتیب به ازای هر هکتار ۵۵ و ۱۱ میلیون ریال کمک بلاعوض در اختیار بهره بردار قرار می‌دهد.  
براساس برنامه ریزی صورت گرفته،۱۲ هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان گچساران تا چهار سال آینده زیر کشت آبیاری تحت فشار خواهد رفت.
در بخش کشاورزی شهرستان گچساران، ۷ هزار نفر در بیش از ۳۵ هزار هکتار زمین قابل کشت فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ ضمن اعلام مقابله با تغییر کاربری به وسعت ۵۹ هکتار، از قلع و قمع ۶۸ مورد دیوارکشی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حمید غلامی با اعلام اینکه با ورود به موقع از تغییر کاربری 59 هکتار در این حوزه قضایی پیشگیری شده است گفت: در پی گزارش جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در چندار و روستاهای «ولیان» و «شنده»، اقدامات قانونی برای مقابله با قصد تغییر کاربری غیرمجاز سوداگردان آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ وسعت و ارزش اراضی کشاورزی که از تغییر کاربری آن پیشگیری شد را 59 هکتار و معادل 2300 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این عملیات در مورد 68 قطعه که شامل دیوارکشی به تعداد 68 مورد، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد 3 مورد، دپوی مصالح ساختمانی 16 مورد و استخر 2 مورد، قانون به اجرا درآمد.

مقابله با تغییر کاربری 12870 هکتار اراضی کشاورزی البرز مقابله با تغییر کاربری 65 هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌

وی با اعلام اینکه شخصا در این اعمال تبصره 2 ماده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی حضور داشته است از تلاش و مساعی شهردار بخش کوهسار، عوامل پلیس پیشگیری شهرستان ساوجبلاغ ، نماینده فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ، رئیس و عوامل کلانتری چندار، عوامل یگان امداد، نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان ادارات گاز، برق ،آب و نماینده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری