Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی زندی فر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شاخص حمل کالا از استان مرکزی به سایر نقاط کشور امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 2 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: این کالا ها در قالب 855 هزار سفر به سایر نقاط کشور حمل شده که میزان سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود چهار درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این مدت 2 و 2 دهم میلیون نفر مسافر توسط سامانه حمل و نقل عمومی استان در 170قالب هزار سفر به سایر نقاط کشور جا به جا شده است.
زندی فر گفت: در این مدت 145 میلیون و 642 هزار و 117 وسیله نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان مرکزی تردد داشته است و شمارد تردد این وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش دارد.
وی ادامه داد: 22 درصد تردد وسایل نقلیه در9 ماه امسال در محورهای مواصلاتی استان مرکزی مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است که تردد این وسایل نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل برخی محدودیت های ترافیکی حدود چهار درصد کاهش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی درصد سرعت غیر مجاز در محورهای مواصلاتی این استان در سال جاری را 11 درصد عنوان کرد و افزود: تخلفات سرعت غیر مجاز در محورهای استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش نظارت های پلیس حدود هشت درصد کاهش یافته است.
زندی فر یاد آور شد: 26 میلیون و 312 هزار و 777 دستگاه وسیله نقلیه در 9 ماه امسال به استان مرکزی وارد و 26 میلیون و 464 هزار و 187 دستگاه از استان خارج شده است که تعداد وسایل نقلیه ورودی و خرورجی در این مدت به ترتیب 13 و 12 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: محور شازند-اراک در این مدت با یک میلیون و 92 دستگاه وسیله نقلیه عبوری متراکم ترین محور بر اساس متوسط تردد ساعتی بوده است و محور اراک - شازند با یک میلیون و 5 دستگاه و آزادراه تهران- ساوه با 684 دستگاه به ترتیب در رتبه ها دوم و سوم قرار دارند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 322 نفر در تصادفات جاده ای استان جان خود را از دست داده اند که رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود یک درصد کاهش یافته است.
زندی فر، عملکرد مراکز معاینه استان مرکزی را در 9 ماه امسال حدود 45 هزار و 161 دستگاه وسیله نقلیه عنوان کرد و گفت: این عملکرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 43 هزار و 806 دستگاه بود حدود سه درصد افزایش یافته است.
یک هزار و 610 وسیله نقلیه عمومی مسافربری شامل 320 دستگاه اتوبوس، 800 دستگاه مینی بوس و 490 دستگاه سواری و 2 هزار و 600 راننده در حوزه حمل و نقل عمومی استان مرکزی فعالیت دارند.
132 شرکت های حمل و نقل کالا، 50 شرکت حمل و نقل مسافری و یک شرکت حمل و نقل بین المللی کالا در استان مرکزی فعالیت می کنند.
هشت ترمینال مسافربری، 6 مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و تعداد پنج شرکت امداد خودروی فعال در استان مرکزی به خدمت رسانی به شهروندان مشغول هستند.
1955/ 6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است

استاندار کردستان گفت: بازگشایی بازارچه‌های مرزی هنگه‌ژال بانه و سیف سقز یکی از مطالبات اصلی مردم ما از دولت عراق است، لذا در شورای امنیت ملی پیگیری شده و از این پس نیز با جدیت پیگیری خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل‌ زارعی‌کوشا عصر امروز در اولین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال‌جاری که در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: مسئله مبارزه با کالای قاچاق و ارز یکی از مسائل مهم در سطح کشور تلقی می‌شود و در کردستان نیز این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کردستان به واسطه وجود 227 کیلومتر مرز غیر مسدود، مشکلات فراوانی در حوزه قاچاق کالا دارد و نیازمند انجام اقدامات ویژه‌ای است.

استاندار کردستان تصریح کرد: سال گذشته جلسات متعددی در این راستا برگزار شد و طبق ارزیابی‌های انجام شده به واسطه همکاری دستگاه‌های متولی اقداماتی خوبی در حوزه‌های مختلف اعم از مبارزه عملیاتی، رصد و مبارزه با باندهای قاچاق صورت گرفت.

وی اجرای طرح باک‌ پُر در دی‌ماه سال گذشته را اقدامی خوب تلقی کرد و گفت: امروز پشنهاداتی همچون معافیت باک ارائه‌ شد، چنانچه پیشنهادات در چارچوب اختیارات استان باشد انجام و در غیر اینصورت از طریق ستاد مرکزی پیگیر اخذ مجوزها خواهیم شد.

ضرورت وجود رویه واحد برای مقابله با قاچاق سازمان‌یافته

زارعی‌کوشا با تاکید بر ضرورت ایجاد هماهنگی‌ میان متولیان مرزهای همجوار جهت مقابله با قاچاق سازمان یافته، اذعان کرد: تضاد رویه‌ها موجب شدت و ضعف فعالیت‌ها در مرزها می‌شود بنابراین داشتن رویه واحد میان هر سه استان کردستان، کرمانشاه‌ و آذربایجان غربی ضروری‌ است.

وی از برگزاری جلسات متعدد در تهران جهت بازگشایی بازارچه‌های مرزی هنگه‌ژال بانه و سیف سقز خبر داد و عنوان کرد: این موضوع در شورای امنیت ملی پیگیری شده و یکی از مطالبات اصلی مردم ما از دولت عراق بازگشایی این بازارچه‌هاست که با جدیت پیگیری خواهد شد.

استاندار کردستان گفت: قاچاق کالا نه تنها از لحاظ اقتصادی، بلکه در بعد امنیتی نیز تبعات منفی برای جامعه خواهد داشت، بنابراین همه ما در برابر مقابله با این موضوع مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

وی راه‌اندازی دستگاه ایکس ری(آشکارساز) در مرزها را ضروری دانست و افزود: همه مرزهای کشور در این زمینه با مشکل مواجه هستند، در مرزهای استان کردستان خصوصا مرز باشماق نبود دستگاه ایکس ری یک نقص بزرگ است، بنابراین باید استقرار آن با جدیدت پیگیری شود.

زارعی‌کوشا در بخش پایانی سخنان خود خواستار بررسی و تعیین تکلیف مسائلی همچون انبارهای عمومی و طرح توسعه و مرزهای استان شد.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان