Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@08:57:23 GMT

​حضور نظامی روسیه در سوریه دائمی شد

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۷۱۵۵۱

​حضور نظامی روسیه در سوریه دائمی شد

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت:‌ اخیرا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به عنوان فرماندهی کل ارتش ساختاری را برای پایگاه‌های اصلی روسیه مستقر در حمیمیم و طرطوس تایید کرده و کارمندانی را برای آنجا در نظر گرفته است.

اظهارنظر  وزیر دفاع روسیه در پی بازدید پوتین از پایگاه هوایی حمیمیم در ۱۱ دسامبر سال جاری میلادی و دستور برای خروج بخش اصلی نیروهای روسی در منطقه و بازگشت به محل استقرار دائمی‌اشان مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته پایگاه‌های مستقر در حمیمیم و طرطوس به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وزیر دفاع روسیه همچنین گفت که ۵۹.۵ درصد از نیروهای مسلح روسیه به تسلیحات مدرن تجهیز شده‌اند درحالی که قابلیت استفاده از این تسلیحات ۹۴ درصد است.

دفاع موشکی پایگاه حمیمیم با سیستم‌های اس-۴۰۰ فعال است و سیستم‌های دفاع موشکی اس-۳۰۰ هم در پایگاه نیروی دریایی طرطوس مستقر هستند.

وزیر دفاع روسیه در اظهارات قبلی خود به این مساله اشاره کرده بود که لشکر نظامی روسیه خروج از سوریه را آغاز کرده و گفته بود که چارچوب زمانی برای این خروج بسته به شرایط در این کشور دارد.

رئیس کمیته امنیتی و دفاعی مجلس علیای روسیه نیز به خبرگزاری نووستی گفت: بر اساس توافق امضا شده در ۱۸ ژانویه نیروهای روسی برای ۴۹ سال در سوریه مستقر خواهند بود که این توافق قابل تمدید است.

روسیه اواخر سپتامبر ۲۰۱۵ عملیات دو ساله نظامی خود را در سوریه و به درخواست بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای مقابله با داعش آغاز کرد که در نتیجه آن بیش از ۹۰ درصد از قلمروهای تحت تصرف داعش پس گرفته شد.

روسیه به کمک‌های بشردوستانه‌اش به سوریه ادامه می‌دهد و چندین تن کمک به این کشور ارسال کرده است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد.

امیردریادار شهرام ایرانی گفت: در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش های علمی کشور را داریم، دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

دیگر خبرها

  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه