Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر مایحتاج اولیه مردم به میزان کافی برای مدت ۶ ماه در انبارها ذخیره شده است، گفت: با برنامه‌ریزی ستاد تنظیم بازار قرار است هر شانه تخم‌مرغ با نرخ ۱۲ هزار ۶۰۰ تومان در سطح عرضه توزیع شود.

رسول جهانگیری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایمنا در خصوص افزایش نرخ تخم مرغ، اظهارکرد: متاسفانه عرضه و تقاضای تخم‌مرغ به دلیل بیماری آنفولانزای پرندگان برهم خورده و منجر به افزایش قیمت آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با برنامه‌ریزی امروز ستاد تنظیم بازار قرار است هر شانه تخم‌مرغ با نرخ ۱۲ هزار ۶۰۰ تومان توزیع شود.

وی با بیان اینکه هنوز به طور رسمی سهمیه تخم مرغ استان ها اعلام نشده است، افزود: در رسانه‌های جمعی گفته شده که هر شانه تخم مرغ با نرخ ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در سطح عرضه، توزیع می شود که عملیاتی شدن آن چند روزی طول می‌کشد اما به محض توزیع می تواند بازار را کنترل کند.

رییس اتاق اصناف اصفهان افزود: به طور حتم تخم‌مرغ‌ وارداتی برای تنظیم بازار در فروشگاه های بزرگ، شرکت تعاونی های مصرف دولتی ادارات و ارگان ها و همچنین فروشگاه‌های کوثر ... توزیع می شود و به مرور قیمت این محصول کاهش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در اولین فرصت کمیته تنظیم بازار استان به ریاست استاندار تشکیل می‌شود و برای اقلامی چون تخم‌مرغ، برنج و دیگر مایحتاج مردم تصمیم گیری خواهد شد.

جهانگیری گفت: اتاق اصناف این آمادگی را دارد که اگر ستاد تنظیم بازار و یا وزارتخانه کالایی را برای توزیع وارد شبکه توزیع می کند همانند گوشت وارداتی همکاری های لازم را انجام خواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا تخم‌مرغ شانه ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ هزار تومان با توجه به قدرت خرید مردم گران نیست"؟ گفت: این قیمت بسیار بالاست چرا که خوراک اصلی بسیاری از قشرهای جامعه به این کالاها برمی‌گردد و تصور می کنم وزارتخانه و دولت با پیگیری این موضوع تدابیر لازم را برای تنظیم بازار اتخاذ می‌کنند.

رییس اتاق اصناف اصفهان در خصوص میزان کمبود تخم‌مرغ و برنج در استان، افزود: دلیل افزایش قیمت تخم‌مرغ ایجاد فاصله بین عرضه و تقاضا است اما در خصوص برنج وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمان برابری عرضه و تقاضا و برای دفاع از تولید داخل، واردات برنج خارجی را برای مدتی ممنوع اعلام کرد که این موجب جو روانی در بازار و گرانی برنج شد.

وی با تاکید بر اینکه در اصفهان کمبود برنج خارجی در سطح عرضه وجود ندارد، تصریح کرد: اگر متولیان امور اقتصادی بدانند که کمبود برنج در بازار منجر به افزایش قیمت آن می شود به طور حتم نسبت به واردات آن سیاست جدیدی اعمال خواهند کرد.

جهانگیری در خصوص ذخیره انبارهای برنج در استان، گفت: همیشه در بخش کلان و چه در استان تا ۶ ماه مایحتاج اولیه مردم در انبارها ذخیره می شود و اما دلیل گرانی برخی اقلام این است که مردم کشورمان زیاد از حد رسانه ای هستند و با تجزیه و تحلیل مسائل اقتصادی، بر گرانی‌ها دامن می‌زند البته دلالان نیز در این گرانی‌ها تا حدودی تاثیر است.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال اگر بازار برنج فردا صبح به ثبات و قیمت اولیه خود نرسد دولت دوباره مجوز ثبت سفارش را صادر کند با اثر لحظه ای خود موجب کاهش قیمت می شود.

رییس اتاق اصناف اصفهان افزود: نظارت و رصد بازار وظیفه اتاق اصناف و بازرسی اصناف است اما در خصوص گرانی ها بیشتر موارد روانی اثرگذار است با واردات قیمت‌ها تثبیت و کاهش می یابند.

وی تصریح کرد: در حال حاضرمایحتاج اولیه مردم به میزان کافی در انبارها ذخیره شده است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران

رضا افراسیابی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی به کشاورزان شالیکار استان خبر داد و گفت:برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.

او افزود: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

افراسیابی گفت: کود‌ها از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه به کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی