Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: برای بهبود کارآیی سازمان پیشنهاداتی وجود دارد از جمله آنکه روش شمارش افراد بی‌سواد اصلاح شود و سازمان نهضت سوادآموزی به سازمان سوادآموزی بزرگسالان تبدیل شود.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در نشست صمیمی، وزیر آموزش و پرورش با کارکنان سازمان نهضت سواد آموزی با بیان این که به ۱۲ مؤلفه برای ایجاد تغییرات ورود کرده‌ایم، اظهار داشت: سوادآموزی اتباع خارجی در دستور کار قرار گرفته است و با جدیت دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش مهارت‌های رایانه در تمام استان‌ها آغاز شده و سال گذشته در ۱۱ استان انجام شده است، احیای شورای پشتیبانی هم از اقدامات سازمان نهضت سوادآموزی در سال‌های اخیر بوده است.

باقرزاده از توجه به اتنوموزیکولوژی (موسیقی شناسی قومی) بسیاری از کتاب‌های نهضت خبر داد و گفت: تیراژ این کتاب‌ها نیز قابل توجه است، سال گذشته بزرگترین طرح مجازی با هدف توانمندسازی نیروی انسانی را اجرا کردیم و تولید و پخش ۶ هزار دقیقه برنامه رادیویی از جمله برنامه‌های نهضت صورت گرفت.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، کاهش خطای ثبت‌نام در گروه‌های هدف، کاهش تصدی‌گری دولتی و کاهش قدر مطلق بی‌سوادی از دستاورد‌های نهضت سوادآموزی است، اما در استان سیستان و بلوچستان هنوز ۲۴ درصد افراد بی‌سواد هستند.

وی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها را اختیاری بودن تحصیل دانست، افزود: غنی نبودن زندگی برخی افراد، بالا بودن نرخ تحصیل و وسعت زیاد تغییرات از جمله چالش‌های پیش روی سازمان است برای بهبود کارآیی سازمان پیشنهاداتی وجود دارد از جمله آنکه روش شمارش افراد بی‌سواد اصلاح شود و سازمان نهضت سوادآموزی به سازمان سوادآموزی بزرگسالان تبدیل شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور از ضرورت تغییر در محتوای دروس آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سخن گفت و بر آموزش مهارت‌ها به دانش‌آموزان تأکید کرد.

برقراری حق مدیریت برای مدیران مراکز یادگیری محلی، رفع مشکل راهنمایان آموزشی نهضت و رفع تبعیض در جذب نیرو‌های نهضتی از جمله مواردی بود که کارکنان نهضت با وزیر آموزش و پرورش مطرح کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور

رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو گفت: داروهای "متفورمین" و "سرماخوردگی بزرگسالان" پرمصرف‌ترین داروهای سال ۱۴۰۲ بوده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین متولی اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته ترتیب متفورمین با 2 میلیارد و 209میلیون عدد، سرماخوردگی بزرگسالان با یک میلیارد و 920 میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و 763 میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و 235 میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیاردو 231 میلیون عدد بوده‌اند.

وی افزود: داروهایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم فروش قرار دارند.

فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند

به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو پرمصرف‌ترین داروهای تأمینی سال 1402 از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، سرماخوردگی بزرگسالان، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده‌اند.

متولی خاطرنشان کرد: داروهای ذکر شده 10 درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند